Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Βασιλεία Χρηστίδου
Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Προσωπικά Στοιχεία
2310991287
vchristidou@nured.auth.gr
https://nured.auth.gr/wpnured/faculty/%cf%87%cf%81%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%af%ce%b4%ce%bf%cf%85-%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%bb%ce%b5%ce%af%ce%b1/
Scopus ID
6507463088
Google Scholar ID
t-8fXPsAAAAJ
Researcher IDs
D-5798-2019
,
GBP-0192-2022
https://orcid.org/0000-0001-9706-0584
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής
Φυσικές επιστήμες
Επιστήμη της εκπαίδευσης
Διδακτική των φυσικών επιστημών
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1989
Πτυχίο
Φυσικής / Σχολή Θετικών Επιστημών
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Διδακτορικό Δίπλωμα
1997
ΔΔ
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Πατρών
Ελλάδα
Επιστήμες της Αγωγής
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2024–25
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ε17
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Ε37
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ε40
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΠΡΚ3
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΙΙ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2024–25
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΠ.2.071
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΥΒ.1.038
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ
Υ08
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΥΕ12
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
2023–2024
Μεταπτυχιακό
H διατύπωση ερωτήσεων για την εκμαίευση των ιδεών των παιδιών στις φυσικές επιστήμες από μελλοντικές/ούς εκπαιδευτικούς προσχολικής εκπαίδευσης.
2022–2023
Προπτυχιακό
Η χρήση των ερωτήσεων στο μάθημα των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
Οι αντιλήψεις των παιδιών για τον SARS-CoV-2 και τα μέτρα προστασίας κατά την πανδημία Covid-19
2021–2022
Προπτυχιακό
Η σημασία των φυσικών επιστημών στην προσχολική αγωγή
Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΜΒΙΩΝ ΚΑΙ ΑΒΙΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΠΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
2020–2021
Προπτυχιακό
ΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ (E-BOOKS) ΜΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ, ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Διδακτορικό
2020–2021
Μαρία Κούτσικου
.
Διαπροσωπικό νόημα: Σχέσεις γραπτού λόγου – εικόνας σε πολυτροπικά κείμενα βιβλίων Φυσικών Επιστημών για παιδιά προσχολικής ηλικίας, Θεσσαλίας
.
2018–2019
Πασχαλίνα Στυλιανού
.
Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ως εργαλείο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπ/ση. Οι αντιλήψεις, προθέσεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών υπό το φως της Θεωρίας δραστηριοτήτων (Cultural Historical Activity Theory), Ιωαννίνων
.
Νεκτάριος Λαγουδάκης
.
Ο ρόλος της εγκεφαλικής πλευρίωσης στις παρανοήσεις των μαθητών για έννοιες της Βιολογίας, και η επίδραση της Βασισμένης στον Εγκέφαλο Μάθησης (BBL) στην εννοιολογική αλλαγή και στις ακαδημαϊκές στους επιδόσεις, Θεσσαλίας
.
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου
.
Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με βάση το πλαίσιο της «μάθησης των τριών διαστάσεων» και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων του: δυνάμεις και κίνηση, Αιγαίου
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
4
2023
2025
Διευθύντρια, Τομέας Παιδαγωγικής ΤΕΠΑΕ
5
2022
2024
Μέλος, Επιτροπή Σχεδιασμού Αναθεωρημένου Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών
6
2021
2024
Μέλος, Συντονιστική Επιστροπή ΠΜΣ «Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε Μεταβαλλόμενα Περιβάλλοντα Μάθησης»
2
2020
2024
Συντονισμός, ΟμΕΑ
3
2020
2021
Μέλος, Πρακτικής Άσκησης
1
2019
2020
Μέλος, ΟμΕΑ
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2020
2024
Άλλο, Επιτροπή Ερευνών
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2023
2025
Διευθύντρια, Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Έρευνας στις Τεχνολογίες Μάθησης (Εκ.Ε.Τε.Μ)
Ερευνητικά Έργα
Συμμετοχή
2023–2025
Play-proofing Science: enhancing young learners’ scientific literacy through play PlayProofS
2022–2027
"Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης"
2011–2024
Αμοιβή μελών ΔΕΠ (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο)
1994–
Ηλεκτρονική σχεδίαση (CAD) για εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας ΤΕΕ
1993–2024
Αμοιβές Μελών ΔΕΠ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ)
1993–
Αριστοτέλης
1992–1993
Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος διοίκησης, το οποίο θα βασίζεται σε σύστημα υποστήριξης αποφάσεων και εμπειρογνωμοσύνης και το οποίο θα εξυπηρετεί, κατά ενιαίο τρόπο, τις διάφορες τεχνικές περιοχές του Ο.Τ.Ε. και την Κεντρική Διοίκηση
Συντονισμός
2021–2023
COVID-19: Η οπτική των παιδιών για την διαχείριση της πανδημίας
Σύνδεση με την Κοινωνία
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
Accelerated Learning Materials Development & Teacher's Capacity Building
.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας / UNICEF
.
2019-12-01
.
2020-09-30
.
Δημοσιεύσεις
(2024)
Άρθρο σε Περιοδικό
Lagoudakis Nektarios
,
Vlachos Filippos
,
Christidou Vasileia
,
Vavougios Denis
,
Batsila Marianthi
(2024)
.
The use of Brain Based Learning elements in a teaching approach for scientific understanding of biology concepts
.
American Journal of Educational Research
.
τόμ.12 αρ.7 σ.247-253
.
(2023)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
,
Hatzinikita Vassilia
(2023)
.
Editorial: Visual images in science education
.
Frontiers in Education
.
τόμ.8
.
Lagoudakis N
,
Vlachos F
,
Christidou Vasileia
,
Vavougios D
,
Batsila M
(2023)
.
Τhe role of hemispheric preference in student misconceptions in Biology
.
European Journal of Educational Research
.
τόμ.12 αρ.2 σ.739-747
.
Tsevreni I
,
Tigka A
,
Christidou Vasileia
(2023)
.
Exploring children’s participation in the framework of early childhood environmental education
.
Children's Geographies
.
τόμ.21 αρ.3 σ.394-409
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Δούμπαλα Πολυξένη
(2023)
.
«Είναι ένα μικρόβιο... και έρχεται από έναν πράσινο πλανήτη»: Νοηματοδοτήσεις του Νέου Κορωνοϊού από Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
.
Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία
.
τόμ.3 αρ.2 σ.1-24
.
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Koutsikou Maria
,
Christidou Vasileia
(2022)
.
Address and involvement in e-books about COVID-19 for young children: An analysis of the visual mode
.
Journal of Visual Literacy
.
Lagoudakis N
,
Vlachos F
,
Christidou Vasileia
,
Vavougios D
(2022)
.
Τhe effectiveness of a teaching approach using Brain Based Learning elements on students’ performance in a Biology course
.
Cogent Education
.
τόμ.9 αρ.1
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Bonoti Fotini
,
Christidou Vasileia
,
Papadopoulou Pinelopi
(2021)
.
Children’s conceptions of coronavirus
.
Public Understanding of Science
.
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
,
Hatzinikita Vassilia
(2021)
.
Drawing a scientist: Using the Emo-DAST to explore emotional aspects of children’s images of scientists
.
Research in Science & Technological Education
.
Christidou Vasileia
,
Papadopoulou Pinelopi
,
Bonoti Fotini
(2021)
.
Greek children’s views of COVID-19 preventive practices
.
Mediterranean Journal of Education
.
τόμ.1 αρ.2 σ.1-7
.
Koutsikou Maria
,
Christidou Vasileia
,
Papadopoulou Maria
,
Bonoti Fotini
(2021)
.
Interpersonal Meaning: Verbal Text–Image Relations in Multimodal Science Texts for Young Children
.
Education Sciences
.
τόμ.11 αρ.5 σ.245
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
,
Hatzinikita Vassilia
(2021)
.
Scientists’ emotions in children’s drawings
.
19th Biennial EARLI Conference
.
Gothenburg - Sweden
.
Koutsikou Maria
,
Christidou Vasileia
(2021)
.
Visual images in biology books for young children: Semiotic analysis and pedagogical implications
.
19th Biennial EARLI Conference
.
Gothenburg - Sweden
.
(2020)
Άρθρο σε Περιοδικό
Χρηστίδου Βασιλεία
(2020)
.
"Αυτοί δεν είναι σαν εμάς": Αναπαραστάσεις των παιδιών για τους επιστήμονες και τη δραστηριότητά τους
.
Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη
.
τόμ.76 σ.32-54
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Christidou Vasileia
(2020)
.
When graphs are more than ‘pictures’: Visual literacy as a challenge for STEM education
.
Proceedings of the online International Conference on Geotechnical Engineering Education 2020
.
Επιμέλεια:M. Pantazidou, M. Calvello, M. Pinho Lopes
.
Athens - Greece
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2020)
.
«Βρήκε τη φόρμουλα και νιώθει χαρά»: Απόδοση συναισθημάτων στις σχεδιαστικές αναπαραστάσεις των επιστημόνων από παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας
.
11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση "Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πρακτικής"
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Bonoti Fotini
,
Christidou Vasileia
,
Spyrou Georgia Maria
(2019)
.
A smile stands for health and a bed for illness: Graphic cues in children’s drawings
.
Health Education Journal
.
τόμ.78 αρ.7 σ.728-742
.
Christidou Vasileia
,
Hatzinikita Vassilia
,
Kouvatas Apostolos
(2019)
.
Public visual images of Greek scientists and science: Tracing changes through time
.
International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement
.
τόμ.9 αρ.1 σ.82-99
.
Koutsikou Maria
,
Christidou Vasileia
(2019)
.
The interplay between interpersonal and compositional meanings in multimodal texts about animals for young children
.
Punctum
.
τόμ.5 αρ.1 σ.114-137
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Σιάτρας Αναστάσιος
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2019)
.
«Δε νομίζω ότι όλα τα παιδιά μπορούν να τα μάθουν όλα»: Από την εκπαιδευτική παραίτηση στην παιδαγωγική αισιοδοξία για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση
.
Ο ρόλος των φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Π. Παντίδος
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Κούτσικου Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2019)
.
Σχέσεις εικονογραφικής-λεκτικής επικοινωνίας στα πολυτροπικά κείμενα φυσικών επιστημών για μικρά παιδιά
.
Πρακτικά του 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση – Φυσικές Επιστήμες, Εκπαίδευση, Πολιτισμός
.
Επιμέλεια:Π. Παντίδος
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
σ.61-68
.
(2018)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Theodosiou Marianna
,
Hatzinikita Vassilia
(2018)
.
Teaching chemistry concepts through multiple analogies
.
International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning
.
τόμ.25 αρ.3-4 σ.37-51
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Τσουκαλά Κικιλία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2018)
.
Φυσικές επιστήμες και εκπαιδευτικό υλικό: Προσεγγίζοντας βιολογικές έννοιες στο νηπιαγωγείο
.
Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση: Προκλήσεις και προοπτικές
.
Επιμέλεια:Μ. Καλογιαννάκης
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
σ.96-116
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Σιάτρας Αναστάσιος
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2018)
.
Μελλοντικοί νηπιαγωγοί σχεδιάζουν &αναστοχάζονται δραστηριότητες Φυσικών Επιστημών: Μια μελέτη περίπτωσης για τις λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού
.
Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης»
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή, Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
.
σ.449-458
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2018)
.
Εικόνα και εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες: Το ‘στοίχημα’ του Επιστημονικού Οπτικού Γραμματισμού
.
Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης»
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
.
σ.92-116
.
(2017)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Καρατέγου Κατερίνα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2017)
.
Κατανοώντας το θόρυβο: Σχεδιαστικές αναπαραστάσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Πρακτικά του 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου ‘Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές
.
Επιμέλεια:Μ. Καλογιαννάκης
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
σ.199-206
.
(2016)
Άρθρο σε Περιοδικό
Antoniadis Dimitrios
,
Katsoulas Nikolaos
,
Papanastasiou Dimitrios
,
Christidou Vasileia
,
Kittas Constantinos
(2016)
.
Evaluation of thermal perception in schoolyards under Mediterranean climate conditions
.
International Journal of Biometeorology
.
τόμ.60 αρ.3 σ.319-334
.
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
,
Kontopoulou Argyro
(2016)
.
American and Greek children’s visual images of scientists: Enduring or fading stereotypes?
.
Science & Education
.
τόμ.25 αρ.5 σ.497-522
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Μαβίδου Αναστασία
,
Κακανά Δόμνα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2016)
.
Το σχήμα της γης και η βαρύτητα: όταν η διαφοροποιημένη διδασκαλία συναντά το εποικοδομητικό μοντέλο
.
Προσχολική ηλικία: Οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών
.
Επιμέλεια:Β. Τσελφές
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Άρτεμις Πετροπούλου
.
σ.316-334
.
Τσουκαλά Κικιλία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2016)
.
Ανάπτυξη της κατανόησης εννοιών Βιολογίας από παιδιά προσχολικής ηλικίας, κατά την ενασχόλησή τους με χειραπτικό και ψηφιακό υλικό
.
Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών
.
Επιμέλεια:Β. Τσελφές
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Άρτεμις Πετροπούλου
.
σ.179-195
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γκόρια Σοφία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2016)
.
Διδακτική παρέμβαση με τη χρήση χαρτών στο νηπιαγωγείο στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών
.
Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: «Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;»
.
Επιμέλεια:Σκουμιός Μ. και Σκουμπουρδή Χ
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου
.
σ.216 – 225
.
(2015)
Άρθρο σε Περιοδικό
Anagnostopoulou Kyriaki
,
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2015)
.
Comparing international and national science assessment: What we learn about the use of visual representations
.
Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair
.
τόμ.2 αρ.1 σ.96-110
.
Christidou Vasileia
,
Dimitriou Anastasia
,
Mparkas Nikolaos
,
Grammenos Stergios
,
Papadopoulou Maria
(2015)
.
Young Noise Researchers. An intervention to promote noise awareness in preschool children
.
Journal of Baltic Sea Science Education
.
τόμ.14 αρ.5 σ.569–585
.
Christidou Vasileia
,
Dimitriou Anastasia
,
Barkas Nikos
,
Papadopoulou Maria
,
Grammenos Stergios
(2015)
.
"Young noise researchers": An intervention to promote noise awareness in preschool children
.
Journal of Baltic Science Education
.
τόμ.14 αρ.5 σ.569-585
.
Koutsikou Maria
,
Bonoti Fotini
,
Christidou Vasileia
(2015)
.
The effect of explanatory captions on understanding a scientific explanation
.
International Journal of Research in Education Methodology
.
τόμ.7 αρ.2 σ.1127-1138
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2015)
.
Η εικόνα του/της επιστήμονα: Στερεότυπες αναπαραστάσεις στα σχέδια μελλοντικών νηπιαγωγών
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Β. Χρηστίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Αφοί Κυριακίδη
.
σ.161-174
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2015)
.
Η εικόνα του/της επιστήμονα: Στερεότυπες αναπαραστάσεις στα σχέδια μελλοντικών νηπιαγωγών
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Β. Χρηστίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Αδελφοί Κυριακίδη
.
σ.161-174
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2015)
.
Εισαγωγή
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Β. Χρηστίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Αδελφοί Κυριακίδη
.
σ.10-54
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Γραμμένος Στέργιος
,
Μπάρκας Νικόλαος
,
Δημητρίου Αναστασία
(2015)
.
Μικροί ερευνητές ήχου: ένα εκπαιδευτικό σενάριο για την ευαισθητοποίηση στις συνέπειες του θορύβου
.
Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή ‘Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες’
.
Επιμέλεια:Χ. Σκουμπουρδή & Μ. Σκουμιός
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Ρόδος
.
σ.452-472
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Χρηστίδου Βασιλεία (επιμ.)
(2015)
.
Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες: Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές
.
Θεσσαλονίκη
.
Αδελφοί Κυριακίδη
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Kavalari Paraskevi
,
Kakana Domna
,
Christidou Vasileia
(2014)
.
Consistency between teaching practice and curriculum guidelines during the approach of “sinking/floating” in a preschool classroom: A case study
.
International Journal of Early Childhood Learning
.
τόμ.2 αρ.1 σ.1-10
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γονιτσιώτη Χαρούλα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2014)
.
Ανάγνωση και παραγωγή εικόνων φυσικών επιστημών από παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης: Δραστηριότητες ανάπτυξης οπτικού γραμματισμού
.
Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική Εκπαίδευση: Αναζητήσεις και Προτάσεις
.
Επιμέλεια:Π. Καριώτογλου, Π. Παπαδοπούλου
.
Αθήνα
.
Gutenberg
.
σ.285-304
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Παραγωγή πολυτροπικών κειμένων στο πλαίσιο ενός προγράμματος ευαισθητοποίησης απέναντι στο θόρυβο
.
Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Ανα-στοχασμοί για την Παιδική Ηλικία
.
Επιμέλεια:Μ. Τζεκάκη, Μ. Κανατσούλη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
ΑΠΘ
.
σ.1399-1402
.
Μπάρκας Νικόλαος
,
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Παπαδοπούλου Μαρία
(2014)
.
Πρόγραμμα ΕΥΑΙΣΘΟ: η αναπλαισίωση εννοιών της ακουστικής με στόχο την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για παιδιά
.
Πρακτικά του 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Ακουστική 2014»
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Ελληνική Ακουστική Εταιρεία και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
.
σ.278-284
.
Τσουκαλά Κικιλία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2014)
.
Αξιοποίηση πολλαπλών οπτικών αναπαραστάσεων για την κατανόηση της δομής του ανθρώπινου σώματος στο νηπιαγωγείο
.
Πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ανα-στοχασμοί για την παιδική ηλικία»
.
Επιμέλεια:Μ. Τζεκάκη, Μ. Κανατσούλη
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
ΑΠΘ
.
σ.1500-1503
.
(2013)
Άρθρο σε Περιοδικό
Anagnostopoulou Kyriaki
,
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
,
Dimopoulos Konstantinos
(2013)
.
PISA test items and school-based examinations in Greece: Exploring the relationship between global and local assessment discourses
.
International Journal of Science Education
.
τόμ.35 αρ.4 σ.636-662
.
Christidou Vasileia
,
Tsevreni Irida
,
Epitropou Maria
,
Kittas Constantinos
(2013)
.
Exploring primary children’s views and experiences of the school ground: The case of a Greek school
.
International Journal of Environmental and Science Education
.
τόμ.8 αρ.1 σ.59-83
.
Christidou Vasileia
,
Kouvatas Apostolos
,
Hatzinikita Vassilia
(2013)
.
Visual self-images of scientists and science in Greece
.
Public Understanding of Science
.
τόμ.22 αρ.1 σ.91-109
.
Gonitsioti Harikleia
,
Christidou Vasileia
,
Hatzinikita Vassilia
(2013)
.
Enhancing scientific visual literacy in kindergarten: Young children 'read' and produce representations of classification
.
International Journal of Science, Mathematics, and Technology Learning
.
τόμ.20 αρ.1 σ.1-15
.
Ravanis Konstantinos
,
Christidou Vasileia
,
Hatzinikita Vassilia
(2013)
.
Enhancing conceptual change in preschool children’s representations of light: A sociocognitive approach
.
Research in Science Education
.
τόμ.43 αρ.6 σ.2257-2276
.
Samaltani Despina
,
Christidou Vasileia
(2013)
.
Water conservation in the nursery school
.
GlobalNEST Journal
.
τόμ.15 αρ.3 σ.421-429
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Ξηραδάκη Ελένη
,
Κακανά Δόμνα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2013)
.
«Από το σπίτι μας, τη γη, στη γειτονιά του ήλιου»: Ένα διαθεματικό πρόγραμμα αστρονομίας με πλήρη ένταξη των Νέων Τεχνολογιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική ηλικία: Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές
.
Επιμέλεια:Α. Δημητρίου
.
Θεσσαλονίκη
.
Επίκεντρο
.
σ.307-316
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Καβαλάρη Παρασκευή
,
Κακανά Δόμνα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Καζέλα Κ
(2013)
.
Προσεγγίζοντας την «εξαέρωση»: Διδακτικές επιλογές των νηπιαγωγών και αναλυτικό πρόγραμμα
.
«Υπερβαίνοντας τα όρια της τυπικής και μη εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και το Περιβάλλον». Πρακτικά 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου – Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο
.
Επιμέλεια:Π. Καριώτογλου, Π. Παπαδοπούλου
.
Φλώρινα - Ελλάδα
.
σ.303-308
.
Σαμαράς Ιωάννης
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
(2013)
.
Η εικόνα του/της επιστήμονα στις σχεδιαστικές αναπαραστάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
.
Πρακτικά του 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Δ. Βαβουγυιός, & Σ. Παρασκευόπουλος
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
σ.402-409
.
(2012)
Άρθρο σε Περιοδικό
Anagnostopoulou Kyriaki
,
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2012)
.
Exploring visual material in PISA and school-based examination tests
.
Scholé
.
τόμ.17 σ.47-56
.
Christidou Vasileia
,
Gravani Maria
,
Hatzinikita Vassilia
(2012)
.
Distance learning material for Adult Education: The case of the Open University of Cyprus
.
Ubiquitous Learning
.
τόμ.4 αρ.2 σ.33-46
.
Christidou Vasileia
,
Hatzinikita Vassilia
,
Samaras Giannis
(2012)
.
The image of scientific researchers and their activity in Greek adolescents’ drawings
.
Public Understanding of Science
.
τόμ.21 αρ.5 σ.626-647
.
Kavalari Paraskevi
,
Kakana Domna
,
Christidou Vasileia
(2012)
.
Contemporary teaching methods and science content knowledge in preschool education: searching for connections
.
Procedia-Social and Behavioral Sciences
.
τόμ.46 σ.3649-3654
.
(2011)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
(2011)
.
Interest, attitudes and images related to science: Combining students’ voices to school science, teachers, and popular science
.
International Journal of Environmental and Science Education
.
τόμ.6 αρ.2 σ.141-159
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Dimitriou Anastasia
,
Christidou Vasileia
(2011)
.
Causes and consequences of air pollution and environmental injustice as critical issues for science and environmental education
.
The Impact of Air Pollution on Health, Economy, Environment and Agricultural Sources
.
Επιμέλεια:Μ. Khallaf
.
Rijeca, Croatia
.
InTech Open Access Publisher
.
σ.215-238
.
Dimitriou Anastasia
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2011)
.
Causes and consequences of air pollution and environmental injustice as critical issues for science and environmental education
.
The Impact of Air Pollution on Health, Economy, Environment and Agricultural Sources
.
Croatia
.
InTech - Open Access Publisher
.
σ.215-238
.
Οικονόμου Έλλη
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2011)
.
«Ψάχνοντας το Νέμο»: Δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης για την προσέγγιση της έννοιας του οικοσυστήματος
.
Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
.
Επιμέλεια:Κ. Πλακίτση
.
Αθήνα
.
Πατάκης
.
σ.329-343
.
Οικονόμου Έλλη
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2011)
.
«Ψάχνοντας το Νέμο»: Δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης για την προσέγγιση της έννοιας του οικοσυστήματος
.
Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
.
Επιμέλεια:Κ. Πλακίτση
.
Αθήνα
.
Πατάκης
.
σ.329-343
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Christidou Vasileia
,
Kouvatas Apostolos
,
Hatzinikita Vassilia
(2011)
.
Greek scientists’ contemporary and historical self-images
.
11th International IHPST and 6th Greek History, Philosophy and Science Teaching Joint Conference. Science & Culture: Promise, Challenge and Demand. Book of Proceedings
.
Επιμέλεια:F. Seroglou, V. Koulountzos, A. Siatras
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
Epikentro
.
σ.138-143
.
Christidou Vasileia
,
Koulaidis Vasilis
(2011)
.
‘Jumping sparks’ and ‘seas of electrons’: Metaphors in Greek physics textbooks
.
Proceedings of the Third International ESERA Conference on Science Education Research in the Knowledge Based Society
.
Επιμέλεια:D. Psillos, P. Kariotoglou, V. Tselfes, G. Bisdikian, G. Fassoulopoulos, E. Hatzikraniotis, M. Kallery
.
Thessaloniki - Greece
.
Thessaloniki
.
τόμ.I σ.340-342
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Anagnostopoulou Kyriaki
,
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2010)
.
Assessed students’ competencies in the Greek school framework and the PISA survey
.
Review of Science, Mathematics, and ICT Education
.
τόμ.4 αρ.2 σ.43-61
.
Christidou Vasileia
(2010)
.
Greek students' images of scientific researchers
.
Journal of Science Communication
.
τόμ.9 αρ.3
.
Poimenidou Maria
,
Christidou Vasileia
(2010)
.
Communication practices and the construction of meaning: Science activities in the kindergarten
.
Creative Education
.
τόμ.2 σ.81-92
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βαλακώστα Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2010)
.
Η προσέγγιση της μαγνητικής έλξης με τη χρήση του δραματικού παιχνιδιού και της διήγησης ιστοριών στο νηπιαγωγείο
.
Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο
.
Επιμέλεια:Κ. Πλακίτση
.
Ιωάννινα - Ελλάδα
.
Ιωάννινα
.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
.
σ.24-33
.
(2009)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Kazela Katerina
,
Kakana Domna
,
Valakosta Maria
(2009)
.
Teaching magnetic attraction to preschool children: A comparison of different approaches
.
International Journal of Learning
.
τόμ.16 σ.115-128
.
Christidou Vasileia
,
Hatzinikita Vasileia
,
Dimitriou Anastasia
(2009)
.
Children’s drawings about environmental phenomena: the use of visual codes
.
International Journal of Science in Society
.
τόμ.1 αρ.1 σ.107-117
.
Koliopoulos Dimitris
,
Christidou Vasileia
,
Simidala Irini
,
Koutsiouba Maria
(2009)
.
Pre-energy reasoning in preschool children
.
Review of Science, Mathematics and ICT Education
.
τόμ.3 αρ.1 σ.123-140
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
(2009)
.
Teachers’ pictorial representations of the scientist
.
Teacher Education: Policy, Practice and Research
.
Επιμέλεια:A. Selkirk & M. Tichenor
.
Hauppauge, NY, USA
.
Nova Science Publishers
.
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
,
Bonoti Fotini
(2009)
.
Teachers’ pictorial representations of the scientist
.
Teacher Education: Policy, Practice and Research
.
Επιμέλεια:A. Selkirk, M. Tichenor
.
Hauppauge, NY
.
Nova Science Publishers
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Hatzinikita Vassilia
,
Dimopoulos Konstantinos
,
Christidou Vasileia
(2008)
.
PISA test items and school textbooks related to science: A textual comparison
.
Science Education
.
τόμ.92 αρ.4 σ.664-687
.
Γονιτσιώτη Χαρούλα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Η κατανόηση και οι δυσκολίες ανάγνωσης οπτικών αναπαραστάσεων από παιδιά του δημοτικού: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
.
Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη
.
αρ.26 σ.6-19
.
Δώσσα Αικατερίνη
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Λάμνιας Κωνσταντίνος
(2008)
.
Η κοινωνική προέλευση των μαθητών και ο προσανατολισμός τους σε νοήματα: Η δραστηριότητα ομαδοποίησης εικόνων
.
Επιστήμες Αγωγής
.
τόμ.3 σ.65-79
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Μια σύγκριση θεμάτων του διαγωνισμού PISA με τα σχολικά βιβλία Φυσικών Επιστημών στην Ελλάδα
.
Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη
.
αρ.27 σ.23-36
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γονιτσιώτη Χ
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Η χρήση της εικόνας από τα παιδιά του δημοτικού: Κατανόηση του φαινομένου του θερμοκηπίου
.
Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Δ. Κακανά, Γ. Σιμούλη
.
Θεσσαλονίκη
.
Επίκεντρο
.
σ.128-138
.
Γονιτσιώτη Χαρίκλεια
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Η χρήση της εικόνας από τα παιδιά του δημοτικού: Κατανόηση του φαινομένου του θερμοκηπίου
.
Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές πρακτικές
.
Επιμέλεια:Δ. Κακανά & Γ. Σιμούλη
.
Θεσσαλονίκη
.
Επίκεντρο
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Βαλακώστα Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Δραστηριότητες με παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από το δραματικό παιχνίδι και τη διήγηση ιστοριών: Το φαινόμενο του μαγνητισμού
.
Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία Φυσικών Επιστημών - Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Π. Κουμαράς, Φ. Σέρογλου
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Χριστοδουλίδης
.
σ.279-287
.
Θεοδοσίου Μαριάννα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2008)
.
Οι αναλογίες ως διδακτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της έννοιας ‘μόριο χημικής ένωσης’
.
Αναλυτικά Προγράμματα και Βιβλία Φυσικών Επιστημών - Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Π. Κουμαράς, Φ. Σέρογλου
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
Θεσσαλονίκη
.
Χριστοδουλίδης
.
σ.329-338
.
(2007)
Άρθρο σε Περιοδικό
Dimitriou Anastasia
,
Christidou Vasileia
(2007)
.
Pupils’ understanding of air pollution
.
Journal of Biological Education
.
τόμ.42 αρ.1 σ.24-29
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Χρηστίδου Βασιλεία
(2007)
.
Το φύλο ως παράγοντας διαφοροποίησης του ενδιαφέροντος και των εμπειριών του μαθητικού πληθυσμού σχετικά με τις Φυσικές Επιστήμες
.
Φύλο και εκπαίδευση: μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και νέες τεχνολογίες
.
Επιμέλεια:Ε. Τρέσσου, Ε. Ντρενογιάννη, & Φ. Σέρογλου
.
Θεσσαλονίκη
.
Καλειδοσκόπιο
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2007)
.
Το φύλο ως παράγοντας διαφοροποίησης του ενδιαφέροντος και των εμπειριών του μαθητικού πληθυσμού σχετικά με τις Φυσικές Επιστήμες
.
Φύλο και εκπαίδευση: μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και νέες τεχνολογίες
.
Επιμέλεια:Ε. Τρέσσου, Ε. Ντρενογιάννη, Φ. Σέρογλου
.
Θεσσαλονίκη
.
Καλειδοσκόπιο
.
σ.161-176
.
(2006)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
(2006)
.
Greek students’ science-related interests and experiences: Gender differences and correlations
.
International Journal of Science Education
.
τόμ.28 αρ.10 σ.1181-1199
.
Christidou Vasileia
(2006)
.
Preschool children’s explanations of plant growth and rain formation: A comparative analysis
.
Research in Science Education
.
τόμ.36 αρ.3 σ.187-210
.
Συμιδαλά Ειρήνη
,
Κουτσούμπα Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κολιόπουλος Δημήτριος
(2006)
.
Προ-ενεργειακοί συλλογισμοί παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη
.
αρ.18 σ.18-25
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Παπανούσκας Μιχαήλ
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2006)
.
Στάσεις και ενδιαφέρον των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου για το μάθημα της Χημείας
.
Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
σ.680-688
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2006)
.
Σχέδια μαθητών στις φυσικές επιστήμες: Μελέτη των οπτικών κωδίκων
.
Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
σ.384-391
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Αναστασίου Ζωή
(2006)
.
Πώς τα παιδιά του δημοτικού απεικονίζουν τον άντρα και τη γυναίκα επιστήμονα;
.
Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Ε. Σταυρίδου
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
.
σ.361-367
.
(2005)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
(2005)
.
Accounting for natural phenomena: Explanatory modes used by children
.
International Journal of Learning
.
τόμ.12 αρ.8 σ.21-28
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2005)
.
Σχεδιασμός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τα απορρίμματα και τη διαχείρισή τους: μια πρόταση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
.
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού
.
τόμ.6 σ.23-43
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Christidou Vasileia
,
Hatzinikitas Agapitos
,
Dimoudi Aglaia
(2005)
.
Explanatory modes and their consistency in early childhood
.
Science Education at crossroads: Meeting the challenges of the 21th Century
.
Επιμέλεια:D. Koliopoulos & A. Vavouraki
.
Αθήνα
.
Association for Science Education
.
σ.199-212
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2005)
.
Το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων: εννοιολογική κατανόηση και προτάσεις μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών: οι προκλήσεις του 21ου αιώνα - Κείμενα για την πρωτοβάθμια και την προσχολική εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Δ. Κολιόπουλος & Α. Βαβουράκη
.
Αθήνα
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2005)
.
Το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων: εννοιολογική κατανόηση και προτάσεις μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών: οι προκλήσεις του 21ου αιώνα - Κείμενα για την πρωτοβάθμια και την προσχολική εκπαίδευση (
.
Επιμέλεια:Δ. Κολιόπουλος & Α. Βαβουράκη
.
Αθήνα
.
Ένωση για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (Ε.ΔΙ.ΦΕ.)
.
σ.69-80
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Σκλαβενίτη Σπυριδούλα
(2005)
.
Οι εικονικές αναπαραστάσεις στα παιδικά εξωσχολικά βιβλία για τις Φυσικές Επιστήμες: Περιεχόμενο, κώδικες και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις
.
Εικόνα και Παιδί
.
Επιμέλεια:Ο. Κωνσταντινίδου-Σέμογλου
.
Θεσσαλονίκη
.
Cannot not design publications
.
σ.609-620
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Σκλαβενίτη Σπυριδούλα
(2005)
.
Οι εικονικές αναπαραστάσεις στα παιδικά εξωσχολικά βιβλία για τις Φυσικές Επιστήμες: Περιεχόμενο, κώδικες και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις
.
Εικόνα και Παιδί
.
Επιμέλεια:Ο. Κωνσταντινίδου-Σέμογλου
.
Θεσσαλονίκη
.
Cannotnotdesignpublications
.
σ.609-620
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Dimitriou Anastasia
,
Christidou Vasileia
(2005)
.
Solid waste management: Greek citizens’ knowledge and attitudes
.
Proceedings of 9th Conference on Environmental Science and Technology
.
Ρόδος - Ελλάδα
.
Rhodes
.
University of Aegean
.
σ.289-298
.
Dimopoulos Constantine
,
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2005)
.
Textes et messages pédagogiques en sciences physiques: Une approche interpretative possible des resultats de l’enquête PISA
.
Actes des XXVIIes Journales Internationales sur la Communication, l’Education et la Culture Scientifiques et Industrielles. Par les mots et par les choses
.
Επιμέλεια:A. Giordan, J. L. Martinand, D. Raichvarg
.
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2005)
.
Images des livres documentaires des sciences: Quelles catégories des lecteurs forment-elles?
.
Actes des XXVIIes Journales Internationales sur la Communication, l’Education et la Culture Scientifiques et Industrielles. Par les mots et par les choses
.
Επιμέλεια:A. Giordan, J. L. Martinand, D. Raichvarg
.
Paris
.
.
Παπαδοπούλου Μαρία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Οικονόμου Αφροδίτη
(2005)
.
Εξοικονόμηση νερού: Μια διαθεματική προσέγγιση
.
Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου ‘Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία’
.
Θεσσαλονίκη, Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ελληνικά Γράμματα
.
σ.303-309
.
(2004)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Dimopoulos Konstantinos
,
Koulaidis Vasillis
(2004)
.
Constructing social representations of science and technology: The role of metaphors in the press and the popular scientific magazines
.
Public Understanding of Science
.
τόμ.13 αρ.4 σ.347-362
.
Papadopoulou Maria
,
Christidou Vasileia
(2004)
.
Multimodal Text Comprehension and Production by Preschool Children: An Interdisciplinary Approach of Water Conservation
.
International Journal of Learning
.
τόμ.11 σ.917-927
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2004)
.
Οι αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα απορρίμματα και τη διαχείρισή τους
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών στη Νηπιακή Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Λ. Λουκά, Χ. Παπαδημήτρη-Καχριμάνη, & K. Κωνσταντίνου
.
Λευκωσία
.
Eκδόσεις Πανεπιστημίου Kύπρου
.
σ.19-35
.
Δημητρίου Αναστασία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2004)
.
Οι αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα απορρίμματα και τη διαχείρισή τους
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών στη Νηπιακή Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Λ. Λουκά, Χ. Παπαδημήτρη-Καχριμάνη, K. Κωνσταντίνου
.
Λευκωσία
.
Eκδόσεις Πανεπιστημίου Kύπρου
.
σ.19-35
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Δημούδη Αγλαΐα
(2004)
.
Πώς εξηγούν τα παιδιά τη διάλυση και την επίπλευση / βύθιση;
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών στη Νηπιακή Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Λ. Λουκά, Χ. Παπαδημήτρη-Καχριμάνη, & K. Κωνσταντίνου
.
Λευκωσία
.
Eκδόσεις Πανεπιστημίου Kύπρου
.
σ.55-68
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Δημούδη Αγλαΐα
(2004)
.
Πώς εξηγούν τα παιδιά τη διάλυση και την επίπλευση / βύθιση;
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών στη Νηπιακή Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Λ. Λουκά, Χ. Παπαδημήτρη-Καχριμάνη, K. Κωνσταντίνου
.
Λευκωσία
.
Eκδόσεις Πανεπιστημίου Kύπρου
.
σ.55-68
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Christidou Vasileia
,
Dimopoulos Konstantinos
,
Koulaidis Vasilis
(2004)
.
Representing the nature of science and technology in popular scientific magazines
.
Διδακτική των Μαθηματικών και Πληροφορική στην Εκπαίδευση - Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή
.
Επιμέλεια:Τ. Τριανταφυλλλίδης, Κ. Χατζηκυριάκου, Π. Πολίτης, Α. Χρονάκη
.
Βόλος - Ελλάδα
.
Βόλος
.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
σ.263-269
.
(2003)
Άρθρο σε Περιοδικό
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2003)
.
Πώς χειρίζονται τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας την αιτιότητα για τη θρέψη και την ανάπτυξη των φυτών;
.
Ερευνώντας τον Κόσμο του Παιδιού
.
τόμ.5 σ.197-212
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κακανά Δόμνα
,
Δημούδη Αγλαΐα
,
Μπονώτη Φωτεινή
,
Μεταλλίδου Παναγιώτα
(2003)
.
Εννοιολογική και σχεδιαστική αναπαράσταση καιρικών φαινομένων από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Μ. Τσιτουρίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Τζιόλα
.
σ.117-128
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2003)
.
Τύποι αιτιότητας στην παιδική σκέψη: Οι αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη θρέψη και την ανάπτυξη των φυτών
.
Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Μ. Τσιτουρίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Τζιόλα
.
σ.85-93
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(2003)
.
Τύποι αιτιότητας στην παιδική σκέψη: Οι αντιλήψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τη θρέψη και την ανάπτυξη των φυτών
.
Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Μ. Τσιτουρίδου
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδόσεις Τζιόλα
.
σ.85-93
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κακανά Δόμνα
,
Μπονώτη Φ
,
Μεταλλίδου Παναγιώτα
,
Δημούδη Α
(2003)
.
Εννοιολογική και σχεδιαστική αναπαράσταση καιρικών φαινομένων από παιδιά προσχολικής ηλικίας
.
Οι Φυσικές Επιστήμες και οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση
.
(επιμ.) Τσιτουρίδου, Μ
.
Θεσσαλονίκη
.
Εκδ. Τζιόλα
.
σ.117-128
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κακανά Δόμνα
,
Δημητρίου Αναστασία
,
Μπονώτη Φωτεινή
(2003)
.
Διδακτικές δραστηριότητες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: Το φαινόμενο της βροχής
.
Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ε.ΔΙ.Φ.Ε. ‘Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην κοινωνία της πληροφορίας’
.
Επιμέλεια:Π. Κόκκοτας, Ι. Βλάχος, Π. Πήλιουρας, Α. Πλακίτση
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Γρηγόρης
.
σ.53-58
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Δημητρίου Αναστασία
(2003)
.
Η ‘Ατζέντα 21 για τα παιδιά’: Ανάλυση περιεχομένου γλωσσικών κωδίκων και επικοινωνιακών σχέσεων
.
Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ε.ΔΙ.Φ.Ε. ‘Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην κοινωνία της πληροφορίας’
.
Επιμέλεια:Π. Κόκκοτας, Ι. Βλάχος, Π. Πήλιουρας, Α. Πλακίτση
.
Αθήνα
.
Γρηγόρης
.
σ.620-624
.
(2002)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Hatzinikita Vassilia
,
Christidou Vasileia
(2002)
.
Livres documentaires de science: Contenu conceptuel, codes linguistiques et relations communicatives
.
Actes des XXIVes Journales Internationales sur la Communication, l’Education et la Culture Scientifiques et Industrielles. Des cultures, des techniques, des sciences
.
Paris
.
Université Paris VII
.
σ.217-222
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Κουλαϊδής Βασίλης
,
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
,
Σκλαβενίτη Σπυριδούλα
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2002)
.
Τα κείμενα της Τεχνο-επιστήμης στο δημόσιο χώρο
.
Αθήνα
.
Μεταίχμιο
.
(2001)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Καμπεζά Μαρία
,
Γκρίτση Φανή
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
,
Ραβάνης Κωνσταντίνος
(2001)
.
Η συγκρότηση του φαινομένου της εναλλαγής της μέρας και της νύχτας στη σκέψη των παιδιών προσχολικής ηλικίας
.
Η μύηση των μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και διδακτικές διαστάσεις
.
Επιμέλεια:Κ. Ραβάνης
.
Πάτρα
.
Πανεπιστήμιο Πατρών
.
σ.178-184
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Μέθοδοι καταγραφής και ανάλυσης της πρακτικο-βιωματικής γνώσης
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Β. Χατζηνικήτα, Κ. Δημόπουλος
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Β σ.185-214
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Πρακτικο-βιωματική γνώση των μαθητών: Γενικά χαρακτηριστικά
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Κ. Δημόπουλος, Β. Χατζηνικήτα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Σημασία της έρευνας σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Κ. Δημόπουλος, Β. Χατζηνικήτα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Α
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο: Μια προοπτική για την αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων της προσχολικής εκπαίδευσης
.
Η μύηση των μικρών παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες: Εκπαιδευτικές και διδακτικές διαστάσεις
.
Επιμέλεια:Κ. Ραβάνης
.
Πάτρα
.
Πανεπιστήμιο Πατρών
.
σ.58-64
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Ανάπτυξη παιδαγωγικών εργαλείων: Εμπόδια στόχοι και δυναμικά δίκτυα για τη διδασκαλία της μείωσης του όζοντος και του φαινομένου του θερμοκηπίου
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Β. Χατζηνικήτα, Κ. Δημόπουλος
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Β σ.411-430
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Ο ρόλος των ρητορικών σχημάτων: Η μεταφορά και η αναλογία ως μηχανισμοί σκέψης και κατανόησης στις Φυσικές Επιστήμες
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Β. Χατζηνικήτα, Κ. Δημόπουλος
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Β σ.293-320
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η μείωση του όζοντος
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Β. Χατζηνικήτα, Κ. Δημόπουλος
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Β σ.135-183
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Ηλεκτρισμός
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Κ. Δημόπουλος, Β. Χατζηνικήτα
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Α σ.79-103
.
Χρηστίδου Βασιλεία
(2001)
.
Ενέργεια
.
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
.
Επιμέλεια:Κ. Δημόπουλος, Β. Χατζηνικήτα
.
Πάτρα
.
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
.
τόμ.Α σ.55-78
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Christidou Vasileia
,
Koulaidis Vasilis
(2001)
.
Analogies and metaphors as tools for explaining science: Greek physics textbooks for the 8th grade
.
Proceedings of the 1stIOSTE Symposium in Southern Europe ‘Science and Technology Education: Preparing Future Citizens’
.
Nicosia - Cyprus
.
Nicosia
.
University of Cyprus
.
τόμ.I σ.346-357
.
Dimopoulos Konstantinos
,
Koulaidis Vasilis
,
Christidou Vasileia
(2001)
.
The role of press in public perception of scientific issues: The case of the ‘greenhouse effect’
.
Proceedings of the 1st IOSTE Symposium in Southern Europe ‘Science and Technology Education: Preparing Future Citizens’
.
Nicosia - Cyprus
.
Nicosia
.
University of Cyprus
.
τόμ.II σ.134-143
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
,
Κουλαϊδής Βασίλης
(2001)
.
Οι μεταφορές ως εργαλείο αναπλαισίωσης της επιστημονικής γνώσης στα σχολικά εγχειρίδια και στον ημερήσιο τύπο: Η περίπτωση της Bιολογίας
.
Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Μαθηματικών και Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Μ. Τζεκάκη
.
Θεσσαλονίκη
.
σ.365-372
.
(2000)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Γραμμένος Στέργιος
(2000)
.
Οι αντιλήψεις μαθητών του δημοτικού σχολείου για τη ρύπανση της ατμόσφαιρας : Εννοιολογικά εμπόδια και διδακτικές επιπτώσεις
.
Πρακτικά - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο πλαίσιο της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα: Προοπτικές και δυνατότητες
.
Επιμέλεια:Β. Παπαδημητρίου
.
Λάρισα - Ελλάδα
.
σ.320-326
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κουλαϊδής Βασίλης
(2000)
.
Οι αναλογίες ως διδακτικό εργαλείο: Μελέτη των σχολικών εγχειριδίων
.
Στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο: ‘Η Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και η Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση’: Πρακτικά Συνεδρίου
.
Λευκωσία - Κύπρος
.
Λευκωσία
.
σ.51-60
.
(1999)
Άρθρο σε Περιοδικό
Koulaidis Vasillis
,
Christidou Vasileia
(1999)
.
Models of students’ thinking concerning the greenhouse effect and teaching implications
.
Science Education
.
τόμ.83 αρ.5 σ.559-576
.
(1997)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Koulaidis Vasillis
,
Christidis Theodoros
(1997)
.
Children’s use of metaphors in relation to their mental models: The case of the ozone layer and its depletion
.
Research in Science Education
.
τόμ.27 αρ.3 σ.541-552
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Κουλαϊδής Βασίλης
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(1997)
.
Δυναμικά εννοιολογικά δίκτυα και εμπόδια-στόχοι για την διδασκαλία του φαινομένου του θερμοκηπίου
.
Νέες Τεχνολογίες, Φυσικές Επιστήμες & Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Προσχολική και Πρώτη σχολική ηλικία
.
Επιμέλεια:B. Kουλαϊδής, Κ. Ραβάνης
.
Πάτρα
.
TINTS (Training in New Technologies & Science)
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Χατζηνικήτα Βασιλεία
,
Κουλαϊδής Βασίλης
,
Χρηστίδου Βασιλεία
(1997)
.
Κατασκευή δυναμικού δικτύου ‘στόχου-εμποδίου’ για μια διδακτική προσέγγιση: Μεταβολές της ύλης
.
Oι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Ι. Καλκάνης
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
ΕΚΠΑ
.
σ.89-94
.
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Κουλαϊδής Βασίλης
,
Χατζηνικήτα Βασιλεία
(1997)
.
Δυναμικά εννοιολογικά δίκτυα και εμπόδια-στόχοι για μια διδακτική παρέμβαση: H περίπτωση του φαινομένου του θερμοκηπίου
.
Oι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
.
Επιμέλεια:Ι. Καλκάνης
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
ΕΚΠΑ
.
σ.15-21
.
(1996)
Άρθρο σε Περιοδικό
Christidou Vasileia
,
Koulaidis Vasillis
(1996)
.
Children's models of the ozone layer and ozone depletion
.
Research in Science Education
.
τόμ.26 αρ.4 σ.421-436
.
(1995)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Christidou Vasileia
(1995)
.
An exploration of children's models and their use of cognitive strategies in regard to the greenhouse effect and the ozone layer depletion
.
European Research in Science Education II - Proceedings of the Second Ph.D. Summer School
.
Επιμέλεια:D. Psillos
.
Leptokaria - Greece
.
Thessaloniki
.
Art of Text
.
σ.224-234
.
Koulaidis Vasilis
,
Christidou Vasileia
(1995)
.
Children's use of metaphors : Understanding of the greenhouse effect
.
Conference Proceedings, Conference of the International Geographical Union: Environment and quality of life
.
Prague
.
Prague
.
Kincl and Hauner
.
(1994)
Άρθρο σε Περιοδικό
Κουλαϊδής Βασίλης
,
Χρηστίδου Βασιλεία
,
Brosnan Tim
(1994)
.
Oι απόψεις των δασκάλων για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και το στρώμα του όζοντος
.
Σύγχρονη Eκπαίδευση
.
αρ.79 σ.60-66
.
(1993)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Koulaidis Vasilis
,
Christidou Vasileia
(1993)
.
Children’s misconceptions and cognitive strategies regarding the understanding of the ozone layer depletion
.
Proceedings, 3rd International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics
.
Ithaca, NY - USA
.
Koulaidis Vasilis
,
Christidou Vasileia
(1993)
.
Teacher's views on the greenhouse effect
.
Conference Proceedings, European Conference "TOUCH '92"
.
Σιδηρόκαστρο Σερρών - Ελλάδα
.
Thessaloniki
.
Aristotle University of Thessaloniki
.
σ.167-178
.
Ενημερώθηκε: 2024-09-16