Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα
• κατανοούν τη σχέση των κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών με τις σχολές σκέψεις της Γεωγραφίας και την επίδραση των τελευταίων στη διαμόρφωση πολιτικών
• συνδέουν τα επιστημολογικά ρεύματα με τις σχολές σκέψεις της Γεωγραφίας
• αναγνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των σχολών σκέψης της Γεωγραφίας
• κατανοούν τη σχέση κάθε σχολής σκέψης της Γεωγραφίας με τον αναπτυξιακό και χωρικό σχεδιασμό
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι αφενός η κατανόηση των βασικών φαινομένων / ερωτημάτων που απασχολούν την επιστήμη της Γεωγραφίας και των διαφορετικών προσεγγίσεων που ακολουθούν οι επιμέρους σχολές σκέψης για την ανάλυση και ερμηνεία τους και αφετέρου η σχέση και η εφαρμογή των πορισμάτων της Γεωγραφίας στο χωρικό σχεδιασμό / ανάπτυξη.
• Επιστήμη της Γεωγραφίας: Σχολές σκέψης και η σχέση τους με το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον εντός τους οποίου αναπτύσσονται. Η εφαρμογή των πορισμάτων της Γεωγραφίας στο χωρικό σχεδιασμό / ανάπτυξη:
o Σχολές σκέψης έως τον μεσοπόλεμο (Περιγραφική, Κλασική Περιφερειακή Γεωγραφία, Αναρχικοί Γεωγράφοι, Σχολή του Σικάγο)
o Ποσοτική Γεωγραφία
o Μεταβατικά Παραδείγματα
o Κριτική γεωγραφία
o Μεταμοντερνισμός και Γεωγραφία
o Πολιτιστική στροφή
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Λ. Λεοντίδου, (2011) Αγεωγράφητος χώρα: Ελληνικά είδωλα στις επιστημολογικές διαδρομές της Ευρωπαϊκής Γεωγραφίας, Προπομπός
• Αφουξενίδης, Α., Γκιάλης, Σ., Ιωσηφίδης, Θ., Κουρλιούρος, Η. (επιμ) (2019) Γεωγραφίες στην εποχή της ρευστότητας, Προπομπός
• Τερκενλή, Θ.Σ., Ιωσηφίδης, Θ., Χωριανόπουλος, Ι. (επιμ.) 2007, Ανθρωπογεωγραφία: Άνθρωπος, Κοινωνία και Χώρος. Κριτική