Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
• εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες και μεθόδους που αφορούν την Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
• συνδέσουν ζητήματα της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης με την έννοια της κριτικής παιδαγωγικής και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης ιδιαίτερα μέσα από παιδαγωγικές προσεγγίσεις που αφορούν θέματα τέχνης και οπτικού πολιτισμού.
• κατανοήσουν την τριαδική σχέση κοινωνικής σφαίρας, εκπαίδευσης και οπτικού πολιτισμού
• υποστηρίζουν τον οπτικό γραμματισμό και τις σχετιζόμενες με αυτόν κριτικές ικανότητες των αυριανών πολιτών.
• εφαρμόσουν την κατανόηση βασικών αρχών που αφορούν την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης στην οργάνωση των μαθησιακών τους στόχων αλλά και των διδακτικών τους προσεγγίσεων με έμφαση στο γνωστικό τους αντικείμενο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό, στηριζόμενοι σε διάφορες κοινωνικο-ψυχολογικές και παιδαγωγικές θεωρητικές προσεγγίσεις γίνεται εισαγωγή σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης. Έμφαση δίνεται στις κοινωνιολογικές θεωρήσεις για το ρόλο της εκπαίδευσης ως μέσο αναπαραγωγής των πολιτισμικών αξιών δίνοντας ειδική βαρύτητα στην διδακτική της εικόνας μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Κεντρικό στοιχείο του μαθήματος αποτελεί η έννοια της κριτικής παιδαγωγικής και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Έμφαση δίνεται στην τριαδική σχέση της κοινωνικής σφαίρας με την εκπαίδευση και τον χώρο του οπτικού πολιτισμού.
-Σχέση οπτικού γραμματισμού και κριτικής σκέψης των αυριανών πολιτών.
-Κριτική παιδαγωγική και διδακτική της τέχνης.
-Διδακτικές προσεγγίσεις στο θέμα ‘τέχνη ως κοινωνική παρέμβαση’.