ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10) / Diploma Thesis - Presentation (Painting 10)
ΚωδικόςΥΚΖΔΕ02
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Νομίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017122

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 20
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό10530

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 10)
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600201754
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Επιτυχής ολοκλήρωση του 9ου εξαμήνου και όλων των μαθημάτων των προηγούμενων εξαμήνων, εργαστηριακών και θεωρητικών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: • δημιουργούν ένα πρωτότυπο, ολοκληρωμένο, υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό έργο που βασίζεται στην ερευνητική διαδικασία • αποκομίσουν εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες που αφορούν στην καλλιτεχνική διαδικασία παραγωγής έργου και στη δημιουργική αξιοποίηση των γνώσεών τους • αναπτύξουν την προσωπικότητά τους και την καλλιτεχνική τους ταυτότητα • εμβαθύνουν σε ζητήματα που αφορούν στο καλλιτεχνικό πεδίο και στην εικαστική κατεύθυνση της επιλογής τους • αποκτήσουν την ικανότητα εκπόνησης και δημόσιας υποστήριξης του έργου τους • αναπτύξουν ικανότητες που αφορούν στη συγγραφή θεωρητικού κειμένου, στην παραγωγή καταλόγου και στην οργάνωση μιας έκθεσης • παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα • αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη αντίληψη σχετική με τη σύγχρονη τέχνη διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο • αναπτύξουν επαγγελματισμό όσον αφορά στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη και τις συναφείς τεχνικές δεξιότητες και παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών • έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους και στις εννοιολογικές τους προτάσεις • αναπτύξουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο • αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικό κοινό • αποκτούν ικανότητα να δρουν και να συνδέουν την προσωπική τους εργασία με την ομαδική δραστηριότητα • αποκτήσουν την ικανότητα να εργάζονται και να κάνουν αποτελεσματική πρακτική εφαρμογή με ήθος, οικονομία και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας • αναπτύξουν βασικές ερευνητικές μεθόδους ώστε να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά την εικαστική πράξη • αποκτήσουν ικανότητες να δρουν σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις • διατυπώσουν καίρια ερωτήματα και αρθρώσουν κριτικό λόγο όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών • ανταποκριθούν στις προθέσεις , αξίες και έννοιες που παράγονται στον κοινωνικό χώρο • Αποκτήσουν αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μέσα από τη διαδικασία δημιουργικής αξιοποίησης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στην κατεύθυνση επιλογής τους και με την καθοδήγηση των διδασκόντων τους, οι φοιτητές/φοιτήτριες εκπονούν τη διπλωματική τους εργασία και υποβάλλουν ένα ολοκληρωμένο έργο υψηλής ποιότητας βασισμένο στην ερευνητική τους πρόταση, το οποίο και εκθέτουν, συνοδεύοντάς το από κατάλογο με θεωρητικό κείμενο και σχετικό φωτογραφικό υλικό. Κατά την διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου των σπουδών τους οι φοιτητές-τριες προετοιμάζουν το υπό εξέλιξη έργο και επιδέχονται τις υποδεικνυόμενες από τους διδάσκοντες παρατηρήσεις. Στο τέλος αυτής της έντονης από κάθε άποψη περιόδου, οι φοιτητές/φοιτήτριες πρέπει να έχουν σχηματίσει ένα portfolio έργων εξαιρετικής ποιότητας ώστε να είναι σε θέση να το υποστηρίξουν ενώπιον της Επιτροπής Εξετάσεων της Διπλωματικής Εργασίας. Το εξάμηνο ολοκληρώνεται με την έκθεση μιας πλήρως υλοποιήσιμης εικαστικής πρότασης και με την παρουσίαση της διαδικασίας παραγωγής του πρωτότυπου εικαστικού έργου ως άρτιου καλλιτεχνικού παραδείγματος.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Για τη διδασκαλία του μαθήματος και την εκπόνηση και παρουσίαση της διπλωματικής εργασίας απαιτούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές και συστήματα προβολής βίντεο και ήχου, καθώς γίνεται χρήση προγραμμάτων και εφαρμογών παρουσίασης (power point), προβολής βίντεο και ήχου, ίντερνετ, καθώς και της πλατφόρμας e-learning όπου αναρτάται το υλικό του μαθήματος. Για την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η πλατφόρμα του e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διπλωματική εργασία90030
Σύνολο90030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κριτήρια αξιολόγησης: Πρωτοτυπία, καινοτομία εικαστικής πρότασης, αρτιότητα σύνθεσης, υψηλό επίπεδο τεχνικής και δεξιοτήτων, αρτιότητα παρουσίασης και καταλόγου έκθεσης, σύμφωνα με το εικαστικό μέσο επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο 46363. Οι Πρωτοπορίες της Τέχνης του εικοστού αιώνα. Μάριο Ντε Νίκελι Βιβλίο 24154. Καθρέφτης του Κόσμου. Μία νέα Ιστορία της Τέχνης. Julian Bell
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βιβλίο 17060. Κείμενα για την Τέχνη. Emile Zola Βιβλίο 8844. Ο καλλιτέχνης ως ιστορικό υποκείμενο απο τον 19ο στον 21ο αιώνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-06-2022