The Language of Propaganda in the Media

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςThe Language of Propaganda in the Media / The Language of Propaganda in the Media
ΚωδικόςIP4500
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔέσποινα Καζανά
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015481

Πρόγραμμα Σπουδών: Πρόγραμμα Erasmus Plus

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΧειμερινή-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςThe Language of Propaganda in the Media
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600204199
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: • αποκτήσουν γνώσεις όσον αφορά τις βασικές θεωρίες της προπαγάνδας • να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν τις σχετικές θεωρίες • διεξάγουν γλωσσολογική ανάλυση σε κείμενα που εμπεριέχουν προπαγανδιστικό λόγο • αναγνωρίζουν το γλωσσικό στυλ της προπαγάνδας και τα κύρια χαρακτηριστικά της στα ΜΜΕ • αποφεύγουν οι ίδιοι/-ες τη χρήση προπαγανδιστικής γλώσσας στην παραγωγή γραπτού ή και προφορικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα θα αναλυθεί η έννοια της προπαγάνδας, ο ρόλος της και τα κύρια χαρακτηριστικά της καθώς και οι βασικές θεωρίες που έχουν προταθεί για την προπαγάνδα. Θα δοθεί έμφαση στα χαρακτηριστικά της γλώσσας της προπαγάνδας ανάλυοντας συντακτικά, σημασιολογικά και πραγματολογικά στοχεία που υιοθετούνται στα διάφορα κείμενα και σε λόγους. Εξετάζεται, επίσης, η σχέση της προπαγάνδας με την πειθώ και την επιχειρηματολογία ενώ παράλληλα θα δούμε τις πιο σημαντικές τεχνικές που έχουν εφαρμοστεί στην προπαγάνδα κατά τον 20ο αιώνα. Τέλος, θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε την προπαγάνδα μέσα από δύο σύγχρονους πολέμους, τον πόλεμο στον Περσικό Κόλπο και τον πόλεμο στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
Λέξεις Κλειδιά
προπαγανδα, τεχνικές προπαγάνδας, γλωσσολογική ανάλυση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση του προγράμματος Office PowerPoint για τις παραδόσεις του μαθήματος, χρήση του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος e-learning και χρήση ιστοσελίδων για να προβληθεί και να συζητηθεί υλικό μέσα στην τάξη.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων40
Εκπόνηση μελέτης (project)10
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Ασκήσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου για καλύτερη κατανόηση και εμβάθυνση της θεωρίας6
Σύνολο125
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με ασκήσεις κατά την διάρκεια του εξαμηνου, με παρουσίαση εργασίας και με εργασία στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Bahun, S. & Radunović, D (2012). Language, Ideology, and the Human: New Interventions. In S. Bahun & D. Radunovi (Eds.). Routledge. - Black, J. (2011). Semantics and Ethics of Propaganda. Journal of Mass Media Ethics. 16(2-3), 121-137. - Ford, N. A. (1967). Language in uniform: a reader on propaganda. Odyssey Press. - Jenks, J. (2006). British Propaganda and News Media in the Cold War. Edinburgh: University Press. - Jowett, G. S., & O'Donnell, V. (2015). Propaganda & Persuasion (2nd ed.). Sage Publications. - Kamalipour, Y. R. (2004). War, Media, and Propaganda: A Global Perspective. In Y. R. Kamalipour & N. Snow, (Eds). Rowman & Littlefield Publishers. - Marlin, R. (2013). Propaganda and the Ethics of Persuasion. Broadview Press. Miller, D. (2004), Tell me lies: propaganda and media distortion in the attack on Iraq. Pluto Press. - Oyedokun-Alli, W.A. (2013). A Linguistic Exploration of Propaganda in Advertising in Nigeria. Journal of the Linguistic Association of Nigeria. Volume 16(1 & 2), 63-72. - Pratkanis, A & Aronson, E. (2001). Age of Propaganda: The Everyday Use and Abuse of Persuasion. New York: Henry Holt and Company - Shabo, M. E. (2010). Techniques of Propaganda and Persuasion. Prestwick House Inc. - Sproule. J. M. (1997). Propaganda and Democracy: The American Experience of Media and Mass Persuasion. Cambridge: Cambridge University Press. - Stanley, J. (2015). How Propaganda Works. Princeton University Press. - Taylor, P.M. (1992). War and the media : propaganda and persuasion in the Gulf War. Manchester: Manchester Univerisity Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-11-2020