Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εξοικείωση με γενετικές θεωρίες κατάκτησης Γ2
• Εξοικείωση με τύπους γλωσσικών δεδομένων Γ2
• Εξοικείωση με ερευνητικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης δεδομένων Γ2.
• Ικανότητα κατασκευής μικρών δοκιμασιών για τη συλλογή δεδομένων Γ2
• Ικανότητα κριτικής αποτίμησης της σύνδεσης μεταξύ ευρημάτων θεωρητικής έρευνας και της διδασκαλίας Γ2.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την εκμάθηση δεύτερης γλώσσας (Γ2) στο πλαίσιο της Καθολικής Γραμματικής (Chomsky 1981, 1986, 1995). Διερευνάται αν η Γ2 περιορίζεται από τις αρχές της έμφυτης Καθολικής Γραμματικής και αν είναι δυνατή η επαναρύθμιση παραμέτρων σε περιπτώσεις που οι τιμές τους διαφέρουν μεταξύ της μητρικής γλώσσας και της Γ2. Η συζήτηση στηρίζεται σε εμπειρικά δεδομένα σχετικά με διάφορες γλωσσικές περιοχές: κλιτική μορφολογία, άρθρα,
παράμετρος μετακίνησης ρημάτων (αρνητικές και ερωτηματικές προτάσεις, επιρρήματα)και παράμετρος κενού υποκείμενου. Τα δεδομένα αφορούν το αρχικό,
το ενδιάμεσο και το προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης της Γ2. Επίσης διερευνάται κατά πόσο το είδος γλωσσικών εισερχόμενων (φυσική έκθεση στη Γ2 /
διδασκαλία της Γ2) επηρεάζουν το μαθησιακό αποτέλεσμα.
Λέξεις Κλειδιά
Κατάκτηση Δεύτερης Γλώσσας, Καθολική Γραμματική, αρχές και παράμετροι, κλιτική μορφολογία, αρνητικές και ερωτηματικές προτάσεις, άρθρα, ουσιαστικά, υποκείμενο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hawkins, R. 2001. Second Language syntax: a generative introduction. Malden, MA: Blackwell. (Chapters: 1, 2, 3, 5, 6).
Gass, S. & Selinker, L. 2008. Second language acquisition. An introductory course. Mahwah,NJ: Lawrence Εrlbaum. (Chapter 3: Second and foreign language
data)
Towell, R. & Hawkins, R. 1994. Approaches to second language acquisition. Clevedon/
Philadelphia/Adelaide: Multilingual Matters. (Chapters 59)
White, L. 2003: Second language acquisition and Universal Grammar. Cambridge: Cambridge
University Press. (Chapters 1 & 2: Theoretical issues in SLA research and Chapter 3: Theories
about the initial state)