Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του συνθετικού εργαστηρίου οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται να
- έχουν κατανοήσει την έννοια και το περιεχόμενο της Χωρικής Ανάπτυξης και τα σύγχρονα φαινόμενα, τάσεις και σχετικές απόψεις.
- έχουν εξοικειωθεί με τα εργαλεία και τις μεθόδους προγραμματισμού της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.
- είναι σε θέση να εκπονούν στρατηγιά σχέδια τοπικής ανάπτυξης
- είναι σε θέση να εκπονούν επιχειρησιακά σχέδια τοπικής ανάπτυξης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι βασικές συνιστώσες που θα διδαχθούν είναι οι εξής:
• Έννοιες, σύγχρονα φαινόμενα και τάσεις στη χωρική ανάπτυξη
• Η χωρική διάσταση της ανάπτυξης και οι κλίμακες και τυπικές περιοχές:
περιφερειακή, τοπική ενδογενής, αστική, αγροτική ανάπτυξη, μειονεκτικές, ορεινές, παράκτιες περιοχές.
• Κανονιστικό πλαίσιο του προγραμματισμού (ελληνικό και ευρωπαϊκό)
• Μεθοδολογία προγραμματισμού:
κοινωνικοοικονομική ανάλυση και εντοπισμός αναγκών / στοχοθεσία και στρατηγική / συνέπεια, συνάφεια και συνοχή / προτεραιότητες, μέτρα και παρεμβάσεις / εκτίμηση αποτελεσμάτων και επιπτώσεων / μηχανισμοί υλοποίησης
• Ειδικοί μηχανισμοί και εργαλεία: ΠΔΕ, ΣΔΙΤ, κρατικές ενισχύσεις, global grants, revolving funds.
• Παρουσίαση παραδειγμάτων προγραμμάτων
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Χριστοφάκης Μανώλης Σ. (2001) Τοπική Ανάπτυξη και Περιφερειακή Πολιτική, Εκδόσεις Παπαζήση
2. Παπαδασκαλόπουλος Αθανάσιος Δ. , Χριστοφάκης Μανώλης Σ. , Περιφερειακός Προγραμματισμός , Εκδόσεις Παπαζήση
3. Πετράκος Γεώργιος, Ψυχάρης Γιάννης (2004) Περιφερειακή Ανάπτυξη στην Ελλάδα, Εκδόσεις Κριτική
• Ηλεκτρονικό υλικό που διανέμεται από τους διδάσκοντες σε κάθε μάθημα.