Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές να έρθουν σε μία πρώτη επαφή με τις αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές για παιδιά προσχολικής ηλικίας και από τις εισηγήσεις της διδάσκουσας και τη συζήτηση που λαμβάνει χώρα στην τάξη, να αποκτήσουν γνώσεις, να δημιουργήσουν απόψεις και να ανταλλάξουν ιδέες αφενός για θεμελιώδη ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των μικρών παιδιών και αφετέρου για τις αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές στην προσχολική ηλικία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές στα προγράμματα προσχολικής αγωγής για παιδιά ηλικίας 0-6 ετών. Οργάνωση και λειτουργία του νηπιαγωγείου με βάση αυτές. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση δραστηριοτήτων με βάση αφενός τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και αφετέρου τις αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές. Ρόλος του παιδιού, του παιδαγωγού, των γονέων και της κοινότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία ενός νηπιαγωγείου που υιοθετεί τις αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Bredekamp, S. & Copple, C. (εισ./επιμ. Ε. Ντολιοπούλου) (2011). Αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές μέθοδοι στην προσχολική ηλικία. Αθήνα: Πεδίο.
2) Κακανά, Δ. & Σιμούλη, Γ. (2008) (επιμ.). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αυγητίδου, Σ. (2008) (επιμ.). Συνεργατική μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση: Έρευνα και εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg. Κακανά, Δ. (2003). Θεωρία και μεθοδολογία δραστηριοτήτων στην προσχολική ηλικία. Θεσ/νίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Κακανά, Δ. (2008). Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Θεσ/νίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Κακανά, Δ. & Σιμούλη, Γ. (2008) (επιμ.). Η προσχολική εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Αθήνα: Επίκεντρο.
Μουμουλίδου, Μ. (2006). Η παιδαγωγική του σχεδίου εργασίας στην προσχολική εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω- Γ. Δαρδανός.
Μουμουλίδου, Μ. Ρεκαλίδου, Γ. (2010). Μικρές ομάδες στην εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω- Γ. Δαρδανός.
Πατινιώτης, Ν. (2005). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Τυπωθήτω- Γ. Δαρδανός.
Pronin- Fromberg, D. (2000). Το ολοήμερο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Eκδ. Οδυσσέας.
Τ.Ε.Π.Α.Ε & ΟΜΕΡ (2003). Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και της μάθησης στην προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.