Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν
να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών
να περιγράφουν την επίδραση της συνεκπαίδευσης στην οργάνωση της Ειδικής Αγωγής
να προσδιορίσουν το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Δυσκολιών
να αναγνωρίζουν τις βασικές ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών
να αιτιολογούν την επιλογή εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβατικών προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή και στις Μαθησιακές Δυσκολίες
να συζητούν την αναγκαιότητα της έγκαιρης ανίχνευσης των Μαθησιακών Δυσκολιών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος του μαθήματος είναι διττός: α) οι φοιτητές/τριες να διερεύνησουν τη σχέση μεταξύ της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών και να γνωρίσουν την έννοια της συνεκπαίδευσης και β) οι φοιτητές/τριες να προσδιορίσουν το περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών και να αναγνωρίσουν αυτές τις δυσκολίες ως ειδική διαγνωστική κατηγορία. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν είναι οι ακόλουθες: Θεωρητικές προσεγγίσεις της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών. Συνεκπαίδευση. Διαγνωστικές προσεγγίσεις και ειδικές ανάγκες. Οργάνωση και δομές της Ειδικής Αγωγής. Αποτελεσματική διδασκαλία στην Ειδική Αγωγή. Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών. Αιτιολογία και θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας των Μαθησιακών Δυσκολιών. Μαθησιακές Δυσκολίες και Αναπτυξιακές Διαταραχές. Χαρακτηριστικά παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μαθησιακές Δυσκολίες και Διγλωσσία. Ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών και διαγνωστικές προσεγγίσεις. Εκπαιδευτική αξιολόγηση στης Μαθησιακές Δυσκολίες. Γενικές αρχές και μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Μέθοδοι και τεχνικές.
Λέξεις Κλειδιά
ειδικές ανάγκες, ειδική αγωγή, συνεκπαίδευση, μαθησιακές δυσκολίες, αποτελεσματική διδασκαλία