ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΡΟΜΑΝΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΡΟΜΑΝΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ASSESMENT ISSUES OF ROMANCE LANGUAGES IN SPECIAL EDUCATION
Τίτλος στα ΙταλικάQuestioni di valutazione delle lingue romanze nell'educazione speciale
Κωδικός11493
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020419

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 30
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΡΟΜΑΝΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600211549
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τα είδη των διαγνωστικών εργαλείων, τα χαρακτηριστικά τους αλλά και τα αποτελέσματα που παρέχουν για την εκπαιδευτική διαδικασία όσον αφορά στις δυσκολίες μάθησης, θα μπορούν να χρησιμοποιούν ήδη σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης για τις ρομανικές γλώσσες, αλλά και να κατασκευάζουν δικά τους άτυπα εργαλεία και να θέτουν αντίστοιχους μαθησιακούς στόχους, ανάλογα με την έκταση και την ένταση των δυσκολιών μάθησης. Τέλος, θα ενημερωθούν σχετικά με τους τρόπους διαγλωσσικής αξιολόγησης και σχετικά με την προσβασιμότητα στις εξετάσεις για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να φέρει τους φοιτητές σε επαφή με την εκπαιδευτική αξιολόγηση σε τυπικό πληθυσμό αλλά και σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές θα γνωρίσουν τις μεθόδους και τις τεχνικές της αξιολόγησης, ανάλογα με τις παραμέτρους/δεξιότητες που είναι κάθε φορά υπό αξιολόγηση (γνωστικές, γλωσσικές, μαθησιακές) σε τυπικούς και κλινικούς πληθυσμούς. Θα παρουσιαστούν διάφορα εργαλεία αξιολόγησης για την ιταλική και γαλλική ως μητρική αλλά και ως ξένη γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα, θα εξεταστούν οι παρακάτω ενότητες: Ορισμός αξιολόγησης, μέθοδοι, τεχνικές αξιολόγησης Εκπαιδευτική αξιολόγηση - σταθμισμένα και μη σταθμισμένα διερευνητικά εργαλεία και ψυχομετρικά χαρακτηριστικά τους (εγκυρότητα, αξιοπιστία, αντιπροσωπευτικότητα, χρηστικότητα, αντικειμενικότητα) Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές / μαθησιακές ανάγκες: αποτελεσματικότητα και λήψη διδακτικών αποφάσεων Μέθοδοι αξιολόγησης της έντασης και έκτασης των δυσκολιών μάθησης σε μαθητές που μαθαίνουν δεύτερη γλώσσα Αξιολόγηση αντιληπτικών και γνωστικών παραμέτρων Αξιολόγηση γλωσσικών παραμέτρων Αξιολόγηση μαθησιακών παραμέτρων Εργαλεία αξιολόγησης για τις ρομανικές γλώσσες (ιταλική, γαλλική κ.ά.) ως Γ1 και ως ΞΓ για τη διάγνωση δυσκολιών μάθησης Διαγλωσσική αξιολόγηση στην ειδική αγωγή: ζητήματα, προκλήσεις και συστάσεις Ζητήματα προσβασιμότητας στις εξετάσεις για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Λέξεις Κλειδιά
αξιολόγηση, ρομανικές γλώσσες, δυσκολίες μάθησης, διαγνωστικά εργαλεία, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων983,9
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αξιολογηθούν με δύο τρόπους: 1. Οι φοιτητές που παρακολουθούν μαθήματα και δεν ξεπερνούν τις 4 απουσίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα αξιολογηθούν με 2 κουίζ, που αντιστοιχούν στις θεματικές ενότητες του μαθήματος, ένα στο 7ο μάθημα και ένα στο τελευταίο μάθημα. 2. Οι φοιτητές που δεν παρακολουθούν ή υπερβαίνουν τις 4 απουσίες θα αξιολογούνται με τελικές γραπτές εξετάσεις κατά την εξεταστική περίοδο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αγαλιώτης (2011). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής. Αθήνα: Γρηγόρη. Κακανά Δ.Μ., Μπότσογλου Κ., Χανιωτάκης Ν., Καβαλάρη, Ε. (επιμ.) (2015). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ηλιοπούλου, Κ. & Ζάγκα Ε. (2021). Κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου: διδασκαλία και αξιολόγηση με εφαρμογές. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. Κακανά, Δ.Μ., Μπότσογλου, Κ. Χανιωτάκης, Ν. Καβαλάρη, Ε. (2015). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. Κουλάκογλου, Κ. (2013). Ψυχομετρία και ψυχολογική αξιολόγηση. Αθήνα: Πατάκης. Ντολιοπούλου, Ε., & Γουργιώτου, Ε. (2008). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg. Pindzola H. R., Plexico W. L., Haynes O. W. (2020). Διάγνωση και αξιολόγηση στην λογοπαθολογία. Λευκωσία: Broken Hill Publishers.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-10-2022