ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 5: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 5: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ / DESIGN STUDIO 5: ARCHITECTURAL DESIGN IN THE URBAN CONTEXT
Κωδικός05EA10b
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017761

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2020-21 ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν5315

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 5: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία10
Class ID
600213140
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες στο πλαίσιο του μαθήματος: - κατανοούν τις έννοιες/ζητήματα και εμβαθύνουν στη σύγχρονη προβληματική που διέπει τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σε αστικό περιβάλλον - κατανοούν τις δεσμεύσεις και ευκαιρίες που προσφέρει το αστικό περιβάλλον για την ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής σύνθεσης - εξασκούνται σε μεθόδους αναγνώρισης, καταγραφής και απεικόνισης εντοπισμένης ενότητας του αστικού περιβάλλοντος - εξασκούνται στη δημιουργική σύνθεση κτιρίου ή συγκροτήματος κτιρίων που υπηρετούν μεικτά / υβριδικά κτιριολογικά προγράμματα μέσης-μεγάλης συνθετότητας - κατακτούν τεχνικές σύνθεσης, οργάνωσης και παρουσίασης ολοκληρωμένων προτάσεων αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (ανάπτυξη σκεπτικού, τεκμηρίωση, επικοινωνία προτάσεων σε διαδοχικά στάδια επεξεργασίας)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το εργαστήριο εστιάζει στον Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό σε Αστικό Περιβάλλον, σε συνέχεια του εργαστηρίου 04ΕΑ10, που εστιάζει στην ένταξη της αρχιτεκτονικής δημιουργίας στο φυσικό περιβάλλον. Το μάθημα επεξεργάζεται θέμα μέσης/υψηλής συνθετότητας που αναπτύσσεται στο πλαίσιο των δεσμεύσεων και ευκαιριών που επιφέρει η ένταξη της αρχιτεκτονικής δημιουργίας στο αστικό περιβάλλον. Το εργαστήριο στοχεύει στο να δώσει στους φοιτητές και φοιτήτριες τη δυνατότητα συνθετικής διερεύνησης και πειραματισμού επάνω στην αρχιτεκτονική σύνθεση στο περιβάλλον της πόλης και να προσεγγίσει το θέμα από τον προγραμματισμό μέχρι τον τελικό σχεδιασμό. Το εργαστήριο διερευνά ένα σύνθετο κτιριολογικό πρόγραμμα μέσης/υψηλής συνθετότητας, αξιοποιώντας τη γνωστική και συνθετική εμπειρία των προηγούμενων εργαστηρίων και μαθημάτων. To κτιριολογικό αυτό πρόγραμμα μπορεί ενδεικτικά να περιλαμβάνει σύνθετες/υβριδικές μορφές κατοίκησης και εργασίας ή δημόσιο κτίριο κοινής ωφέλειας στο αστικό περιβάλλον.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, Αστικό περιβάλλον
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
  • • Eργασία πεδίου / Aναγνώριση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Τόσο κατά τη διδασκαλία όσο και κατά την ανάπτυξη του σχεδιασμού χρησιμοποιούνται ΤΠΕ (προγράμματα παρουσιάσης, σχεδιάσης και αναπαράστασης). Το εργαστήριο υπάρχει ως ‘ηλεκτρονικό μάθημα’ στο elearning του ΑΠΘ όπου οι φοιτητές ενημερώνονται και αναρτούν εργασίες τους. Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις20
Σεμινάρια10
Εργαστηριακή Άσκηση165
Άσκηση Πεδίου50
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Εκπόνηση μελέτης (project)100
Σύνολο375
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αξιολογούνται από τη διδακτική ομάδα του μαθήματος. Στην αξιολόγηση συνεκτιμώνται μια σειρά κριτηρίων, όπως η κατανόηση του θέματος του εργαστηρίου, η ανταπόκριση στο συνθετικό και σχεδιαστικό ζητούμενο, η ενεργή συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία, η ποιότητα της δουλειάς των φοιτητών/τριων, κα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-07-2019