Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εμβαθύνει τις γνώσεις των φοιτητών/τριών στις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις που συνδέονται με ένα αποτελεσματικό μάθημα στη Βθμια εκπαίδευση. Να κατανοήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας στη φυσική αγωγή και να εμπεδώσουν τις πρακτικές με τις οποίες μπορούν να εφαρμοσθούν στην πράξη οι βασικές αρχές της θεωρίας.
Αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να εκπονήσουν ανασκοπήσεις στις βασικές θεωρίες υποστήριξης της διδακτικής πρακτικής και ένα μακροχρόνιο προγραμματισμό του μαθήματος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαλέξεις
1. Εισαγωγή στα διδακτικά μοντέλα της φυσικής αγωγής στη Βθμια εκπαίδευση
2. Αναλυτικά προγράμματα φυσικής αγωγής στη Β΄θμια εκπαίδευση - Σκοποί και στόχοι της φυσικής αγωγής
3. Κινητική και ψυχο-συναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου
4. Χαρακτηριστικά αποτελεσματικού εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής
5. Αποτελεσματικό κλίμα διδασκαλίας στη φυσική αγωγή
6. Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
7. Θεμελιώδεις αρχές διδασκαλίας δεξιοτήτων
8. Ανάπτυξη αυτενέργειας στη φυσική αγωγή
9. Παροχή αναγνώρισης και συνεργασία στη φυσική αγωγή
10. Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
11. Προγραμματισμός και σχεδιασμός της διδασκαλίας
12. Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση - Ειδικά θέματα διδακτικής στη Β΄θμια εκπαίδευση
13. Σύνοψη διδακτικών ενοτήτων – Παρουσιάσεις εργασιών
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δέρρη, Β. (2007). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Εκδ. Χριστοδουλίδη.
Διγγελίδης, Ν. (2016). Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη φυσική αγωγή
Από τη θεωρία στην πράξη. Εκδ. Χριστοδουλίδη.
Παπαιωάννου, Α., & Διγγελίδης, Ν. (2011). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Εκδ. Χριστοδουλίδης.
Παπαϊωάννου, Α., Διγγελίδης, Ν., Κούλη, Ο., Μυλώσης, Δ. Χριστοδουλίδης, Τ. (2017). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Σκοποί, στόχοι, επιδιώξεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις
Τσορμπατζούδης, Χ. (2016). Εισαγωγή στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στο Σύγχρονο Σχολείο. Εκδ. Ζυγός.