ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / TEACHING MODELS OF PHYSICAL EDUCATION IN SECONDARY EDUCATION
ΚωδικόςΦΑΜΚΑ8
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Μπαρκούκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015765

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ Φ.Α ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Γεωργιος Οικονομοπουλος
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600222302
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εμβαθύνει τις γνώσεις των φοιτητών/τριών στις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις που συνδέονται με ένα αποτελεσματικό μάθημα στη Βθμια εκπαίδευση. Να κατανοήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας στη φυσική αγωγή και να εμπεδώσουν τις πρακτικές με τις οποίες μπορούν να εφαρμοσθούν στην πράξη οι βασικές αρχές της θεωρίας. Αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να εκπονήσουν ανασκοπήσεις στις βασικές θεωρίες υποστήριξης της διδακτικής πρακτικής και ένα μακροχρόνιο προγραμματισμό του μαθήματος.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαλέξεις 1. Εισαγωγή στα διδακτικά μοντέλα της φυσικής αγωγής στη Βθμια εκπαίδευση 2. Αναλυτικά προγράμματα φυσικής αγωγής στη Β΄θμια εκπαίδευση - Σκοποί και στόχοι της φυσικής αγωγής 3. Κινητική και ψυχο-συναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου 4. Χαρακτηριστικά αποτελεσματικού εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής 5. Αποτελεσματικό κλίμα διδασκαλίας στη φυσική αγωγή 6. Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας 7. Θεμελιώδεις αρχές διδασκαλίας δεξιοτήτων 8. Ανάπτυξη αυτενέργειας στη φυσική αγωγή 9. Παροχή αναγνώρισης και συνεργασία στη φυσική αγωγή 10. Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή 11. Προγραμματισμός και σχεδιασμός της διδασκαλίας 12. Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση - Ειδικά θέματα διδακτικής στη Β΄θμια εκπαίδευση 13. Σύνοψη διδακτικών ενοτήτων – Παρουσιάσεις εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
φυσική αγωγή, δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων70
Εκπόνηση μελέτης (project)71
Συγγραφή εργασίας / εργασιών70
Σύνολο250
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαμορφωτική Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων Επίλυση Προβλημάτων Γραπτή Εργασία Έκθεση / Αναφορά Προφορική Εξέταση Δημόσια Παρουσίαση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δέρρη, Β. (2007). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Εκδ. Χριστοδουλίδη. Διγγελίδης, Ν. (2016). Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη φυσική αγωγή Από τη θεωρία στην πράξη. Εκδ. Χριστοδουλίδη. Παπαιωάννου, Α., & Διγγελίδης, Ν. (2011). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Εκδ. Χριστοδουλίδης. Παπαϊωάννου, Α., Διγγελίδης, Ν., Κούλη, Ο., Μυλώσης, Δ. Χριστοδουλίδης, Τ. (2017). Η φυσική αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Σκοποί, στόχοι, επιδιώξεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις Τσορμπατζούδης, Χ. (2016). Εισαγωγή στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στο Σύγχρονο Σχολείο. Εκδ. Ζυγός.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-08-2023