Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εμβαθύνει τις γνώσεις για την οργάνωση και διεξαγωγή μιας επιστημονικής έρευνας στο χώρο της φυσικής και της προσαρμοσμένης-ειδικής φυσικής αγωγής. Να μάθουν οι φοιτητές/τριες να σχεδιάζουν μια εργασία, να κάνουν ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, να αξιολογούν κριτικά τη βιβλιογραφία και να διατυπώνουν το σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα, να κατανοούν τη διάκριση ανάμεσα σε ποιοτικές και ποσοτικές μελέτες, να γνωρίζουν τα ζητήματα της δειγματοληψίας και των στατιστικών διαδικασιών που θα εφαμοστούν, καθώς και τον τρόπο συγγραφής της διατριβής.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η φύση της έρευνας. Εντοπισμός ερευνητικού προβλήματος και ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Η σημασία του σχεδιασμού της μεθόδου. Δειγματοληψία - Αντιπροσωπευτικότητα.
Διάκριση μεταβλητών – Κλίμακες – Ερωτηματολόγια. Παραδείγματα ερευνών από τη φυσική αγωγή και την προσαρμοσμένη φυσική αγωγή.
Σχέσεις μεταξύ των μεταβλητών. Παραδείγματα ερευνητικών σχεδιασμών.
Διαφορές ανάμεσα στις ομάδες. Παραδείγματα ερευνών από το σχολείο.
Ανάλυση παλινδρόμησης. Παραδείγματα ερευνών.
Πολυμεταβλητές τεχνικές Ι (παραγοντική ανάλυση, πολλαπλή ανάλυση διακύμανσης). Παραδείγματα ερευνών.
Πολυμεταβλητές τεχνικές ΙΙ (επαναλαμβανόμενες μετρήσεις, παραγοντική ανάλυση κλπ.) Παραδείγματα ερευνών.
Μη παραμετρικές τεχνικές. Παραδείγματα ερευνών.
Ποιοτική έρευνα.
Συγγραφή ερευνητικής πρότασης και διατριβής.
Λέξεις Κλειδιά
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας, ποιοτικές μέθοδοι, ποσοτικές μέθοδοι, συσχετιστικές μελέτες,
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Creswell, J. (2016). Εκπαιδευτική έρευνα. Αθήνα: ΙΩΝ.
Thomas, J., & Nelson, J. (2003). Μέθοδοι έρευνας στη φυσική δραστηριότητα. Αθήνα: Πασχαλίδης.
Καρλής, Δ. (2005). Πολυμεταβλητή στατιστική ανάλυση. Αθήνα: Σταμούλης.
Κατσής, Α., Σιδερίδης, Γ., & Εμβαλωτής, Α. (2010). Στατιστικές μέθοδοι στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Τόπος.
Σιάρδος, Γ. (2005). Μέθοδοι πολυμεταβλητής στατιστικής ανάλυσης Μέρος Ι & ΙΙ. Αθήνα: Σταμούλης.
Βαγενάς, Γ. (2014). Στατιστικές εφαρμογές στην αθλητική επιστήμη. Αθήνα.