Νευρολογικές και Ψυχιατρικές Διαταραχές

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝευρολογικές και Ψυχιατρικές Διαταραχές / Neurological and Psychiatric Disorders
ΚωδικόςΔΤ-501
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016417

Πρόγραμμα Σπουδών: Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλινική ΨυχολογίαΥποχρεωτικό325
Κλινική ΝευροψυχολογίαΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝευρολογικές και Ψυχιατρικές Διαταραχές
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Γεωργιος Γιαγλης
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600223844
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα γνωρίζουν τα κριτήρια, χαρακτηριστικά και το βιολογικό και γνωστικό υπόβαθρο των συνηθέστερων νευρολογικών και ψυχιατρικών διαγνώσεων ώστε μπορούν να θέτουν τα σωστά ερωτήματα για να κάνουν διαφοροδιάγνωση σε κλινικές περιπτώσεις.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γίνεται μια επισκόπηση της νευροπαθολογίας και της κλινικής εικόνας των βασικών νευρολογικών και ψυχιατρικών διαταραχών και άλλων παθήσεων που προσβάλλουν το κεντρικό νευρικό σύστημα. Ενδεικτικά, παρουσιάζονται νευροεκφυλιστικές διαταραχές (π.χ. άνοια οφειλόμενη στη νόσο Alzheimer), εγκεφαλικά επεισόδια, επιληψία, πολλαπλή σκλήρυνση, και οι συχνότερες νευρολογικές και ψυχιατρικές διαταραχές που καλείται να αξιολογήσει ένας νευροψυχολόγος στην κλινική πράξη. Το μάθημα συμπεριλαμβάνει και την παρουσίαση και συζήτηση κλινικών περιπτώσεων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Moodle, βίντεο, power point, διαδικτυακό υλικό
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση261
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1535,9
Εξετάσεις30,1
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει με βάση τη συμμετοχή τους στο μάθημα (30%) και την τελική εξέταση (70%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Cummings. J. L., & Mega, M. S. (2003). Νeuropsychiatry and behavioral neuroscience. Oxford: Oxford University Press.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μεσσήνης, Λ., Κοσμίδου, Μ., & Παπαθανασόπουλος, Π. (μετάφραση και επιστημονική επιμέλεια μετάφρασης): Lezak, M. D. (2010). Νευροψυχολογική Εκτίμηση (Κεφ. 1-8). Τόμος 1. Πάτρα: Γνώσις. [Lezak, M. D. (2006). Neuropsychological Assessment. New York: Oxford University Press].
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2019