ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η' ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η' ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ / ERGOMETRIC ASSESSMENT OF PEOPLE WITH DISABILITIES OR SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS
ΚωδικόςΕΑΜΚΑ4
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚοσμάς Χριστούλας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015767

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η' ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600228507
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-ριες θα έχουν αποκτήσει τις γνώσεις και δεξιότητες για την πραγματοποίηση δοκιμασιών εργομετρικής αξιολόγησης σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και την αξιοποίηση των πληροφοριών που προσφέρει η διεθνής αρθρογραφία, όσον αφορά τις βιολογικές προσαρμογές και απόδοση που μετρήθηκαν σε αγύμναστα ή προπονημένα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Δοκιμασία, μέτρηση και αξιολόγηση.Επιστημονικά κριτήρια δοκιμασιών. Μέτρηση έργου, βασικά και ειδικά εργόμετρα. Μέτρηση και αξιολόγηση της αερόβιας ικανότητας σε απροπόνητα και προπονημένα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ανάλυση επιστημονικών άρθρων. Μέτρηση της αερόβιας ικανότητας με δοκιμασίες των άνω ή/και των κάτω άκρων Εργαστηριακές εφαρμογές μέτρησης και αξιολόγησης της αερόβιας ικανότητας σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η επίδραση της ακινητοποίησης και της αναπηρίας στη αερόβια ικανότητα. Ανάλυση επιστημονικών άρθρων. Μέτρηση της αναπνευστικής λειτουργίας σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέτρηση της αερόβιας ικανότητας και άλλων συνιστωσών της φυσικής κατάστασης με υπαίθριες δοκιμασίες, σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέτρηση και αξιολόγηση της μυϊκής δύναμης σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ανάλυση επιστημονικών άρθρων. Εργαστηριακές εφαρμογές μέτρησης και αξιολόγησης της μυϊκής δύναμης σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μέθοδοι ανάλυσης σωματικής σύστασης. Μέτρηση και αξιολόγηση της αδρής κινητικότητας ατόμων με αναπηρία. Ανάλυση σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων, από μετρήσεις και αξιολόγηση βιολογικών παραμέτρων σε άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λέξεις Κλειδιά
Δοκιμασία, μέτρηση, εργομετρική αξιολόγηση, αερόβια ικανότητα, μυϊκή δύναμη, βιολογικές προσαρμογές, άτομα με αναπηρία, άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ken Pitetti, K., Baynard, T., and Agiovlasitis S. (2013). Children and adolescents with Down syndrome, physical fitness and physical activity. Journal of Sport and Health Science, 2:47-57. Mendonca, G.V., Pereira, F.D., and Fernhall, B. (2011) Effects of Combined Aerobic and Resistance Exercise Training in Adults With and Without Down Syndrome. Arch Phys Med Rehabil, 92:37-44. Farkas, G. J., Gorgey, A. S., Dolbow, D. R., Berg, A. S., & Gater Jr, D. R. (2021). Energy expenditure, cardiorespiratory fitness, and body composition following arm cycling or functional electrical stimulation exercises in spinal cord injury: a 16-week randomized controlled trial. Topics in spinal cord injury rehabilitation, 27(1), 121-134. Bass, A., Brosseau, R., Décary, S., Gauthier, C., & Gagnon, D. H. (2020). Comparison of the 6-Min Propulsion and Arm Crank Ergometer Tests to assess aerobic fitness in manual wheelchair users with a spinal cord injury. American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation, 99(12), 1099-1108. Totosy de Zepetnek, J. O., Au, J. S., Hol, A. T., Eng, J. J., & MacDonald, M. J. (2016). Predicting peak oxygen uptake from submaximal exercise after spinal cord injury. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism, 41(7), 775-781. Abouelkheir, R.A., Khalil, M., Alsharidah, A.S., & Abd- Elfattah, H.M (2021). Effect of arm ergometry training on pulmonary function in children with Down syndrome. Curr Pediatr Res; 25 (12): 1137-114. Gil, S. M., Yanci, J., Otero, M., Olasagasti, J., Badiola, A., Bidaurrazaga-Letona, I., . . . Granados, C. (2015). The Functional Classification and Field Test Performance in Wheelchair Basketball Players. J Hum Kinet, 46, 219-230. Molik, B., Kosmol, A., Morgulec-Adamowicz, N., Lencse-Mucha, J., Mróz, A., Gryko, K., & Marszałek, J. (2017). Comparison of Aerobic Performance Testing Protocols in Elite Male Wheelchair Basketball Players. J Hum Kinet, 60, 243-254.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-09-2023