ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / TEACHING MODELS OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY EDUCATION
ΚωδικόςΦΑΜΚΑ10
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Χατζόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020823

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600228508
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα: • Γνωρίζουν το θεωρητικό υπόβαθρο για την αποτελεσματική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. • Εφαρμόζουν μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας. • Αναπτύξουν κριτική σκέψη για τις θεωρητικές προσεγγίσεις διαχείρισης της τάξης. • Εξοικειωθούν με τις έννοιες που απαιτούνται για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων και το έργο του εκπαιδευτικού. • Είναι σε θέση να διατυπώνουν και να εξετάζουν ερευνητικά ερωτήματα σε σχέση με τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις της ΦΑ στην εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Οργάνωση μαθήματος 2. Αποτελεσματική διδασκαλία 3. Σχεδιασμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής 4. Προσωπικότητα εκπαιδευτικού 5. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Ι (μπιχεβιοριστικά μοντέλα) 6. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς ΙΙ (μοντέλα αυτορρύθμισης) 7. Μέθοδοι διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής 8. Διδασκαλία αθλοπαιδιών 9. Βασικές γνώσεις ψυχολογίας της εκπαίδευσης 10. Η γλώσσα σώματος του εκπαιδευτικού 11. Θέματα αξιολόγησης 12. Παρουσίαση άρθρων 13. Ανακεφαλαίωση – εξετάσεις
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική, Φυσική Αγωγή, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60
Συγγραφή εργασίας / εργασιών75
Εξετάσεις75
Σύνολο250
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Παρουσίαση εργασιών (20) 2.Ατομικές εργασίες (20) 3. Τελική γραπτή εξέταση (60)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Donnelly, F., Mueller, S. & Gallahue, D. (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά : από τη θεωρία στην πράξη. Επιμέλεια Τσορμπατζούδης, Χ. & Ευαγγελινού, Χ. Θεσ/νικη: University Studio Press. Διγγελίδης, Ν. & Παπαϊωάννου Α. (2016). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Θεσ/νικη: Αφοί Κυριακίδη. Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι. & Γούδας, Μ. (2016). Για μια καλύτερη φυσική αγωγή. Θεσ/νικη: Αφοι Κυριακίδη. Χατζόπουλος, Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ. Χατζόπουλος, Δ. (2021). Δια βίου άθληση με δημιουργικό χορό και αερόμπικ. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Mosston, M. & Ashworth S. (2008). Teaching physical education. Available at http:// www.spectrumofstyles.org Rink, J. (2006) Teaching physical education for learning. Boston: McGraw Hill. Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to measurement in physical education and exercise science. Boston: William C. Brown. Δέρρη, Β., Εμμανουηλίδου, Κ., & Βασιλειάδου, Ο. (2011). Ψηφιακό Σχολείο. Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών. Οδηγός για τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php, και στο http://ebooks.edu.gr/2013/allmaterial.php. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Physical Educator, Journal of Teaching in Pysical Education, Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό. Ηλεκτρονικές πηγές: Association for Physical Education http://www.afpe.org.uk
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-08-2023