Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα:
• Γνωρίζουν το θεωρητικό υπόβαθρο για την αποτελεσματική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
• Εφαρμόζουν μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας.
• Αναπτύξουν κριτική σκέψη για τις θεωρητικές προσεγγίσεις διαχείρισης της τάξης.
• Εξοικειωθούν με τις έννοιες που απαιτούνται για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων και το έργο του εκπαιδευτικού.
• Είναι σε θέση να διατυπώνουν και να εξετάζουν ερευνητικά ερωτήματα σε σχέση με τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις της ΦΑ στην εκπαίδευση.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Οργάνωση μαθήματος
2. Αποτελεσματική διδασκαλία
3. Σχεδιασμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής
4. Προσωπικότητα εκπαιδευτικού
5. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Ι (μπιχεβιοριστικά μοντέλα)
6. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς ΙΙ (μοντέλα αυτορρύθμισης)
7. Μέθοδοι διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής
8. Διδασκαλία αθλοπαιδιών
9. Βασικές γνώσεις ψυχολογίας της εκπαίδευσης
10. Η γλώσσα σώματος του εκπαιδευτικού
11. Θέματα αξιολόγησης
12. Παρουσίαση άρθρων
13. Ανακεφαλαίωση – εξετάσεις
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Donnelly, F., Mueller, S. & Gallahue, D. (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά : από τη θεωρία στην πράξη. Επιμέλεια Τσορμπατζούδης, Χ. & Ευαγγελινού, Χ. Θεσ/νικη: University Studio Press.
Διγγελίδης, Ν. & Παπαϊωάννου Α. (2016). Για ένα ενδιαφέρον μάθημα φυσικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Θεσ/νικη: Αφοί Κυριακίδη.
Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι. & Γούδας, Μ. (2016). Για μια καλύτερη φυσική αγωγή. Θεσ/νικη: Αφοι Κυριακίδη.
Χατζόπουλος, Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Χατζόπουλος, Δ. (2021). Δια βίου άθληση με δημιουργικό χορό και αερόμπικ. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Mosston, M. & Ashworth S. (2008). Teaching physical education. Available at http:// www.spectrumofstyles.org
Rink, J. (2006) Teaching physical education for learning. Boston: McGraw Hill.
Safrit, M. J., & Wood, T. M. (1995). Introduction to measurement in physical education and exercise science. Boston: William C. Brown.
Δέρρη, Β., Εμμανουηλίδου, Κ., & Βασιλειάδου, Ο. (2011). Ψηφιακό Σχολείο. Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών. Οδηγός για τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php, και στο http://ebooks.edu.gr/2013/allmaterial.php.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Physical Educator, Journal of Teaching in Pysical Education, Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό.
Ηλεκτρονικές πηγές: Association for Physical Education http://www.afpe.org.uk