ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / DEVELOPMENT OF MOTOR SKILLS IN PHYSICAL EDUCATION
ΚωδικόςΦΑΜΚΑ5
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Τζέτζης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015762

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600228511
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να μυήσει τους/τις φοιτητές/τριες στις έννοιες και της θεωρίες της κινητικής ανάπτυξης και ελέγχου των κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή. Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: Γνωρίζουν τις έννοιες της κινητικής ανάπτυξης και ελέγχου της κίνησης. • Τις βασικές θεωρίες της κινητικής ανάπτυξης • Τις κατηγορίες των βασικών και ειδικών κινητικών δεξιοτήτων • Των αλλαγών των δομικών χαρακτηριστικών και των λειτουργικών χαρακτηριστικών στα στάδια της ανάπτυξης • Τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αλλαγές • Την αξιολόγηση των μαθησιακών και αναπτυξιακών χαρακτηριστικών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στις επιστήμες της κινητικής συμπεριφοράς και ανάπτυξης 2. Κινητική ανάπτυξη και μάθηση Δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης 3. Δείκτες και καμπύλες μάθησης. Στάδια, μεταφορά και αξιολόγηση της μάθησης 4. Διαδικασία μεθόδευσης πληροφοριών - Συνεισφορά των ικανοτήτων στη μάθηση 5. Μάθηση και μνήμη (Γ. Τζέτζης, Καθηγητής) 6. Προετοιμασία και υποστήριξη της μαθησιακής εμπειρίας Οργάνωση της εξάσκησης 7. Γενετικές – περιβαλλοντικές επιδράσεις στη μάθηση των δεξιοτήτων 8. Κινητική ασυμμετρία και αθλητική επίδοση 9. Μηχανισμοί ελέγχου της κίνησης: Από το κλειστό στο ανοιχτό κύκλωμα. Βαθμοί ελευθερίας. Αθλητικές δεξιότητες ανοικτού και κλειστού τύπου 10. Θεωρίες ελέγχου και μάθησης κινητικών δεξιοτήτων 11. Έλεγχος ισορροπίας κατά την εκτέλεση και εκμάθηση αθλητικών δεξιοτήτων 12. Σχεδιασμός και εκμάθηση δεξιοτήτων που εκτελούνται από τα άνω άκρα (χειρισμός, στόχευση, ρίψη, αμφίπλευρες κινήσεις) 13. Αθλητικές δεξιότητες μετακίνησης (βάδιση τρέξιμο) - Ρυθμικές αθλητικές δεξιότητες
Λέξεις Κλειδιά
κινητική μάθηση, κινητική συμπεριφορά, κινητική απόδοση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Εξ αποστάσεως και δια ζώσης διδασκαλία με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων παρουσίασης και ηλεκτρονικής επικοινωνίας
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις15
Εργαστηριακή Άσκηση15
Άσκηση Πεδίου10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων10
Εξετάσεις50
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις, παρουσιάσεις εργασιών, κατάθεση εργασιών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Τζέτζης, Γ. & Λόλα, Α. (2015). Κινητική μάθηση και ανάπτυξη. Εκδόσεις Κάλλιπος. 2. Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics. 3. Schmidt, R.A., & Lee, T.D. (1999). Motor control and learning: a behavioral emphasis. Champaign IL: Human Kinetics. 4. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill. 5. Schmidt, R.A., Wrisberg, C.A, & Wrisberg, C.N (2000). Motor Learning and Performance. Champaign IL: Human Kinetics 6. Christina R.W. & Corcos, M.D. (1993). Προπονητής & Μάθηση – Απόδοση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο. 7. Rose, D.J. (1998) Κινητική Μάθηση και Κινητικός Έλεγχος. University Studio Press: Θεσ/νίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-06-2023