Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να μυήσει τους/τις φοιτητές/τριες στις έννοιες και της θεωρίες της κινητικής ανάπτυξης και ελέγχου των κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή.
Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος:
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να:
Γνωρίζουν τις έννοιες της κινητικής ανάπτυξης και ελέγχου της κίνησης.
• Τις βασικές θεωρίες της κινητικής ανάπτυξης
• Τις κατηγορίες των βασικών και ειδικών κινητικών δεξιοτήτων
• Των αλλαγών των δομικών χαρακτηριστικών και των λειτουργικών χαρακτηριστικών στα στάδια της ανάπτυξης
• Τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αλλαγές
• Την αξιολόγηση των μαθησιακών και αναπτυξιακών χαρακτηριστικών
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στις επιστήμες της κινητικής συμπεριφοράς και ανάπτυξης
2. Κινητική ανάπτυξη και μάθηση Δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης
3. Δείκτες και καμπύλες μάθησης. Στάδια, μεταφορά και αξιολόγηση της μάθησης
4. Διαδικασία μεθόδευσης πληροφοριών - Συνεισφορά των ικανοτήτων στη μάθηση
5. Μάθηση και μνήμη (Γ. Τζέτζης, Καθηγητής)
6. Προετοιμασία και υποστήριξη της μαθησιακής εμπειρίας Οργάνωση της εξάσκησης
7. Γενετικές – περιβαλλοντικές επιδράσεις στη μάθηση των δεξιοτήτων
8. Κινητική ασυμμετρία και αθλητική επίδοση
9. Μηχανισμοί ελέγχου της κίνησης: Από το κλειστό στο ανοιχτό κύκλωμα. Βαθμοί ελευθερίας. Αθλητικές δεξιότητες ανοικτού και κλειστού τύπου
10. Θεωρίες ελέγχου και μάθησης κινητικών δεξιοτήτων
11. Έλεγχος ισορροπίας κατά την εκτέλεση και εκμάθηση αθλητικών δεξιοτήτων
12. Σχεδιασμός και εκμάθηση δεξιοτήτων που εκτελούνται από τα άνω άκρα (χειρισμός, στόχευση, ρίψη, αμφίπλευρες κινήσεις)
13. Αθλητικές δεξιότητες μετακίνησης (βάδιση τρέξιμο) - Ρυθμικές αθλητικές δεξιότητες
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Τζέτζης, Γ. & Λόλα, Α. (2015). Κινητική μάθηση και ανάπτυξη. Εκδόσεις Κάλλιπος.
2. Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics.
3. Schmidt, R.A., & Lee, T.D. (1999). Motor control and learning: a behavioral emphasis. Champaign IL: Human Kinetics.
4. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill.
5. Schmidt, R.A., Wrisberg, C.A, & Wrisberg, C.N (2000). Motor Learning and Performance. Champaign IL: Human Kinetics
6. Christina R.W. & Corcos, M.D. (1993). Προπονητής & Μάθηση – Απόδοση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.
7. Rose, D.J. (1998) Κινητική Μάθηση και Κινητικός Έλεγχος. University Studio Press: Θεσ/νίκη.