ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ / TEACHING ISSUES OF PHYSICAL EDUCATION IN PRE-SCHOOL AGE
ΚωδικόςΦΑΜΚΑ9
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔέσποινα Ούρδα
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020822

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ-ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 8
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΕπιλογής ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600228512
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εμβαθύνει ο φοιτητής/τρια τις γνώσεις για την οργάνωση και διεξαγωγή μιας επιστημονικής έρευνας στο χώρο της προσχολικής φυσικής αγωγής. Να μάθουν οι φοιτητές/τριες να σχεδιάζουν μια εργασία, να κάνουν ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, να αξιολογούν κριτικά τη βιβλιογραφία, να διατυπώνουν το σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα, καθώς και να συγγράφουν μια επιστημονική εργασία. Να είναι σε θέση να εκπονήσουν μικρής έκτασης έρευνα σε θεματολογίες του μαθήματος, να αξιολογήσουν δεδομένα και να γράψουν μια σύντομη αναφορά.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή στη θεματολογία της Φυσική Αγωγή στην προσχολική ηλικία 2. Σκοποί – Στόχοι - Επιδιώξεις της φυσικής αγωγής στην προσχολική ηλικία 3. Ο ρόλος του διδάσκοντα στην προσχολική αγωγή: Παρουσίαση έρευνας 4. Θεωρητικές απόψεις για την κινητική ανάπτυξη του παιδιού στην προσχολική ηλικία 5. Βασικές κινητικές δεξιότητες (δεξιότητες μετακίνησης, χειρισμού, βαλιστικές): Ερευνητικά δεδομένα. 6. Αισθητηριακή και αντιληπτική ανάπτυξη: Ερευνητικά δεδομένα 7. Δομή ενός μαθήματος Φυσικής Αγωγής/Σχεδιασμός και προγραμματισμός της φυσικής αγωγής στην προσχολική ηλικία 8. Ψυχοκινητική/Μουσικοκινητική Αγωγή: Παραδείγματα σχεδίων μαθήματος 9. Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία: Ερευνητικά δεδομένα 10. Η δημιουργική κίνηση στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής/Ασκήσεις και παιχνίδια προαγωγής της δημιουργικής κίνηση: Παρουσίαση έρευνας 11. Η διαθεματική προσέγγιση της Φυσικής Αγωγής/ Δραστηριότητες προαγωγής της διαθεματικότητας: Παρουσίαση έρευνας 12. Σύνοψη και παρουσιάσεις εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
προσχολική φυσική αγωγή, κινητική ανάπτυξη παιδιού, κινητικές δεξιότητες, μέθοδοι διδασκαλίας, δημιουργική κίνηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Haywood, K., &Getchel, K. (2021). Κινητική ανάπτυξη δια βίου. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 2. Ζαχοπούλου, Ε., (2007). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Θεσσαλονίκη: Χριστοδουλίδη. 3. Δέρη, Β., (2009). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Θεσσαλονίκη: Χτιστοδουλίδη. 4. Cleland Donnelly, F., Mueller, S.S., & Gallahue, D.L. (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. 5. Berk, L. (2016). Ανάπτυξη του παιδιού. Αθήνα: ΙΩΝ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ourda, D., Mouratidou, A., Grouios, G., & Tsorbatzoudis, H. (2017). Changing Beliefs about Health in Early Elementary School Years: Effect of a Motor Creativity Intervention. Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies (ECPS Journal), (16), 19-34. 2. Ourda, D., Gregoriadis, A., Mouratidou, K., Grouios, G., & Tsorbatzoudis, H. (2017). Α motor creativity intervention in the Greek early childhood education settings: Effects on beliefs about health. Journal of Early Childhood Education Research, 6(1), 22-42.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-09-2023