ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ / Music documentary workshop
Κωδικός5ΜΝΤ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Καρακάσης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600022608

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 27
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600229193
Τύπος Μαθήματος
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 4ΝΤ1 ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ι
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το εργαστηριακό αυτό μάθημα γίνεται σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ και συμμετέχουν σε αυτό φοιτητές/τριες και από τα δύο τμήματα. Για τους φοιτητές/τριες του Τμήματος Κινηματογράφου ισχύει η προαπαίτηση να έχουν περάσει το μαθημα 4ΝΤ1. Στο μάθημα μπορούν να συμμετάσχουν έως 20 φοιτητές/τριες από το Τμήμα Κινηματογράφου και 10 φοιτητές/τριες από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών. Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι/ες θα επιλεγούν τα πρώτα είκοσι άτομα βάσει υψηλότερου βαθμού στο μάθημα 4ΝΤ1, ενώ σε περίπτωση ισοψηφίας θα γίνει κλήρωση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•Να παράγουν ένα μουσικό ντοκιμαντέρ μικρού μήκους (10-15 λεπτών) •Να αναπτύσσουν βασικούς θεωρητικούς προβληματισμούς γύρω από την εκπαίδευση του κοινού στην πρόσληψη της μουσικής σύνθεσης και ερμηνείας •Να αναγνωρίζουν το είδος διαφορετικών μουσικών συνθέσεων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το καθορίζουν •Να διεξάγουν έρευνα πεδίου •Να παίρνουν συνεντεύξεις και να τις κινηματογραφούν με επάρκεια •Να εξασκούν διαφορετικές τεχνικές του εκθεσιακού τρόπου αναπαράστασης (expository mode) •Να κινηματογραφούν και να συνθέτουν σκηνές παρατήρησης (observational mode) •Να εξασφαλίζουν μόνοι/ες ή με συνεργασία μία καλή μουσική ηχογράφηση •Να κινηματογραφούν και να μοντάρουν μια μουσική εκδήλωση με πολλές κάμερες •Να κινηματογραφούν και να μοντάρουν με τεχνική playback •Να ερευνούν οπτικοακουστικά αρχεία •Να συνεργάζονται με επιστημονικούς σύμβουλους σε ειδικότερα πεδία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αποτελεί μια πρακτική εισαγωγή σε διαφορετικές προσεγγίσεις αναπαράστασης της μουσικής δημιουργίας στο ντοκιμαντέρ, καθώς μικτές τριμελείς ομάδες φοιτητών/τριων του Τμήματος Κινηματογράφου ΑΠΘ και του Τμήματος Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ καλούνται να δημιουργήσουν μια σειρά από μουσικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους. Τα θέματα αφορούν σε σύγχρονους μουσικούς της Θεσσαλονίκης και επιλέγονται από όσους/εςσυμμετέχουν στο εργαστήριο. Στην αρχή γίνεται μια εισαγωγή σε διαφορετικά είδη της σύγχρονης «μουσικής σκηνής» της πόλης και των χαρακτηριστικών τους. Ακολουθεί μία παρουσίαση βασικών θεωρητικών προβληματισμών γύρω από την πρόσληψη της μουσικής σύνθεσης και ερμηνείας από το ευρύ κοινό και την εκπαίδευση/ διαμόρφωσή του κοινού. Παράλληλα γίνονται αναφορές σε περιπτώσεις μελέτης μουσικών ντοκιμαντέρ και μια ανθολόγηση από διαφορετικούς τρόπους αναπαράστασης της μουσικής δημιουργίας στην κινηματογραφική οθόνη. Στη συνέχεια επιλέγονται τα θέματα και αναπτύσσονται οι σεναριακές συνόψεις (treatments) των υπό κατασκευή ταινιών. Κατά το διάστημα αυτό παρουσιάζονται μεθοδολογίες έρευνας και κινηματογράφησης. Παράλληλα εξετάζονται περιπτώσεις-μελέτης ως προς τη σεναριακή προσέγγιση αλλά και την δημιουργική χρήση τεχνικών του εκθεσιακού τρόπου αναπαράστασης (expository mode), π.χ. με συνεντεύξεις, αρχειακό υλικό κ.λπ. αλλά και τεχνικών του τρόπου αναπαράστασης της παρατήρησης (observational mode). Η διερεύνηση των θεωρητικών προβληματισμών και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων πηγάζει από τα ερωτήματα που θέτει η κατασκευή κάθε ταινίας και συνδέεται άμεσα με αυτήν. Το μοντάζ της κάθε ταινίας γίνεται σε δύο τουλάχιστον στάδια ώστε να δίνεται ανατροφοδότηση. Οι ταινίες του εργαστηρίου που κρίνονται επαρκείς προβάλλονται στο πλαίσιο το φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ in-edit τον Απρίλιο.
Λέξεις Κλειδιά
Μουσική, Κινηματογράφος, Ντοκιμαντέρ, Μουσικό ντοκιμαντέρ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται δια ζώσης, αλλά και με τηλεδιάσκεψη και περιλαμβάνουν τη χρήση ΤΠΕ για την επικοινωνία με φοιτητές/τριες. Οι φοιτητικές εργασίες αναρτώνται σε συγκεκριμένες προθεσμίες στο elearning και από εκεί παρακολουθείται η εξέλιξή τους και αξιολογούνται. Τ.Π.Ε. χρησιμοποιούνται επίσης στην έρευνα των πηγών, στο μοντάζ και γενικότερα τη μετα-παραγωγή των ταινιών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια200,7
Άσκηση Πεδίου150,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,5
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο200,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,7
Καλλιτεχνική δημιουργία602
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο/Η φοιτητής/φοιτήτρια αξιολογείται βάσει της ποιότητας της τελικής ταινίας μικρού μήκους (70%), της γραπτής σύνοψης σεναρίου (15%) καθώς και της δημιουργικής συνεισφοράς του/της στην ομάδα (15%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Καρακάσης Α. Εφόδιο για νέους ντοκιμαντερίστες, ΣΕΑΒ 2015
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-01-2024