DIGITAL TOOLS IN NEW MEDIA

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςDIGITAL TOOLS IN NEW MEDIA / DIGITAL TOOLS IN NEW MEDIA
ΚωδικόςDIM102
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Βέγλης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000925

Πρόγραμμα Σπουδών: Master of Arts in Digital Media, Communication and Journalism-R

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΕπιλογής1110
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΕπιλογής Κατεύθυνσης1110
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΡΙΣΕΩΝ Επιλογής1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςDIGITAL TOOLS IN NEW MEDIA
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600241658
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ανάλυση της εξέλιξης των ΤΠΕ που οδήγησε στην τεχνολογική σύγκλιση και τα Νέα Μέσα (Μαζικής) Επικοινωνίας. Διάκριση των βασικών χαρακτηριστικών των Νέων Μέσων. Κατανόησης της τεχνολογίας και των υπηρεσιών του Διαδικτύου με έμφαση σε αυτές που αξιοποιούνται από οργανισμούς μέσων ενημέρωσης. Εξήγηση της τεχνολογικής εξέλιξης, των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ των παραδοσιακών, ηλεκτρονικών, ψηφιακών και Νέων Μέσων. Κατανόηση των τεχνολογιών και των χαρακτηριστικών του ήχου και της εικόνας στα ψηφιακά περιβάλλοντα και τα Νέα Μέσα. Ανάλυσης ως σημεία αναφοράς των βέλτιστων πρακτικών χρήσης των Νέων Μέσων σε οργανισμούς μέσων ενημέρωσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα νέα μέσα αναφέρονται στη ζωντανή και κατά απαίτηση (on demand) πρόσβαση σε περιεχόμενο οποτεδήποτε και οπουδήποτε, από μια μεγάλη ποικιλία ψηφιακών συσκευών, καθώς και στη διαδραστική ανατροφοδότηση των χρηστών, τη δημιουργική συμμετοχή και τη δημιουργία κοινότητας γύρω από το περιεχόμενο των μέσων ενημέρωσης. Το μάθημα εξετάζει θέματα που σχετίζονται με τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών με έμφαση σε αυτά που αφορούν τη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης και την έννοια των νέων μέσων. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την τεχνολογική εξέλιξη, την ψηφιακή σύγκλιση, καθώς και το Διαδίκτυο με τις υπηρεσίες του. Επίσης, δίνεται έμφαση στις ψηφιακές τεχνολογίες ήχου και εικόνας/βίντεο, στα νέα περιβάλλοντα παραγωγής και κατανάλωσης οπτικοακουστικού περιεχομένου, μαζί με τις τεχνολογίες κοινωνικής δικτύωσης (Web 2.0) και τις υπηρεσίες του σημασιολογικού ιστού (Web 3.0 and beyond) που διαμορφώνουν το σύγχρονο περιβάλλον επικοινωνίας και γνώσης σε όλα τα επίπεδα. Τα θέματα αυτά εξετάζονται από τεχνολογική άποψη αλλά και από την άποψη της χρήσης τους από τους επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης. Συζητούνται επίσης ειδικές μελέτες περιπτώσεων που σχετίζονται με τα ψηφιακά εργαλεία και τα νέα μέσα.
Λέξεις Κλειδιά
νέα μέσα, τεχνολογική εξέλιξη, τεχνολογική σύγκλιση, web 2.0, web 3.0, τεχνολογίες πληροφορίας, οπτικοακουστικά μέσα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Podcast
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • επιστημονικές εργασίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint κατά την διδασκαλία του μαθήματος. Παροχή επιπλέον υλικού μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr (moodle). Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω email καθώς και των εργαλείων επικοινωνίας που παρέχονται από τη πλατφόρμα elearning.auth.gr. Υποβολή εργασιών και παρουσιάσεων στην πλατφόρμα του elearning.auth.gr
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων45
Συγγραφή εργασίας / εργασιών160
Έρευνα40
Σύνολο275
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή & Παρουσίαση - 40% Οι παρουσιάσεις και οι προφορικές συνεισφορές όλων των φοιτητών/τριών είναι απαραίτητες. Αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα παρευρίσκονται σε κάθε μάθημα, θα κάνουν την απαιτούμενη μελέτη πριν από τα μαθήματα και θα συμμετέχουν ενεργά στις ομαδικές συζητήσεις. Οι φοιτητές/τριες θα κάνουν μια παρουσίαση συνεδριακού τύπου (15' με διαφάνειες) του θέματος εργασίας, πριν την οριστική διαμόρφωση και την υποβολή της τελικής έκθεσης, με στόχο την προώθηση της ομαδικής συζήτησης και τη χρήση της ανατροφοδότησης για την αναθεώρηση/βελτίωση της τελικής έκδοσης. Γραπτή εργασία - 60% Κάθε φοιτητής/τρια θα γράψει ένα δοκίμιο (περίπου 5.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των παραπομπών). Τα θέματα του δοκιμίου, σχετικά με τους τομείς που καλύπτει το μάθημα, διατυπώνονται και προτείνονται από τους φοιτητές/τριες. Μια περίληψη σελίδας του προτεινόμενου θέματος εργασίας πρέπει να υποβληθεί προς έγκριση το αργότερο μέχρι το τέλος της 6ης εβδομάδας του μαθήματος. Η υποβολή γραπτής εργασίας πρέπει να γίνει μέσω των συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης μέχρι το τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Dewdney, A. (2013). The digital media handbook. London: Routledge. Dimoulas, C.A. (2020). Multimedia, in Merskin Debra and Golson, J. Geoffrey (Eds.). The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society. Dimoulas, C., Veglis, A., & Kalliris, G. (2014). Application of Mobile Cloud-Based Technologies in News Reporting: Current Trends and Future Perspectives, in J. Rodrigues, K. Lin, & J. Lloret (Eds.) Mobile Networks and Cloud Computing Convergence for Progressive Services and Applications (pp. 320-343). Hershey, PA: Information Science Reference. Dimoulas C. A. (2018), Machine Learning, in Bruce Arrigo (Ed.), “The SAGE Encyclopedia of Surveillance, Security, and Privacy”, Golson Media. Flew, T. (2014). New media. South Melbourne, Vic.: Oxford University Press. Jeremy Hunsinger and Theresa M. Senft. 2013. The Social Media Handbook (1st ed.). Routledge, New York, NY, 10001. Katsaounidou A., Dimoulas, C. & Veglis, A., (2018). The transforming media landscape, in Katsaounidou A., Dimoulas, C. & Veglis, A., (Eds.) Cross-Media Authentication and Verification: Emerging Research and Opportunities, IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-5225-5592-6. Matsiola M., Dimoulas C., Kalliris G., Veglis A. (2015). Augmenting User Interaction Experience through Embedded Multimodal Media Agents in Social Networks, in Dr. John Sahlin (Ed.), Social Media and the Transformation of Interaction in Society, IGI Global, chapter 10, pp. 188-209, doi:10.4018/978-1-4666-8556-7. Eugenia Siapera and Andreas Veglis (eds) (2012), The Wiley-Blackwell Handbook of Online Journalism, Blackwell Publishing. Peter Norton (2008) Introduction to Computers, McGraw Hill Silverman, G. (Ed.) (2015), Verification Handbook, European Journalism Centre, available at http://verificationhandbook.com/
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-01-2024