Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα:
- μπορούν να αναλύσουν πραγματικά δεδομένα από παιδική γλώσσα
- είναι εξοικειωμένοι/ες με την μέτρηση του μέσου μήκους της πρότασης (ΜLU), που είναι διεθνώς αποδεκτός κατάλληλος δείκτης για την αξιολόγηση της γλωσσικής ηλικίας του παιδιού
- έχουν εκτεθεί στην ποσοτική και την ποιοτική ανάλυση δεδομένων από τουλάχιστον δύο στάδια ανάπτυξης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ανήκει στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας και ειδικεύεται στην ‘Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας’ σε παιδιά νευροτυπικής και μη-τυπικής ανάπτυξης (Williams syndrome, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος). Ξεκινά με παρουσίαση θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης οι οποίες διαφωνούν ως προς βασικές αρχές αντίληψης της γλώσσας ως γνωστικού συστήματος και επικεντρώνεται στη συνέχεια στην ανάπτυξη της γλωσσικής συμπεριφοράς από την γέννηση μέχρι την ηλικία των 5 ετών περίπου. Στη συνέχεια συγκρίνεται η τυπική γλωσσική ανάπτυξη με τις περιπτώσεις διαταραχών για να καταδειχτεί ποιες πτυχές της γλώσσας υφίστανται τα περισσότερα ελλείμματα.