ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / FIRST LANGUAGE ACQUISITION
ΚωδικόςΓλ2-480
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600006573

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600243356

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 107 (126)
ΗμερολόγιοThursdsay 18:30 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα: - μπορούν να αναλύσουν πραγματικά δεδομένα από παιδική γλώσσα - είναι εξοικειωμένοι/ες με την μέτρηση του μέσου μήκους της πρότασης (ΜLU), που είναι διεθνώς αποδεκτός κατάλληλος δείκτης για την αξιολόγηση της γλωσσικής ηλικίας του παιδιού - έχουν εκτεθεί στην ποσοτική και την ποιοτική ανάλυση δεδομένων από τουλάχιστον δύο στάδια ανάπτυξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ανήκει στον χώρο της Ψυχογλωσσολογίας και ειδικεύεται στην ‘Απόκτηση Μητρικής Γλώσσας’ σε παιδιά νευροτυπικής και μη-τυπικής ανάπτυξης (Williams syndrome, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος). Ξεκινά με παρουσίαση θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης οι οποίες διαφωνούν ως προς βασικές αρχές αντίληψης της γλώσσας ως γνωστικού συστήματος και επικεντρώνεται στη συνέχεια στην ανάπτυξη της γλωσσικής συμπεριφοράς από την γέννηση μέχρι την ηλικία των 5 ετών περίπου. Στη συνέχεια συγκρίνεται η τυπική γλωσσική ανάπτυξη με τις περιπτώσεις διαταραχών για να καταδειχτεί ποιες πτυχές της γλώσσας υφίστανται τα περισσότερα ελλείμματα.
Λέξεις Κλειδιά
τυπική γλωσσική ανάπτυξη, ορόσημα, γλωσσικές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων108
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις3
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M.T. Guasti (2002) Language Acquisition: The Growth of Grammar. MIT Press. Δίνεται ένας αριθμός άρθρων και κεφαλαίων από βιβλία και περιοδικά καθώς και φυλλάδια σημειώσεων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2023