Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Από ποιον, για ποιον και πώς γράφεται η Ιστορία, Επιστημονικό Συμπόσιο (12 και 13 Δεκεμβρίου 2008), Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού & Γενικής Παιδείας Σχολή Μωραΐτη, Αθήνα 2011, 181 σ.
Αρώνη-Τσίχλη Καίτη, Ιστορικές σχολές και μέθοδοι. Εισαγωγή στην ευρωπαϊκή ιστοριογραφία, Παπαζήση, Αθήνα 2008, 412 σ.
Δερτιλής Γ. Β., Παιδεία και ιστορία, Καστανιώτης, Αθήνα 1999, 130 σ.
Δημαράς Κ. Θ. − Σβορώνος Ν., Η μέθοδος της Ιστορίας. Ιστοριογραφικά και αυτοβιογραφικά σχόλια, Άγρα, Αθήνα 1995, 171 σ.
Διδακτική της Ιστορίας. Γενική – τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση, Ινστιτούτο του Βιβλίου–Α. Καρδαμίτσα, Αθήνα 2006.
Dosse François, Η ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Annales στη «Νέα Ιστορία», Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1993, 289 σ.
Evans Richard J., Για την υπεράσπιση της Ιστορίας, Σαββάλας, Αθήνα 2009, 375 σ.
Ίγκερς Γκέοργκ, Η ιστοριογραφία στον 20ό αιώνα, Νεφέλη, Αθήνα 1999, 203 σ.
Κιτρομηλίδης Π.–Σκλαβενίτης Τ. (επιμ.), Ιστοριογραφία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας 1833-2002, Πρακτικά. Δ΄Διεθνές Συνέδριο Ιστορίας, ΕΙΕ/ΚΝΕ, Αθήνα 2004, τ. 2.
Κόκκινος Γιώργος, Από την ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998, 480 σελ.
Κουτσός Μιχάλης Θ., Διδακτική ιστορικών πηγών των σχολικών εγχειριδίων, Ζητή, Θεσσαλονίκη 2004, 189 σ.
Marwick Arthur, Εισαγωγή στην ιστορία, Κουτσουμπός, Αθήνα 1985, 262 σελ.
Peyrot Jean (επιμ.), Η διδασκαλία της Ιστορίας στην Ευρώπη, Μεταίχμιο, Αθήνα 2002, 205 σ.
Romano Ruggiero, Πού οδεύει η ιστορία; Αναζητήσεις της σύγχρονης ιστοριογραφίας, ΕΜΝΕ-Μνήμων, Αθήνα 1988, 101 σελ.
«Σύγχρονα ρεύματα στην ιστοριογραφία του Νέου Ελληνισμού», Σύγχρονα Θέματα 35-36-37 (1988).
Thuillier G.-Tulard J., Οι ιστορικές σχολές, Καρδαμίτσα, Αθήνα 1993, 157 σ.
Τοπόλσκι Γιέρζι, Προβλήματα ιστορίας και ιστορικής μεθοδολογίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1983, 189 σ.
Χαλκιαδάκης Εμμανουήλ, «Προβληματισμοί πάνω στη διδασκαλία της ιστορίας», Θαλλώ 15 (2004), 69-80.