Κλινικό Σεμινάριο Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚλινικό Σεμινάριο Ι / Clinical Case Discussion I
ΚωδικόςΚΨΝ-300
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016418

Πρόγραμμα Σπουδών: Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλινική ΨυχολογίαΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚλινικό Σεμινάριο Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600244688
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
H εφαρμογή της γνωστικής θεραπείας. Συγκεκριμένα: Η λήψη ιστορικού. Η εννοιολογική σύλληψη του προβλήματος των πελατών. Ο σχεδιασμός της θεραπείας και η επιλογή των κατάλληλων τεχνικών για το πρόβλημα του συγκεκριμένου πελάτη. Η αξιολόγηση της πορείας της θεραπείας κατα διαστηματα και η αναπροσαρμογή της θεραπείας ανάλογα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μαθήματα σεμιναριακού τύπου όπου οι φοιτητές παρουσιάζουν το ιστορικό ατόμων που βλέπουν θεραπευτικά και στη συνέχεια συζητούν την προτεινόμενη διατύπωση του προβλήματος καθώς και το θεραπευτικό σχεδιασμό. H διατύπωση του προβλήματος και ο σχεδιασμός της θεραπείας βασίζονται στην γνωστική προσέγγιση. Οι φοιτητές πρέπει να συμβουλευτούν τη διεθνή βιβλιογραφία για να προετοιμάσουν τη διατύπωση του προβλήματος και το σχεδιασμό της θεραπείας.
Λέξεις Κλειδιά
γνωστική θεραπεία, διατύπωση προβλήματος, θεραπευτικός σχεδιασμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
  • άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρησιμοποιούνται ΤΠΕ στη διδασκαλία των φοιτητών (χρήση διαφανειών power point, διαδικτυακού υλικού) και για την επικοινωνία με τους φοιτητές (mail)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522
Εργαστηριακή Άσκηση391,5
Εκπόνηση μελέτης (project)391,5
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αξιολογούνται με βάση τη συμμετοχή τους στο μάθημα και την παρουσίαση περιστατικού (100%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Young, J.E., Klosko, J.S., & Weishaar, M.E. (2003). Schema therapy: A practitioner’s guide. NY: Guilford Press. Persons, J.B., Davidson, J., & Tompkins, M.A. (2001). Essential components of cognitive-behavior therapy for depression. Ch. 1, 2, 3, 5, & 7. Washington, DC: American Psychological Association. Leahy, R.L. (2001). Overcoming resistance in cognitive therapy. NY: Guilford Press. Beck, J.S. (2005). Cognitive therapy for challenging problems. NY: Guilford Press. Beck, J.S. (2nd Ed.) (2011). Cognitive Behavior Therapy: Basics and Beyond. NY: Guilford Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-12-2019