ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ / MASTER DISSERTATION
ΚωδικόςΔΕ13Α
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜαρία Παπανδρέου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600023414

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και Πράξη σε Μεταβαλλόμενα Περιβάλλοντα Μάθησης

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δημιουργικοί Σχεδιασμοί Εκπαιδευτικής Έρευνας και ΠράξηςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ3230

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600247150
Επικ-προκλήσεις
  • Βιώσιμος μετασχηματισμός
  • Ευρωπαϊκές αξίες
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Υ01 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • Υ02 ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • Υ03 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • Υ04 ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
  • ΥΕΙΔ05 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ
  • ΥΕΙΔ06 ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
  • ΥΕΙΔ07 ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΥΕΙΔ08 ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την εκπόνηση της ΔΕ οι φοιτητές/τριες αναμένεται να υλοποιούν έρευνα με ποιοτικές και ποσοτικές ερευνητικές μεθόδους και σύγχρονα ερευνητικά εργαλεία και να αναπτύξουν διερευνητική οπτική απέναντι στο σχεδιασμό της μάθησης, της διδασκαλίας και της έρευνας στην πρώτη και μέση παιδική ηλικία. Πιο αναλυτικά αναμένεται να είναι σε θέση να  Εμπλέκονται στο σχεδιασμό μιας ερευνητικής διαδικασίας με σαφή αντικείμενο και σκοπό  Υλοποιούν βιβλιογραφική ανασκόπηση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο και θέμα  Οργανώνουν, να αναλύουν και να συνθέτουν τα βιβλιογραφικά δεδομένα  Διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα/υποθέσεις αντίστοιχα/ες με το σκοπό της έρευνας  Επιλέγουν κατάλληλες μεθόδους έρευνας για τη συλλογή εμπειρικών δεδομένων  Εφαρμόζουν τις αρχές της ηθικής και της δεοντολογίας της έρευνας  Εφαρμόζουν κατάλληλες μεθόδους ανάλυσης και επεξεργασίας των δεδομένων  Επιλέγουν διαδικασίες παρουσίασης και συζήτησης των αποτελεσμάτων  Αναστοχάζονται κριτικά και να αναγνωρίζουν τους περιορισμούς και τις προεκτάσεις της έρευνας  Παρουσιάζουν ολοκληρωμένα το σύνολο μιας ερευνητικής διαδικασίας στο ευρύ κοινό
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία είναι ατομική και χαρακτηρίζεται από στοιχεία πρωτοτυπίας. Έχει ερευνητικό χαρακτήρα και εισάγει τον/την/της φοιτητή/τρια στην επιστημονική έρευνα στο πεδίο της Εκπαίδευσης και των Τεχνών, και περιλαμβάνει την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων τη έρευνας, τόσο γραπτά όσο και προφορικά, σύμφωνα με τα ισχύοντα στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
  • Σύγχρονη βιβλιογραφία σχετική με το θέμα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου2008
Πρακτική (Τοποθέτηση)502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών25010
εκτενής βιβλιογραφική αναζήτηση και μελέτη άρθρων και βιβλίων 25010
Σύνολο75030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Για την αξιολόγηση της Δ.Ε. αξιοποιούνται οι μέθοδοι της διαμορφωτικής και της συμπερασματικής αξιολόγησης.  Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική και Συμπερασματική)  Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική & Συμπερασματική) Οι φοιτητές/τριες ενημερώνονται στην 1η συνάντηση για ολο το πλαίσιο της συνεργασίας με τον/την υπέυθυνο/η καθηγητή/τρια στην (απαιτήσεις, επικοινωνία, συχνότητα συνατήσεων κλπ). Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της Δ.Ε. περιλαμβάνονται στον Οδηγό Δ.Ε. και παρουσιάζονται στους φοιτητές και φοιτήτριες από τους/τις Συμβούλους Καθηγητές/τριες
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Specific bibliography as appropriate
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2024