Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να:
Κατανοούν τις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Αναγνωρίζουν τις λειτουργίες της διοίκησης
Κατανοούν τη σημασία του ρόλου της ηγεσίας
Κατανοούν τον ρόλο της επικοινωνίας στη διοίκηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Διακρίνουν τους τύπους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Κατανόηση των βασικών αρχές διοίκησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Διακρίνουν τις αναδυόμενες ευκαιρίες και απειλές στο πλαίσιο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Κατανόηση του ρόλου των ιδιοκτητών στη διαχείριση μιας ΜΜΕ καθώς και της οικογένειας στις ΜΜΕ που βρίσκονται υπό την κατοχή μιας οικογένειας
Χρήση αποτελεσματικών διαδικασιών λήψης αποφάσεων σε θέματα διαχείρισης ΜΜΕ
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να περιγράψει και να αναλύσει βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και της διοίκησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Στο πλαίσιο αυτό, οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν το σημαντικό ρόλο των ΜΜΕ και ιδιαίτερα των οικογενειακών ΜΜΕ και θα εξοικειωθούν με σημαντικά θέματα που είναι απαραίτητα για την επιτυχή δημιουργία και λειτουργία μίας μικρομεσαίας επιχείρησης όπως είναι, ανάμεσα σε άλλα, ο ρόλος του επιχειρηματία στην διαχείριση των ΜΜΕ, η ηγεσία, η διοίκηση ανθρώπινων πόρων, η διοίκηση κινδύνων και η προσπάθεια επέκτασης διεθνών δραστηριοτήτων. Η εκπαίδευση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της ανάλυσης και μελέτης πραγματικών περιπτώσεων (case studies) προκειμένου οι φοιτητές/τριες να κατανοούν τη διαδικασία της διοίκησης στις ΜΜΕ. Με αυτό τον τρόπο, οι φοιτητές/ τριες εξοικειώνονται με την αναγνώριση ευκαιριών ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας και με τη διαδικασία της διαχείρισης της ανάπτυξης ΜΜΕ.
Λέξεις Κλειδιά
Επιχειρηματικότητα, μικρομεσαία επιχείρηση, οικογενειακή επιχείρηση, λειτουργίες της διοίκησης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Longenecker, J., Petty, J. W. & Hoy, F. (2018). Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων: Έναρξη και ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Αθήνα: Broken Hill Publishers. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 77107
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Scarborough, N., (2016). Επιχειρηματικότητα και Διοίκηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Αθήνα: Ιων. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 59382565. ISBN: 9789605082192
• Storey, D. Green, F. (2011). Επιχειρηματικότητα για Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις. Αθήνα: Κριτική. Κωδικός Βιβλίου στον ΕΥΔΟΞΟ: 12508181. ISBN: 978-960-218-740-1
• Πάσχος, Γ.Α & Γιοβάνης, Ν. Ε. (2010). Διοίκηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων. ISBN: 9789603878667, Εκδότης: ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ.
• Carter, S., & Jones-Evans, D. (Eds.). (2006). Enterprise and small business: Principles, practice and policy. Publisher: Pearson Education.