ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ι (ΕΙΣΑΓΩΓΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ι (ΕΙΣΑΓΩΓΗ) / Psychology of Language I (Introduction)
ΚωδικόςΨΥ-511
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020289

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 167
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Ι (ΕΙΣΑΓΩΓΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600255270
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που παρακολούθησαν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται ότι α) θα αποκτήσουν γνώση των εννοιών και των θεωρητικών μοντέλων της ψυχολογίας της γλώσσας β) θα κατανοήσουν την εξέλιξη της γλωσσικής ικανότητας γ) θα γνωρίσουν τα επιμέρους επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης (φωνολογία, σύνταξη, σημασιολογία δ) θα κατανοήσουν την ερευνητική και κλινική χρησιμότητα της μελέτης της γλώσσας ως γνωστικό αντικείμενο ε) θα εξοικειωθούν με τις βασικές γλωσσικές διαταραχές παιδιών και ενηλίκων
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι επιμέρους θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν τα εξής: Ορισμός της ψυχολογίας της γλώσσας ως εγκεφαλική λειτουργία, εξέλιξη της γλωσσικής ικανότητας και επικοινωνίας στις ομάδες έμβιων όντων καθώς και η ιδιαιτερότητα της ανθρώπινης γλώσσας. Επιμέρους επίπεδα της γλωσσικής ανάλυσης (φωνολογία, σύνταξη, σημασιολογία) και η σχέση τους με τις υπόλοιπες γνωστικές λειτουργίες (μνήμη, μάθηση). Βασικά θεωρητικά μοντέλα της ανθρώπινης ομιλίας, της γραφής, της επικοινωνίας με περισσότερους ομιλητές και της νοηματικής γλώσσας. Βασικές γλωσσικές διαταραχές που παρατηρούνται σε παιδιά και ενήλικες.
Λέξεις Κλειδιά
Ψυχολογία της γλώσσας, Επικοινωνία, Φωνολογία, Σύνταξη, Σημασιολογία, Γλωσσικές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ξενόγλωσσα άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα elearning (https://elearning.auth.gr/)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων230,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών271,0
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνιστάται η συνεπής παρακολούθηση των διαλέξεων. Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα εξεταστούν γραπτώς στη ύλη που διδάχθηκε και συζητήθηκε στο μάθημα. Ο βαθμός αυτός θα αποτελέσει το 90% της τελικής βαθμολογίας. Το 10% της τελικής βαθμολογίας θα προέλθει από τη συγγραφή εργασίας στα πλαίσια του μαθήματος. Η εργασία μπορεί να περιλαμβάνει και παρουσίαση στην αίθουσα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νευροεπιστήμη της γλώσσας. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 17418. Έκδοση: 1η έκδ./2004 Συγγραφείς: Brown Colin M.,Hagoort Peter. ISBN: 978-960-12-1304-0. Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): UNIVERSITY STUDIO PRESS - ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΩΝ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1) Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ, HARLEY TREVOR, UNIVERSITY STUDIO PRESS, 2008. 2) Ψυχολογία της Γλώσσας Γνωστική προσέγγιση της παραγωγής των λέξεων, Patrick Bonin, Gutenberg, 2012 3) Βλάχος Φ. (2018). Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. Αθήνα: Gutenberg. 4) Bογινδρούκας, Ι., Οκαλίδου, Α. & Σταυρακάκη, Σ. (Επιμέλεια) (2010). Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη βασική έρευνα στην κλινική πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο. 5) Kωνσταντίνου, Μ. & Κοσμίδου Μ. (2011). Η νευροψυχολογία των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-08-2021