ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ / MEMORY DISORDERS
ΚωδικόςΨΥ-802
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013558

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600255305
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Φοιτητές ΨυχολογίαςΕλβίρα Μασούρα
2. Φοιτητές Άλλων ΤμημάτωνΕλβίρα Μασούρα
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να διευρύνει την κατανόηση των βασικών λειτουργιών και διαταραχών της μνήμης. Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποκτήσει: 1. καλή γνώση των θεωριών και των μοντέλων που έχουν προταθεί για να περιγράψουν τη δομή και τη λειτουργία της ανθρώπινης μνήμης. 2. την ικανότητα να αναλύουν κριτικά τα εμπειρικά δεδομένα που οδήγησαν στην θεμελίωση των θεωριών για τη μνήμη. 3. βασικές γνώσεις για την φύση και το είδος των διαφορετικών διαταραχών της μνήμης. 4. κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα εμπειρικά δεόμενα συλλέγονται για να μας πληροφορήσουν για τη φύση των διαταραχών της μνήμης. 5. επίγνωση των μεθοδολογικών και δεοντολογικών περιορισμών που εμφανίζονται στην έρευνα με κλινικούς πληθυσμούς που παρουσιάζουν ελλείματα στην μνήμη τους.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ενότητα αυτή αποτελεί μία επισκόπηση των κυριοτέρων διαταραχών της μνήμης οι οποίες οδηγούν σε έκπτωση των μνημονικών διεργασιών. Η προσέγγιση είναι γνωστική-πειραματική με ιδιαίτερη έμφαση στη θεωρητική ανάλυση των διαταραχών. Οι ενότητες του μαθήματος είναι: Η μνήμη. Το αμνησίκακο σύνδρομο. H μετατραυματική αμνησία. Η ψυχογενής αμνησία. Η αναπτυξιακή αμνησία. Η επίκτητη αμνησία κατά την παιδική ηλικία. Η έκπτωση της μνήμης στο Alzheimer. Η έκπτωση της μνήμη στην άνοια. Διαχωρισμός των διαταραχών της μνήμης από άλλες γνωστικές διαταραχές. Η εκτίμηση των μνημονικών διαταραχών.
Λέξεις Κλειδιά
μνήμη, διαταραχές εμπειρικά δεδομένα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το λογισμικό powerpoint για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται στους φοιτητές ιστότοποι που μπορούν να επισκεφθούν, όπως οι σελίδες: http://www.memory-disorders.org/memory-disorder-resources http://www.librarything.com/subject.php?subject=Memory+disorders Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται ως μέσω επικοινωνίας με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι ερωτήσεις των εξετάσεων ανανεώνονται σε κάθε εξεταστική περίοδο. Στους φοιτητές δίνεται δυνατότητα επιλογής των ερωτήσεων στις εξετάσεις (3 από 4 ερωτήσεις). Στους φοιτητές δίνεται η δυνατότητα να εξασφαλίσουν το 40% της βαθμολογίας τους από μια γραπτή εργασία. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν το γραπτό τους σε περίπτωση που η βαθμολογία είναι μη αναμενόμενη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παπανικολάου Α. (2007). Οι αμνησίες: ένα κλινικό σύγγραμμα για τις διαταραχές της μνήμης. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Πανεπιστημίου Κρήτης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Baddeley A., Kopelman, M.D., & Wilson, M. (1997). The Handbook of Memory Disorders, (2nd Edition). John Wiley. Campell R. & Conway, M. (1995.) Broken Memories: Case Studies in Memory Impairment. Blackwell. Schacter D. (2002). The Seven Sins of Memory: How the Mind Forgets and Remembers. Houghton Mifflin Alloway, T. & Gathercole S. (2006). Working Memory and Neurodevelopmental Disorders. Psychology Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2020