ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ι / PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT I
ΚωδικόςΨΥ-454
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013502

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό426

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600255352
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: 1. θα έχουν αποκτήσει τη βασική θεωρητική γνώση για τη διαδικασία της διάγνωσης στην ψυχολογία 2. Θα γνωρίζουν τις αρχές της ψυχομετρικής θεωρίας 3. θα γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά, τα κριτήρια καταλληλότητας και τους κανόνες δεοντολογίας κατά τη χρήση των ψυχομετρικών εργαλείων 4. Θα αποκτήσουν εισαγωγική γνώση για τα κυριότερα είδη ψυχομετρικών εργαλείων για την εκτίμηση νοημοσύνης, προσωπικότητας και ψυχοπαθολογίας 5. μέσω ασκήσεων στην τάξη, θα εκπαιδευτούν σε δεξιότητες χορήγhσης των τεστ
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Έννοια και φύση της διάγνωσης. Θεωρητικές προσεγγίσεις στη διάγνωση. 2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ Βασικές αρχές ψυχομετρικής. Χρήση και περιορισμοί των ψυχολογικών δοκιμασιών.Στοιχεία δεοντολογίας. 3. Ψυχομετρικές δοκιμασίες νοημοσύνης 4. Ψυχομετρικές μέθοδοι αξιολόγησης προσωπικότητας και ψυχοπαθολογίας α. «Αντικειμενικές» δοκιμασίες β. Προβλητικές δοκιμασίες γ. Ψυχολογικές δοκιμασίες αυτοαναφοράς
Λέξεις Κλειδιά
ψυχολογική αξιολόγηση, ψυχομετρική θεωρία, ψυχομετρικά τεστ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικού υλικού Elearning σημειώσεις Ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1566
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Επίδοση σε τελική γραπτή εξέταση (70%) Ασκήσεις στην τάξη (10%) Εργασίες (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γαλανάκης, Μ., Πεζηρκιανίδης, Χ., & Σταλίκας, Α. (2017). Βασικά θέματα Ψυχομετρίας. Αθήνα: Τόπος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-προσωπικές σημειώσεις φοιτητών -διαφάνειες διαλέξεων -υλικό ασκήσεων/εργασιών
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-02-2021