Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Αντώνιος Γλυτζουρής
Καθηγητής, Τμήμα Θεάτρου
Προσωπικά Στοιχεία
2310992152
glytzour@thea.auth.gr
Scopus ID
26034042400
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Θεατρολογία - Ιστορία νεοελληνικού και ευρωπαϊκού θεάτρου
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Ανθρωπιστικά και Τέχνες
Μουσική και παραστατικές τέχνες
Ανθρωπιστικά
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1988
Πτυχίο
Φιλολογίας
Κρήτης
Ελλάδα
Τομέας Θεατρολογίας - Μουσικολογίας
Μεταπτυχιακές Σπουδές
1992
ΜΔΕ
Φιλολογίας
Κρήτης
Ελλάδα
Τομέας Θεατρολογίας - Μουσικολογίας
Διδακτορικό Δίπλωμα
1999
ΔΔ
Φιλολογίας
Κρήτης
Ελλάδα
Τομέας Θεατρολογίας - Μουσικολογίας
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2023–24
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΠΡ0301
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ι
ΔΕ0106
Ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: ΘΕΩΡΙΑ, ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ, ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
2021–2022
Προπτυχιακό
Η Σχέση "Πατέρα-Κόρης': Τέσσερα Παραδείγματα από τη Νεοελληνική Δραματουργία
2020–2021
Διδακτορικό
Η αναβίωση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στη νεοελληνική σκηνή από το νεοελληνικό διαφωτισμό έως την ίδρυση του Εθνικού Θεάτρου.
2019–2020
Προπτυχιακό
"Η πρόσληψη του σοβιετικού θεάτρου στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου"
"Η πρόσληψη του σοβιετικού θεάτρου στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου"
2018–2019
Μεταπτυχιακό
Η Παρουσία των Δημοσίων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων στην Ελληνική Μικροαστική Ηθογραφία (1938-1970)
Προπτυχιακό
Διπλωματική στη Θεατρολογία: "Τρεις Ελληνικές Μεσοπολεμικές Παραστάσεις του Μάκβεθ "
"Η Πρόσληψη του Έργου του Μπέρτολτ Μπρεχτ " Η Μάνα Κουράγιο και τα Παιδιά της" στην Ελληνική Σκηνή"
Δραματολογία-Παραστασιολογία:"Η Πρόσληψη του Έργου του Μπέρτολτ Μπρεχτ " Η Μάνα Κουράγιο και τα Παιδιά της" στην Ελληνική Σκηνή"
Διάλεξη με θέμα: Διπλωματική στη Θεατρολογία: "Τρεις Ελληνικές Μεσοπολεμικές Παραστάσεις του Μάκβεθ "
2016–2017
Μεταπτυχιακό
"Οι παραστάσεις του Κάρλο Γκολντόνι στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος". Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός 7,5, β) Ανδρέας-Ζωϊλος Δημητριάδης, βαθμός 8, γ) Αννα Σταυρακοπούλου, βαθμός 8.
Προπτυχιακό
Διπλωματική στη Θεατρολογία "Τρείς ελληνικές παραστάσεις του "Καυκασιανού Κύκλου με την κιμωλία". Εξεταστές: α) Αντώνης Γλυτζουρής, βαθμός 9 β) Ανδρέας Δημητριάδης, βαθμός 9 γ) Κωνσταντίνα Ριτσάτου, βαθμός 9.
Διάλεξη με θέμα: "Ο Βάσος Κανέλλος και τα Σεπτύρια στις Α' Δελφικές εορτές (1927)". Εξεταστές: α) Αντώνης Γλυτζουρής, βαθμός 10 β) Ελένη Παπάζογλου, βαθμός 10 γ) Φιλαρέτη Μυστακίδου, βαθμός 10.
Διάλεξη με θέμα: "Τρεις ελληνικές παραστάσεις του Καυκιασιανού κύκλου με την κιμωλία". Εξεταστές: α) Αντώνης Γλυτζουρής, βαθμός 9 β) Ανδρέας Δημητριάδης, βαθμός 9 γ) Κωνσταντίνα Ριτσάτου, βαθμός 9.
2014–2015
Προπτυχιακό
"Δύο παραστάσεις του Βασιλιά Ληρ από το Εθνικό Θέατρο:Η σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Ροντήρη (1938) και του Αλέξη Μινωτή (1957)". Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός:5 β) Άννα Σταυρακοπούλου, βαθμός:6 γ) Ιουλία Πιπινιά, βαθμός:6
2013–2014
Διδακτορικό
"Η σκηνογραφία στην Ελλάδα του μεσοπολέμου"
Προπτυχιακό
Διπλωματική στη Θεατρολογία. "Η δραματουργία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ". Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός:7 β) Άννα Σταυρακοπούλου, βαθμός:7 γ) Ιουλία Πιπινιά, βαθμός:7
"Από τον Βικέλα στον Ρώτα: Δύο μεταφράσεις του Βασιλιά Ληρ" Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός: 9.5 β) Ανδρέας Δημητριάδης, βαθμός:9 γ) Κωνσταντίνα Ριτσάτου, βαθμός:9
Διπλωματική στη Θεατρολογία. "Ουίλιαμ Σαίξπηρ: Μια εισαγωγή". Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός:6 β) Άννα Σταυρακοπούλου, βαθμός:6 γ) Ιουλία Πιπινιά, βαθμός:6
Μεταπτυχιακό
"Ο Χάρρυ Κλυνν και η επιθεώρηση (1985-2005)". Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός:8.5 β) Αθανασοπούλου Μαρία, βαθμός:8.5 γ) Γλυκερία Κουκουρίκου, βαθμός:8,5
2012–2013
Μεταπτυχιακό
Η αναβίωση των Περσών του Αισχύλου στο Νεοελληνικό θέατρο: από τον 19ο αιώνα έως τη δεκαετία του 1940. Εξεταστές: α) Αντώνης Γλυτζουρής, βαθμός:9 β) Ανδρέας Δημητριάδης, βαθμός:9 γ) Ελένη Παπάζογλου, βαθμός:9
Προπτυχιακό
Διπλωματική στη θεατρολογία. "Η δραματουργία του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ" Εξεταστές: α) Αντώνιος Γλυτζουρής, βαθμός:10 β) Άννα Σταυρακοπούλου, βαθμός:9,5 γ) Ιουλία Πιπινιά, βαθμός:9
Διπλωματικές Εργασίες εκτός ΑΠΘ
Postgraduate Level
2011–2012
ΑΣΑΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
.
Ο Νικόλαος Ποριώτης μεταφραστής, Κρήτης
.
ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΟΥ
.
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ (1955-1995): Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ, ΚΡΗΤΗΣ
.
Διδακτορικό
2012–2013
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
.
Η συμβολή της Νέας Σκηνής στην εξέλιξη του νεοελληνικού θεάτρου, ΚΡΗΤΗΣ
.
Διοικητικό Έργο
Τμήματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2013
2015
Head, Πρόεδρος Τμήματος
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2013
2015
Μέλος, Επιτροπή Μεταπτυχιακών Σπουδών
2
2013
2015
Μέλος, Επιτροπή Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
1
2007
2010
ΜΕΛΟΣ, ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2011–2014
Ενίσχυση ερευνητικών υποδομών και δραστηριοτήτων του Τμήματος Θεάτρου
Εκτός ΕΛΚΕ ΑΠΘ
Συμμετοχή
2013-2015
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΕΛΙΣΤΟΚΑΙΝΟ) ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ – ΌΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ 8 (Ε.Ε.8): ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ «ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ» ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΑΣΤΙΚΟΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Η ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΩΣ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ
Προβολή Έργου
Αναφορές στα ΜΜΕ
2001-11
Iωαννίδης Γρηγόρης
Περί θεάτρου φωνή Eλληνίς. Θεατρολογικός βιβλιογραφικός οδηγός 2000-2001
.
Επίλογος
.
188-189
.
Βιβλιοκρισίες Δημοσιεύσεων ‘Αντώνιος Γλυτζουρής’
Ελληνικά Περιοδικά
2013
.
Puchner, Walter
Και πάλι για τον θεατρικό Καζαντζάκη 1906-1910
Παράβασις
.
11
.
205-244
.
2004
.
Puchner, Walter
Αντώνης Γλυτζουρής. Η σκηνοθετική τέχνη στην Ελλάδα
Παράβασις
.
5
.
452-467
.
Διεθνή Περιοδικά
2012
.
Kitroeff, Alexander
Eleni Fournaraki, Zinon Papakonstantinou (ed.), Sport, Bodily Culture and Classical Antiquity in Modern Greece. Sport in the global society: historical perspectives. London; New York: Routledge, 2011. Pp. xvi, 186
.
Bryn Mawr Classical Review
.
12
.
22
.
http://bmcr.brynmawr.edu/2012/2012-12-22.html
.
2003
.
Stavrakopoulou, Anna
Antonis Glytzouris, Η σκηνοθετική τέχνη στην Ελλάδα
.
Byzantine and Modern Greek Studies
.
27
.
298-300
.
1997
.
Stavrakopoulou, Anna
Gia te Marika Kotopoule kai to theatro sten Hermoupole: praktika symposiou, Hermoupole Syrou, Augoustos 1994 (review)
.
Journal of Modern Greek Studies
.
15
.
2
.
386-389: 388
.
Δημοσιεύσεις
(2023)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2023)
.
Δελφικές Γιορτές
.
Nelly's. Το έργο της φωτογράφου Έλλης Σουγιουλτζόγλου-Σεραϊδάρη (1899-1998)
.
Επιμέλεια:Αλίκη Τσίργιαλου
.
Αθήνα
.
Μουσείο Μπενάκη
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2023)
.
Οικογενειακά βάσανα και επαγγελματικές επιλογές: Μια επιστολή του Φώτου Πολίτη
.
7ο Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο "Το θέατρο και οι τέχνες του"
.
Θεσσαλονίκη
.
Μονογραφία
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2023)
.
‘Εις τα κέντρα της λησμονιάς’. Θέατρο και Σινεμά στους Προσφυγικούς Συνοικισμούς του Μεσοπολεμικού Πειραιά. Μια πρώτη επίσκεψη
.
Αμολγός
.
(2022)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Glytzouris Antonios
(2022)
.
An Unexpected Triangle: Politis, Meyerhold, and Karaghiozis in Interwar Greece
.
The Routledge Companion to Vsevolod Meyerhold
.
Επιμέλεια:Jonathan Pitches, Stefan Aquilina
.
London; New York
.
Routledge
.
σ.396-405
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2022)
.
Πρόσφυγες ηθοποιοί από τη Σμύρνη στον Πειραιά: Η περίπτωση του Ζαχαρία Μέρτικα
.
Το Κωνσταντινουπολίτικο και Μικρασιατικό θέατρο έως το 1922. Συνέχειες και τομές στην Ελλάδα και τη διασπορά μέχρι τον 21o αιώνα
.
Αθήνα
.
(2020)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2020)
.
Οι εκσυγχρονιστικές πρωτοβουλίες του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και η κρίση του θεατρικού και του πολιτικού συστήματος στον Μεσοπόλεμο
.
Δουλεύοντας στον χώρο του θεάματος. Ελληνικό θέατρο και κινηματογράφος, 19ος – 20ός αιώνας
.
Επιμέλεια:Ελίζα Άννα Δελβερούδη, Νίκος Ποταμιάνος
.
Ρέθυμνο
.
Πανεπιστήμιο Κρήτης, Φιλοσοφική Σχολή
.
σ.41-52
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2020)
.
Ο Αντρέ Αντουάν και το πρόβλημα του Νατουραλισμού στην καθ’ ημάς Ανατολή
.
Ιστορία και ιστοριογραφία του νεοελληνικού θεάτρου. Πρακτικά επιστημονικού συνεδρίου προς τιμήν του Θόδωρου Χατζηπανταζή
.
Επιμέλεια:Αρετή Βασιλείου, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Αντρέας Δημητριάδης, Κωνσταντίνα Ριτσάτου
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
Ρέθυμνο
.
Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών
.
σ.160-183
.
(2019)
Άρθρο σε Περιοδικό
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2019)
.
Άρθουρ Μίλλερ, Η τραγωδία και ο συνηθισμένος άνθρωπος: Προλογικό σημείωμα και μετάφραση Α. Γλυτζουρής
.
Σκηνή
.
τόμ.11 σ.110-16
.
(2018)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2018)
.
Το Εθνικό Θέατρο, ο Δημοτικισμός και η διαπαιδαγώγηση του ελληνικού λαού
.
Πρακτικά Ε΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου. Θέατρο και Δημοκρατία Με αφορμή τη συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
.
Επιμέλεια:Αλεξία Αλτουβά, Καίτη Διαμαντάκου
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών - ΕΚΠΑ
.
σ.375-379
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2018)
.
Οι μεταμορφώσεις του Γουανάκου
.
Σκηνή και Αμφιθέατρο. Αφιέρωμα στον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο
.
Επιμέλεια:Γωγώ Βαρζελιώτη, Πλάτων Μαυρομούστακος
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Τμήμα Θεατρικών Σπουδών - ΕΚΠΑ
.
σ.211-225
.
(2017)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2017)
.
Οι εκσυγχρονιστικές πρωτοβουλίες του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και η κρίση του θεατρικού και του πολιτικού συστήματος στον Μεσοπόλεμο
.
Δουλεύοντας στον χώρο του θεάματος, 19ος-20ός αιώνας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
(2016)
Άρθρο σε Περιοδικό
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2016)
.
O καθένας γύρω από αυτό που αγαπά και πιστεύει: Πρώιμα κείμενα του Κάρολου Κουν γύρω από την τέχνη του θεάτρου (1943-1946)
.
Σκηνή
.
αρ.8 σ.58-74
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2016)
.
Ένα ερευνητικό πρόγραμμα γύρω από την πρώιμη πρόσληψη του Ρεαλισμού στο νεοελληνικό θέατρο: επιτεύγματα, ερωτήματα και επιδιώξεις
.
Η πρώιμη υποδοχή του Ρεαλισμού και του Νατουραλισμού στο ελληνικό θέατρο Πρακτικά Ημερίδας
.
Επιμέλεια:Αντώνης Γλυτζουρής, Κωνσταντίνα Γεωργιάδη, Μαρία Μαυρογένη
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
Ρέθυμνο
.
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας - Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών
.
σ.5-27
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Glytzouris Antonios
(2016)
.
The Resurrection of the Ancestors Presenting the Theatrical Past. Interplays of Artefacts, Discourses and Practices; IFTR Annual World Congress. (International Federation for Theatre Research / Stockholm University): Inter-War Film Records of Modern Greek Productions of Ancient Greek Drama
.
IFTR Annual World Congress
.
Stockholm - Sweden
.
(2015)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2015)
.
Modernist Drama and Eleonora Duse in Fin-de-siècle Athens
.
Italica, Journal of the American Association of Teachers of Italian
.
τόμ. 92 αρ. 3 σ. 613-624
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2015)
.
Ο Φώτος Πολίτης, ο Καραγκιόζης και η απειλή της θεατρικότητας
.
Για μια επιστημονική προσέγγιση του Καραγκιόζη: πρακτικά ημερίδας
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
σ.170-191
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2015)
.
Πανούργες χήρες στο περιθώριο του νεοελληνικού Διαφωτισμού
.
Λόγος και χρόνος στη νεοελληνική γραμματεία, 18ος – 19ος αιώνας, Πρακτικά συνεδρίου προς τιμήν του Αλέξη Πολίτη
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
σ.143-156
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2015)
.
διά την διανοητικήν εξύψωσιν του λαού: η απόπειρα ίδρυσης Εθνικού Θεάτρου στις απαρχές της πρώτης βενιζελικής κυβέρνησης
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2014)
.
Karolos Koun in the 1930s and the Birth of Modernist Shakespeare in Greece
.
New Theatre Quarterly
.
τόμ.30 αρ.117 σ.40-50
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2014)
.
Από τον Μεσοπόλεμο στο μεταπολεμικό θέατρο: ο Ίψεν και το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν
.
Σκηνική πράξη στο μεταπολεμικό θέατρο: συνέχειες και ρήξεις
.
Θεσσαλονίκη - Ελλάδα
.
σ.151-163
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2014)
.
Ο Θωμάς Οικονόμου σε ιψενικούς ρόλους: Τα όρια του Ρεαλισμού στην ελληνική υποκριτική τέχνη των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα
.
Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου : Από τη χώρα των κειμένων στο βασίλειο της σκηνής
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
σ.821-827
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Glytzouris Antonios
(2014)
.
Modernist and/or Modernized: Turn-of-the-Century Modern Greek Theatre with a Foot in Both Camps
.
4th Bi-Annual Conference of the European Network for Avant-Garde and Modernism Studies (EAM)
.
Helsinki - Finland
.
(2013)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2013)
.
From Venice to Constantinople: Travelling Widows in the Context of the Greek Enlightenment
.
Restoration and Eighteenth-Century Theatre Research (RECTR)
.
τόμ. 28 αρ. 1
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2013)
.
Ο Κάρολος Κουν, το Κολλέγιο Αθηνών και οι απαρχές του μοντερνιστή Σαίξπηρ στην ελληνική σκηνή του Μεσοπολέμου
.
Τα Ιστορικά
.
τόμ.30 αρ.58 σ.93-106
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Glytzouris Antonios
(2013)
.
From Venice to Constantinople: Travelling Widows in the Context of Greek Enlightenment
.
IFTR 2013, Annual World Conference
.
Barcelona - Spain
.
(2012)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2012)
.
Henrik Ibsen, the Quest for Realism and the Rise of Greek Theatrical Modernism
.
Ibsen Studies
.
τόμ. 12 αρ.1 σ.3-26
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2012)
.
Η συμβολή της Εύας Πάλμερ Σικελιανού στην αναβίωση της αρχαίας τραγωδίας στο νεοελληνικό θέατρο
.
ΧΙΙΙ Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος 2007, Πρακτικά Συμποσίου / XIII International Meeting on Ancient Drama 2007, Proceedings
.
Αθήνα
.
Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών
.
(2011)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Glytzouris Antonios
(2011)
.
Resurrecting Ancient Bodies: The Tragic Chorus in Prometheus Bound and Suppliant Women at the Delphic Festivals in 1927 and 1930
.
Annual Historic Review: Sport, Bodily Culture and Classical Antiquity in Modern Greece
.
(eds) Fournaraki, Ε. and Papakonstantinou, Ζ
.
London & New York
.
Routledge
.
τόμ. 27 αρ. 12 σ.86-116
.
Βιβλιοκρισία
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2011)
.
Βιβλιοκρισία. Κατερίνα Αρβανίτη. Η αρχαία ελληνική τραγωδία στο Εθνικό Θέατρο. Θωμάς Οικονόμου, Φώτος Πολίτης, Δημήτρης Ροντήρης. τ. Α΄. Νεφέλη. Αθήνα. 2010. σ. 296 + 93 εικ
.
τόμ. 2
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2011)
.
Ο νεαρός Νίκος Καζαντζάκης και η τέχνη του ηθοποιού
.
Ο ηθοποιός και η τέχνη της υποκριτικής: Θεωρία και Πράξη, Ιστορία και Παρόν. Μνήμη Αγνής Μουζενίδου. Πρακτικά Επιστημονικής Διημερίδας
.
Αθήνα - Ελλάδα
.
σ.165-170
.
Without Type
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2011)
.
Η σκηνοθετική τέχνη στην Ελλάδα. Η ανάδυση και η εδραίωση της τέχνης του σκηνοθέτη στο νεοελληνικό θέατρο
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
.
(2010)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2010)
.
‘Resurrecting’ Ancient Bodies: The Tragic Chorus in Prometheus Bound and Suppliant Women at the Delphic Festivals in 1927 and 1930
.
The International Journal of the History of Sport
.
τόμ.27 αρ.12 σ.2090-2120
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2010)
.
Νέες πληροφορίες για τη δράση του Θωμά Οικονόμου στο γερμανικό θέατρο
.
Τα Ιστορικά
.
τόμ. 27 αρ.53 σ.494-500
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γλυτζουρής Αντώνιος
,
Γεωργιάδη Κ
(2010)
.
Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο νεοελληνικό θέατρο. Από τις απαρχές ως τη Μεταπολεμική εποχή. Πρακτικά του Γ' Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2010)
.
Τα μερεμέτια του Πρωτομάστορα
.
Ο Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα. Πρακτικά διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου
.
(επιμ.) Φιλιππίδης, Σ. Ν
.
Ηράκλειο-Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης & Εκδόσεις Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης
.
σ.247-270
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2010)
.
Παρακμή, μυστικισμός και οι νεκροφάνειες της ελληνικής ράτσας. Ο Ασκληπιός του Άγγελου Σικελιανού
.
Μυστικισμός και τέχνη. Από τον θεοσοφισμό του 1900 στη ‘νέα εποχή’: εξάρσεις και επιβιώσεις
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας – Σχολή Μωραΐτη
.
σ.119-142
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2010)
.
Δημοτικισμός και θεατρική πρωτοπορία. Το θέατρον των μαλλιαρών και ο Θωμάς Οικονόμου
.
Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο νεοελληνικό θέατρο. Από τις απαρχές ως τη Μεταπολεμική εποχή, Πρακτικά του Γ' Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου
.
(επιμ.) Γλυτζουρής, Α. και Γεωργιάδη, Κ
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
.
σ.211-221
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Glytzouris Antonios
(2010)
.
Between Modernism and Modernization. Early-20th-Century Greek Theatre
.
Culture Book of Modernity Abstracts
.
Munich, Germany
.
Βιβλίο - Διδακτικό Εγχειρίδιο
Γλυτζουρής Αντώνιος (επιμ.)
,
Γεωργιάδη Κωνσταντίνα (επιμ.)
(2010)
.
Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο νεοελληνικό θέατρο. Από τις απαρχές ως τη Μεταπολεμική εποχή: Πρακτικά του Γ' Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Έκδοσεις Κρήτης
.
(2009)
Without Type
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2009)
.
Πόθοι αετού και φτερά πεταλούδας. Το πρώιμο θεατρικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη και οι ευρωπαϊκές πρωτοπορίες της εποχής του. Συμβολή στη μελέτη της Παρακμής στη νεοελληνική δραματουργία των αρχών του εικοστού αιώνα
.
Ηράκλειο
.
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
.
(2008)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2008)
.
On The Emergence of European Avant-garde Theatre
.
Theatre History Studies
.
τόμ.28 σ.131-146
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2008)
.
Η κινηματογραφική εικόνα ως πηγή της ιστορίας του νεοελληνικού μεσοπολεμικού θεάτρου
.
Τα Ιστορικά
.
αρ.48 σ.139-156
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2008)
.
Ο Αντρέ Αντουάν και το πρόβλημα του Νατουραλισμού στην καθ’ ημάς Ανατολή
.
Ιστορία και Ιστοριογραφία του Νεοελληνικού Θεάτρου
.
Ρέθυμνο - Ελλάδα
.
(2007)
Άρθρο σε Περιοδικό
Glytzouris Antonios
(2007)
.
The Deadlock of Modernism in Greek Drama: Nikos Kazantzakis’ Othello Returns
.
Journal of Modern Greek Studies
.
Vol.25 αρ.2 σ.181-194
.
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2007)
.
Σχετικά με τη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πρωτοποριακού θεάτρου
.
Στέφανος. Τιμητική προσφορά στον Βάλτερ Πούχνερ
.
(επιμ.) Βιβιλάκης, Ι
.
Αθήνα
.
ERGO
.
σ.347-357
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2007)
.
Πρωτοπορίες και Νεοελληνικό Θέατρο
.
Ζητήματα Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου. Μελέτες αφιερωμένες στον Δημήτρη Σπάθη
.
(επιμ.) Παπανδρέου, Ν. και Βαφειάδη, Έ
.
Ηράκλειο
.
ΠΕΚ
.
σ.259-274
.
(2006)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2006)
.
Ο Μωρίς Μάτερλινκ, ο Συμβολισμός και η πρώιμη δραματουργία του Νίκου Καζαντζάκη
.
Νίκος Καζαντζάκης. Το έργο και η πρόσληψή του. Πεπραγμένα διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου
.
(επιμ.) Ψυχογυιός, Κ. Ε
.
Ρέθυμνο, Ελλάδα
.
Ηράκλειο
.
Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας
.
σ.51-67
.
(2004)
Άρθρο σε Περιοδικό
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2004)
.
Ο νεαρός Πέλος Κατσέλης: Η σταδιακή διαμόρφωσή του σε σκηνοθέτη στα χρόνια του Μεσοπολέμου
.
Αριάδνη.Επιστημονική Επετηρίδα της Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης
.
αρ.11 σ.169-191
.
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2004)
.
Δυο ξένοι στην ίδια πόλη. Δύο αδημοσίευτες επιστολές από το αρχείο Πρεβελάκη
.
Παράβασις: Επιστημονικό Δελτίο Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών
.
τόμ.5 σ.81-91
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2004)
.
Την περιπλανωμένην ταύτην Iέρειαν της Τέχνης: Μοντέρνα δραματουργία και ξένες βεντέτες στην Αθήνα στο γύρισμα του αιώνα
.
Σχέσεις του νεοελληνικού θεάτρου με το ευρωπαϊκό. Διαδικασίες πρόσληψης στην ιστορία της ελληνικής δραματουργίας από την Αναγέννηση ως σήμερα. Πρακτικά Β΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου
.
(επιμ.) Γεωργακάκη, Κ
.
Αθήνα, Ελλάδα
.
Αθήνα
.
Ergo
.
σ.207-221
.
(2003)
Άρθρο σε Περιοδικό
Γλυτζουρής Αντώνιος
(2003)
.
Ο Mωρίς Mαίτερλινκ και οι απόψεις του Παλαμά για το θέατρο
.
Αριάδνη
.
τόμ.9 σ.189-201
.
Ενημερώθηκε: 2024-02-04