Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Μαρία Ράντζου
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Θεολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
2310996940
rantzou@theo.auth.gr
http://rantzou.webpages.auth.gr/
Γνωστικό Αντικείμενο
:
Κατηχητική και Χριστιανική Παιδαγωγική
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Θρησκεία
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
1994
πτυχίο
Τμήμα Θεολογίας/ Σχολή Θεολογική
Α.Π.Θ.
Ελλάδα
2008
πτυχίο
Δημοτικής Εκπαίδευσης
Δυτικής Μακεδονίας
Ελλάδα
Διδακτορικό Δίπλωμα
2000
Δρ.
Τμήμα Θεολογικό/ Σχολή Θεολογική
Α.Π.Θ.
Ελλάδα
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
1765
Η διαχείρηση των συγκρούσεων στην παιδική ηλικία και ενοριακή κατηχητική διακονία
704
Κατηχητική και Χριστιανική Παιδαγωγική [ΠΠΔΕ]
ΠΜΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
1502
Ψυχοπαιδαγωγικές προϋποθέσεις της παιδικής και εφηβικής ηλικίας και η χριστιανική αγωγή (I)
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
2241
Εφαρμογές της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στην ορθόδοξη χριστιανική παιδεία και αγωγή
2242
Εμπειρικές-βιωματικές δράσεις και τεχνικές στην ενοριακή εκκλησιαστική κατήχηση
ΠΜΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
1503
Μουσειακή εκπαίδευση και χριστιανική αγωγή (II)
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Σε εξέλιξη
Διδακτορικό
Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: η περίπτωση των θεολογικών σχολών στην Ελλάδα
Χριστιανική αγωγή και ψυχική ανθεκτικότητα στην παιδική ηλικία. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Ο ρόλος του Συμβούλου-Καθηγητή στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Η ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου και ο οπτικός εγγραμματισμός του νηπίου στην προσχολική ηλικία μέσα από τις απεικονίσεις της Παναγίας στην Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία - Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Η διαχείριση του πένθους κατά τους Τρεις Ιεράρχες. Συμβολή στην Ορθόδοξη Χριστιανική Αγωγή
Οι νέες τεχνολογίες στις κατηχητικές συνάξεις των παιδιών - Διδακτικές προσεγγίσεις
Μεταπτυχιακό
Μεταδιδακτορικό
Η συμβολή του θρησκευτικού εγγραμματισμού στη διαχείριση των συγκρούσεων ανάμεσα στα παιδιά - έρευνα δράσης
2022–2023
Μεταπτυχιακό
Η αγαπητική σχέση και κοινωνία στην εφηβική ηλικία και ορθόδοξη Χριστιανική αγωγή
Χριστιανοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις της έννοιας φυσικό περιβάλλον στην παιδική ηλικία. Διδακτική παρέμβαση
Διδακτικές προσεγγίσεις της ένοιας ''κτίση''και η μεθοδολογία της υπαίθριας εκπαίδευσης, (outdoor education) σε κατηχητικές συνάξεις παιδιών. Εφαρμογή προγράμματος
Η πρόσληψη της έννοιας της ελπίδας στην εφηβική ηλικία και ορθόδοξη χριστιανική αγωγή
Η κατήχηση των παιδιών στις εκκλησιαστικές κατασκηνώσεις μέσα από βιωματικές δράσεις: Εφαρμογή προγράμματος.
2021–2022
Μεταπτυχιακό
Παιδαγωγικές Αρχές στο Συγγραφικό Έργο του Γέροντα Σωφρόνιου Σαχάρωφ του Έσσεξ και η συμβολή του στη Χριστιανική Αγωγή
2020–2021
Μεταπτυχιακό
Η Χριστιανική Αγωγή στο συγγραφικό έργο του Νικόλαου Εξαρχόπουλου
Παιδαγωγικές ιδέες στο έργο του π. Ιουστίνου Πόποβιτσ
Διδακτορικό
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Καινοτόμες Δράσεις ενίσχυσης Συναισθηματικών Δεξιοτήτων. Θεωρητική και Εμπειρική Προσέγγιση
2019–2020
Μεταπτυχιακό
Θρησκευτικότητα των εφήβων. Μελέτη περίπτωσης
Η προσευχή στην παιδική ηλικία και η ορθόδοξη χριστιανική αγωγή
Η πρόσληψη του όρου'' πλησίον'' στην παιδική ηλικία. Εφαρμογή προγράμματος
2018–2019
Μεταπτυχιακό
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως διαμεσολαβητή στη διαχείριση κρίσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Εφαρμογή Εκπαιδευτικού Προγράμματος.
Η Παιδαγωγική και Χριστιανική Θεώρηση του Φόβου στην Παιδική ηλικία.
Η διαχείριση του πένθους απο τον δάσκαλο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Η εφαρμογή της θεωρίας μάθησης του David Kolb στην ευέλικτη ζώνη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Κατηχητικές διδακτικές προσεγγίσεις σε χώρες ιεραποστολής της Ανατολικής Αφρικής.
2017–2018
Μεταπτυχιακό
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον ρόλο του διευθυντή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Εμπειρική έρευνα.
Ο αλτρουϊσμός στα ιχνογραφήματα των παιδιών. Εφαρμογή προγράμματος.
Η εικόνα στο σχολικό εγχειρίδιο της Γλώσσας της Γ΄τάξης Δημοτικού σχολείου στο πλαίσιο της αξιοποίησης του οπτικού γραμματισμού και της πολυτροπικότητας.
2016–2017
Μεταπτυχιακό
Τα ιερατικά άμφια ως περιεχόμενο μάθησης στο πλαίσιο μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Το διαπολιτισμικό περιεχόμενο στα Ανθολόγια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Διαπροσωπική επικοινωνία των παιδιών στα περιεχόμενα των εν χρήσει Ανθολογίων του Δημοτικού. Εμπειρική έρευνα.
2014–2015
Μεταπτυχιακό
Η μη Λεκτική Επικοινωνία Παιδιών και Γονέων στη Σχολική Ηλικία. Εμπειρική Έρευνα
Άγνωστη
Μεταπτυχιακό
Το μάθημα των Θρησκευτικών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα της Ιταλίας από το 1984 μέχρι σήμερα.
Δημιουργικότητα και δημιουργική γραφή στην παιδική ηλικία. Εφαρμογή βιωματικών δράσεων στην ευέλικτη ζώνη.
Η ηθική και θρησκευτική ανάπτυξη στην προσχολική ηλικία στο μοντεσσοριανό σύστημα αγωγής. Διδακτική παρέμβαση
Διδακτορικό
Βιωματική μάθηση και κατήχηση στην εφηβική ηλικία
Η θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης του J. Mezirow και η εφαρμογή της σε ηθικοθρησκευτικές αντιλήψεις ενηλίκων. Θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση
Η οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης: Η περίπτωση του παιδαγωγικού έργου των σχολικών συμβούλων των Θεολόγων (1982-2016)
Διοικητικό Έργο
Ιδρύματος
#
Από
Έως
Θέση Όργανο / Επιτροπή
1
2014
2016
Μέλος, Ψυχολιγικής Υποστήριξης Φοιτητών ΑΠΘ
Άλλο
#
Από
Έως
Θέση Περιγραφή
3
2013
2015
Γραμματέας, Παράρτημα Μακεδονίας Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
2
2012
2013
Γραμματέας, Παράρτημα Μακεδονίας Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
1
2011
2012
Γραμματέας, Παράρτημα Μακεδονίας Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
Ερευνητικά Έργα
Συντονισμός
2019–2019
Συνέδριο: "Παιχνίδι παράσταση μάθηση , ανάπτυξη . Χτίζοντας κοινότητες Η πρακτική τους στον κόσμο 2019"
2018–2018
Συνέδριο: "Αναζητώντας τις Οικουμενικές Διαστάσεις της Διδακτικής του Μαθήματος των Θρησκευτικών: Οι Χριστιανικές Θεολογικές Παραδόσεις της Ευρώπης διαλεγόμενες για κοινές Αγωνίες και Προοπτικές"
2017–2017
Συνέδριο: "Play, perform, learn, grow: Exploring creative community practices"
2016–2016
Συνέδριο: "Θέματα Συστηματικής Θεολογίας στο Μάθημα Θρησκευτικών"
2016–2016
Συνέδριο: "Η Θεία Λατρεία ως Μορφωτικό Αγαθό. Προσεγγίζοντας τη Σημασία της στη Διαδικασία της Αγωγής και της Παιδείας"
2016–2016
Συνέδριο: "Το μέλλον της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Συζητώντας την Πολυπλοκότητα του Ζητήματος"
Συμμετοχή
2018–2023
Αμοιβές μελών ΔΕΠ (ΙΕΡΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ - ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)
2014–2015
Προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης θεολόγων και ιεροδιδασκάλων της Θράκης σε θέματα θρησκευτικών, θρησκευτικής ετερότητας και διαπολιτισμικής θρησκευτικής αγωγής.
Σύνδεση με την Κοινωνία
Συνεργασίες με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς
2014
–2014
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗ
.
Δια Βίου ΑΠΘ
.
2014-05-02
.
2014-06-14
.
2013
–2013
«Κατάρτιση- Επιμόρφωση λαϊκών στελεχών (ανδρών και γυναικών) Ι. Μητροπόλεων στο διδακτικό, κατηχητικό και κατασκηνωτικό έργο»
.
Δια Βίου ΑΠΘ
.
2013-10-04
.
2013-11-29
.
Δημοσιεύσεις
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Rantzou Maria
,
Mpellou Eleni
(2021)
.
The Religiosity Behavior of Adolescence Case Study in Greece
.
Creative Education
.
τόμ.12 αρ.04 σ.797-808
.
(2014)
Άρθρο σε Περιοδικό
Mitropoulou Vasiliki
,
Rantzou Maria
,
Anagnostopoulou Maria
(2014)
.
Intercultural education in the civil education in the curricula of the greek school(elementary-high school)
.
Asian Journal of Instruction]
.
τόμ.1 αρ.2 σ.198-206
.
Ενημερώθηκε: 2023-02-27