Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Είσοδος
Αρχή
Το ΑΠΘ
Πολιτική Ποιότητας
Πιστοποίηση
Διασφάλιση Ποιότητας
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας
Είστε εδώ
Αρχή
»
Αναφορά Βιογραφικών
Βιογραφικό Σημείωμα
Ανάπτυξη
|
Σύμπτυξη
Σοφία Τσακαλίδου
Διδάσκουσα με σύμβαση, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Προσωπικά Στοιχεία
sofiatsakalidou@del.auth.gr
https://orcid.org/0000-0001-5500-1586
Επιστημονική Ειδίκευση
:
Γενικά προγράμματα
Βασικά / ευρεία, γενικά προγράμματα
Εκπαίδευση
Κατάρτιση εκπαιδευτικών και επιστήμη της εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών δημοτικής εκπαίδευσης
Κατάρτιση εκπαιδευτικών με επιστημονική εξειδίκευση
Ξένες γλώσσες
Μητρική γλώσσα
Ειδική Αγωγή
Εκπαίδευση
Προπτυχιακές Σπουδές
2005
Πτυχίο
Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική Σχολή
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Μεταπτυχιακές Σπουδές
2008
ΜΔΕ Μετάφρασης και Διερμηνείας
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας / Φιλοσοφική Σχολή
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Μετάφρασης
Διδακτορικό Δίπλωμα
2020
ΔΔ
Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας/Φιλοσοφική Σχολή
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Διδακτική Γερμανικής ως Β΄ ξένη γλώσσα. Ειδική αγωγή
2022
Μεταδιδακτορικό
Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ελλάδα
Διδακτική Γερμανικής ως Β΄ ξένη γλώσσα. Ειδική αγωγή
Διδακτικό Έργο
Μαθήματα Χειμερινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΚ0089
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΑΚ0089-ΕΜ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
ΠΜΣ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟ ΧΩΡΟ
ΓΔ_011
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Μαθήματα Εαρινού εξαμήνου ακαδημαϊκού έτους 2022–23
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΑΚ0243
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΚ0243-ΕΜ
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ
Επίβλεψη Εργασιών
Εργασίες Φοιτητών εντός ΑΠΘ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα.
Ερευνητικά Έργα
Συμμετοχή
2022–2023
Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για τo ακαδημαϊκό έτος 2022-2023
2021–2022
Απόκτηση Ακαδημαϊκής Διδακτικής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.
2021–2022
Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (ολιστική προσέγγιση)
Δημοσιεύσεις
(Θεσσαλονίκη)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
,
Τσακαλίδου Σοφία
(Θεσσαλονίκη)
.
Διδασκαλία ξένων γλωσσών σε χαρισματικούς μαθητές και χαρισματικές μαθήτριες
.
Ζητήματα αξιολόγησης και εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας στην ειδική αγωγή
.
Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις Α. Ε
.
Υπό έκδοση
.
(2023)
Κεφάλαιο σε Συλλογικό Τόμο ή Λήμμα σε Λεξικό/Εγκυκλοπαίδεια
Tsakalidou Sofia
,
Koufokotsiou Pashalia
,
Gaganis Christos
(2023)
.
Legasthenie und Binnendifferenzierung im DaF-Unterricht
.
Verbindung von Theorie und Praxis in der DaF-Lehrerausbildung: Praktikumsprogramm und Vorträge der 1. bis 7. DaF-Didaktik-Tagung in Thessaloniki. Festschrift für Aikaterini Vretta-Panidou
.
(2022)
Άρθρο σε Περιοδικό
Tsakalidou Sofia
(2022)
.
Teaching Foreign Languages to Learners with Dyslexia in Greece: An overview of theory and practice
.
Language Teaching Research Quarterly
.
Vol. 31 σ. 41–52
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Tsakalidou Sofia
(2022)
.
Applying the Frayer model in a jigsaw classroom
.
4rd International Conference on Management of Educational Units
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Papadopoulou Charis-Olga
,
Tsakalidou Sofia
(2022)
.
Fremdsprachenunterricht für hochbegabte Lernende
.
8 Didaktik-Tagung der Abteilung für Deutsche Sprache und Philologie der Aristoteles Universität Thessaloniki mit dem Thema „Individuelles Lernen und Binnendifferenzierung im Fremdsprachenunterricht”
.
Tsakalidou Sofia
(2022)
.
Immigrants learning GFL in Greek Primary and Secondary schools
.
IAIE International Conference 2022 “Intercultural Education on the Move: Facing old and new challenges”
.
Greece
.
Tsakalidou Sofia
(2022)
.
Activities for learners with dyslexia learning German as a second foreign language: The case of phonological awareness
.
8th Conference Language Disorders in Greek
.
Θεσσαλονίκη - Greece
.
Παπαδοπούλου Χάρις-Όλγα
,
Τσακαλίδου Σοφια
(2022)
.
Διερεύνηση της ετερογένειας στο μάθημα της Γερμανικής ως Β΄ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
.
8th International Conference for the Promotion of Educational Innovation
.
Larissa - Greece
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2022)
.
Διαφοροποιημένη δραστηριότητα με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στο μάθημα της Γερμανικής
.
Ημερίδα Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας με θέμα «Διδασκαλία και Εκμάθηση Γλωσσών στην Ψηφιακή Εποχή»
.
Τσακαλίδου Σοφια
(2022)
.
Η εκπαιδευτική αξιολόγηση σε μαθητές/ήτριες με δυσλεξία στο μάθημα της ξένης γλώσσας
.
8th International Conference for the Promotion of Educational Innovation
.
Larissa - Greece
.
Τσακαλίδου Σοφια
(2022)
.
Παραδείγματα χρήσης του τροχού ομαδοποίησης σε συνεργατικές δραστηριότητες
.
8th International Conference for the Promotion of Educational Innovation
.
Larissa - Greece
.
Τσακαλίδου Σοφια
(2022)
.
Συγκριτική ανάλυση δυσκολιών ορθογραφημένης γραφής και ανάγνωσης σε μαθητές/ήτριες με και χωρίς δυσλεξία
.
8th Conference Language Disorders in Greek
.
Θεσσαλονίκη - Greece
.
Τσακαλίδου Σοφια
(2022)
.
Εργαλείο αξιολόγησης της φωνολογικής επίγνωσης στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας
.
8th Conference Language Disorders in Greek
.
Θεσσαλονίκη - Greece
.
(2021)
Άρθρο σε Περιοδικό
Tsakalidou Sofia
(2021)
.
Spelling Test for learners with dyslexia learning German as a second foreign language
.
European Journal of Special Education Research
.
τόμ.7 αρ.2 σ.1-16
.
Tsakalidou Sofia
(2021)
.
Contrastive analysis of the Greek, German and English languages: Transparency and dyslexia
.
International Journal of Innovation, Scientific research and Review
.
Vol.3 αρ.4 σ. 1124-1128
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Μαθητές με δυσλεξία: Δυσκολίες και τρόποι ενίσχυσης
.
Aktuell
.
αρ.52 σ.16-19
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Η διαφοροποίηση της διδασκαλίας του μαθήματος της ξένης γλώσσας σε μικτά τμήματα: Μερικά παραδείγματα
.
Παιδαγωγική επιθεώρηση
.
τόμ.38 αρ.71 σ.125-138
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Η ετερογένεια στο μάθημα της Γερμανικής ως Β΄ ξένης γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Μια πρώτη προσέγγιση
.
International Journal of Educational Innovation
.
τόμ.3 αρ.4 σ.109-118
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Μαθητές με δυσλεξία: Δυσκολίες και τρόποι ενίσχυσης
.
Aktuell
.
τόμ.52 σ.16-19
.
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Tsakalidou Sofia
(2021)
.
Effectiveness of spelling interventions for learners with dyslexia learning German as a second foreign language
.
Proceedings of the 3rd International Conference on Management of Educational Units "Preparing for new realities in Education: Opportunities and Challenges"
.
Thessaloniki, Greece
.
Thessaloniki
.
International Hellenic University
.
σ.115-124
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Η συνεργατική συναρμολόγηση και το μοντέλο Frayer στο μάθημα της ξένης γλώσσας: Θεωρητικό πλαίσιο
.
Πρακτικά 7o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - International Conference for the promotion of educational innovation. Τόμος Α΄. Πλήρη Άρθρα. (σελ. 215-222). ΕΕΠΕΚ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Ελλάδα
.
Τσακαλίδου Σοφια
(2021)
.
Η πρακτική εφαρμογή της συνεργατικής συναρμολόγησης και του μοντέλου Frayer στο μάθημα της ξένης γλώσσας
.
Πρακτικά 7o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας-International Conference for the promotion of educational innovation Τόμος Γ΄. Εργαστηριακές Παρουσιάσεις ‐ Ηλεκτρονικά Ανηρτημένες Ανακοινώσεις (e‐posters) – Εκπαιδευτικά Σενάρια. (σελ. 19-40). ΕΕΠΕΚ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
.
Ελλάδα
.
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Tsakalidou Sofia
(2021)
.
Binnendifferenzierung im DaF-Unterricht: Theorie und Praxis
.
Jahrestagung des PDV "Da(r)F-Unterricht anders, und trotzdem effektiv sein…?. "
.
Tsakalidou Sofia
,
Papadopoulou Charis-Olga
(2021)
.
Multisensory teaching of letters for learners with dyslexia.: The case of German as a second foreign language
.
Online two-day conference “Foreign languages in special education”
.
Thessaloniki (Aristotle University of Thessaloniki, Department of Italian Language and Literature) , Greece
.
Τσακαλίδου Σοφία
(2021)
.
Η αξιολόγηση του μαθητή με δυσλεξία στο μάθημα της ξένης γλώσσας
.
Επιστημονική Ημερίδα της Ακαδημίας Επιστημών και Γραμμάτων Ποντίων
.
(2020)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Τσακαλίδου Σοφία
(2020)
.
Διδασκαλία της ορθογραφημένης γραφής σε μαθητές Δημοτικού με δυσλεξία στο μάθημα της Γερμανικής ως Β΄ ξένης γλώσσας
.
Ομιλία στο Kolloquium του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Θεσσαλονίκη
.
(2019)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Τσακαλίδου Σοφία
(2019)
.
Δυσλεξία και διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας
.
Διημερίδα «Μαθησιακές δυσκολίες: Σύγχρονες πρακτικές αξιολόγησης και παρέμβασης»
.
(2009)
Άρθρο σε Πρακτικά Συνεδρίου
Tsakalidou Sofia
(2009)
.
Lost in Translation?: Creating a webpage with instructions for new translators. Translation tools and aids
.
2η Πανελλήνια Συνάντηση Ελληνόφωνων Μεταφρασεολόγων με θέμα: «Η Μεταφρασεολογική έρευνα και η μεταφραστική πρακτική στον ελληνόφωνο χώρο»
.
Θεσσαλονίκη
.
(2006)
Ανακοίνωση σε Συνέδριο
Tsakalidou Sofia
(2006)
.
Spiele im DaF-Unterricht
.
Γερμανικά - πανέτοιμοι για την Ευρώπη
.
Άρθρο σε Περιοδικό
Τσακαλίδου Σοφία
,
Γκούτζιου Χρυσάνθη
.
Επικοινωνιακές σχέσεις εκπαιδευτικών Β΄ ξένης γλώσσας στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
.
Εκπαιδευτικός κύκλος
.
τόμ.10 αρ.3 σ.113-126
.
Ενημερώθηκε: 2023-03-01