ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ / CHILDREN'S LITERATURE: FILAGNOSIA AND CREATIVE WRITING
ΚωδικόςΕΠ.2.054
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑνδρέας Καρακίτσιος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003413

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 63
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600067643
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΤΕΠΑΕΑνδρέας Καρακίτσιος
2. ΚΟΙΝΗ ΤΑΞΗΑνδρέας Καρακίτσιος

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:30 έως 16:00
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιώκεται σε πρώτο επίπεδο η κατάρτιση των επιμορφούμενων σε θέματα δημιουργικής γραφής και Φιλαναγνωσίας, η οποία συνδέεται και με το ευρύτερο πεδίο της διδασκαλίας της λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση, ως της κατεξοχήν μορφή γλώσσας. Αρχικά ο στόχος των εκπαιδευτικών συναντήσεων επικεντρώνεται στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τα ποικίλα είδη της παιδικής λογοτεχνίας (ποίηση, μικροαφήγηση, μυθιστόρημα, εικονογραφημένη μικροϊστορία) τα οποία συνιστούν εκ προοιμίου ειδικό και προνομιακό δημιουργικό μέσον έκφρασης και επικοινωνίας για τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας και με το εννοιολογικόπεριεχόμενο της Φιλαναγνωσίας( σχέση παιδιού και βιβλίου, ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και αισθητικών δεξιοτήτων). Σε δεύτερο επίπεδο επιδιώκεται η κατάκτηση εκείνων των ειδικών επαγγελματικών παιδαγωγικών δεξιοτήτων που συνδέονται με την οργάνωση και διεξαγωγή δράσεων Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας σε θεσμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα αλλά και εξω-εκπαιδευτικά περιβάλλοντα πέραν του Σχολείου, όπως είναι οι Βιβλιοθήκες, οι κατασκηνώσεις και οι ομαδικές συναντήσεις ακόμη και οι Λέσχες Ανάγνωσης. Ειδικότερα επιδιώκεται η εξοικείωση με ειδικές τεχνικές πρόκλησης διαφόρων τύπων και μορφών γραφής, που συνδέονται με την ανάπτυξη της φαντασίας, της δημιουργικότητας αλλά και με τη συνολική ανάπτυξη και εξέλιξη της προσωπικότητας των μαθητών κα μαθητριών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Δημιουργική Γραφή( περιεχόμενο και Πρακτικές στο Σχολείο 2. Φιλαναγνωσία ( περιεχόμενο και πρακτικές στο Σχολείο 3. Παιδαγωγικές εφαρμογές στη διδασκαλία λογοτεχνίας
Λέξεις Κλειδιά
Δημιουργική Γραφή, δημιουργικότητα, λογοτεχνία, φιλαναγνωσία, κοινωνικός εγγραμματισμός, literacy
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Άσκηση Πεδίου210,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Πρακτική (Τοποθέτηση)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνεχής αξιολόγηση και παρακολούθηση Συγγραφή και Παρουσίαση εργασιών Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αναγνωστικές Εμψυχώσεις και Παιγνίδια Φιλαναγνωσίας,Αρτζανίδου Ε.,Γουλής Δ., Γρόσδος Δ., Καρακίτσιος Α.,Gutenberg, Aθήνα,2011. Διδασκαλία της Λογοτεχνίας και Δημιουργική Γραφή,Ανδρέας Καρακίτσιος, Ζυγός, Θεσσαλονίκη 2013
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Estivals Roberts, La Bibliologie P.U.F., Paris, 1987, 2 Le livre dans le Monde, Retz, Paris, 1984 3. Breton J., Le statut de la Bibliologie, Massy, Bib., Pub. 1984 4. Tucker Nikolas, The child and the book: a psychological and literary exploration, Campridge, Campridge University Press,1991. 5.Sutherland Zenna - May Hill Arbuthnot, Children and Books, Glenview III., Scott- Foresman and Company, 1986. 6 Ray Sheila, Share a book with your baby, Bookbird, 30, Novemper, 1992, no4,p25-31 and Bookbird 31, Winter 1993, no 4, p.49. 7.Κιτσαράς Γ., Το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο, Γνώση, 1994 8. Καρπόζηλου Μάρθα, Tο παιδί στη χώρα των βιβλίων, Καστανιώτης, 1995. 9. Σπινκ Τζών, Τα παιδιά ως αναγνώστες, Καστανιώτης, 1990 10. Μπενέκος Αντώνης Το εικονογραφημένο βιβλίο, Δίπτυχο, 1973. 11. Φιλαναγνωσία και Σχολείο, ( επιμ.) Άντα Κατσίκη Γκίβαλου, Πατάκης, Αθήνα, 2007. Περιοδικά: Διαβάζω, Νο 248, 156, Διαδρομές 19, 25, 7, 29, 24 Συνέδρια του Κ.ΕΠ.Β2. Διδακτικές Σημειώσεις στην προσωπική ιστοσελίδα του διδάσκοντα
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2017