ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ / MEMORY DISORDERS
ΚωδικόςΨΥ-802
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013558

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 47
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600119490
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να διευρύνει την κατανόηση των βασικών λειτουργιών της μνήμης. Επιμέρους στόχοι: •Κατανόηση των θεωριών για την λειτουργία της ανθρώπινης μνήμης. •Κριτική ανάλυση των εμπειρικών δεδομένων που οδήγησαν στην θεμελίωση θεωριών για τη μνήμη.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η ενότητα αυτή αποτελεί μία επισκόπηση των κυριοτέρων διαταραχών της μνήμης οι οποίες οδηγούν σε έκπτωση των μνημονικών διεργασιών. Η προσέγγιση είναι γνωστική-πειραματική με ιδιαίτερη έμφαση στη θεωρητική ανάλυση των διαταραχών. Οι ενότητες του μαθήματος είναι: Η μνήμη. Το αμνησίκακο σύνδρομο. H μετατραυματική αμνησία. Η ψυχογενής αμνησία. Η αναπτυξιακή αμνησία. Η επίκτητη αμνησία κατά την παιδική ηλικία. Η έκπτωση της μνήμης στο Alzheimer. Η έκπτωση της μνήμη στην άνοια. Διαχωρισμός των διαταραχών της μνήμης από άλλες γνωστικές διαταραχές. Η εκτίμηση των μνημονικών διαταραχών.
Λέξεις Κλειδιά
μνήμη, διαταραχές εμπειρικά δεδομένα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Το λογισμικό powerpoint για τη διδασκαλία του μαθήματος. Προτείνονται στους φοιτητές ιστότοποι που μπορούν να επισκεφθούν, όπως οι σελίδες: http://www.memory-disorders.org/memory-disorder-resources http://www.librarything.com/subject.php?subject=Memory+disorders Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται ως μέσω επικοινωνίας με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι ερωτήσεις των εξετάσεων ανανεώνονται σε κάθε εξεταστική περίοδο. Στους φοιτητές δίνεται δυνατότητα επιλογής των ερωτήσεων στις εξετάσεις (3 από 4 ερωτήσεις). Στους φοιτητές δίνεται η δυνατότητα να εξασφαλίσουν το 40% της βαθμολογίας τους από μια γραπτή εργασία. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν το γραπτό τους σε περίπτωση που η βαθμολογία είναι μη αναμενόμενη.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παπανικολάου Α. (2007). Οι αμνησίες: ένα κλινικό σύγγραμμα για τις διαταραχές της μνήμης. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Πανεπιστημίου Κρήτης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Baddeley A., Kopelman, M.D., & Wilson, M. (1997). The Handbook of Memory Disorders, (2nd Edition). John Wiley. Campell R. & Conway, M. (1995.) Broken Memories: Case Studies in Memory Impairment. Blackwell. Schacter D. (2002). The Seven Sins of Memory: How the Mind Forgets and Remembers. Houghton Mifflin Alloway, T. & Gathercole S. (2006). Working Memory and Neurodevelopmental Disorders. Psychology Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2017