Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο στόχος του μαθήματος είναι να δώσει στις φοιτήτριες και τους φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στη βασική τεχνική των ασκήσεων του σώματος και την τεχνική στο Σχοινάκι και τη Μπάλα. Η χρήση των φορητών οργάνων σε συνδυασμό με τη μουσική επένδυση, μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί για παιδαγωγικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς, καθώς επίσης και για τη μάθηση και βελτίωση κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία
Ιστορική αναδρομή της Ρυθμικής γυμναστικής. Ανάλυση και σκοπιμότητα της χρήσης των θέσεων του σώματος στον κλασικό χορό, ορθολογιστική θεώρηση της κίνησης. Χρήση της μουσικής στη ρυθμική γυμναστική. Θεωρητική ανάλυση της βασικής τεχνικής στους χειρισμούς της μπάλας και του σχοινιού. Αρχιτεκτονική της σύνθεσης ενός προγράμματος Ρυθμικής στα δύο όργανα και τοποθέτηση των ασκήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο. Βασικά στοιχεία της λειτουργίας του αθλήματος της Ρυθμικής γυμναστικής κατά την διάρκεια των αγώνων με βάση τον Διεθνή κώδικα βαθμολογίας.
Πράξη
1η εβδομάδα. Τοποθέτηση του σώματος στον κλασικό χορό, προσανατολισμός με μετακινήσεις στο χώρο. Διάφορα είδη αναπηδήσεων.
2η εβδομάδα. Ρυθμικοί βηματισμοί. Ασκήσεις ευρύτητας των ποδιών και των ώμων. Εκμάθηση των αλμάτων jete, ψαλίδι και άλμα γάτας. Συνδυασμοί των απλών αλμάτων σε σειρές.
3η εβδομάδα. Μπάλα: Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, κύκλοι, μεταβιβάσεις, στατικά και με μετακινήσεις στο χώρο. Απλά κυλίσματα του οργάνου στο πάτωμα και το σώμα, χτυπήματα απλά και ρυθμικά, απλού τύπου πετάγματα και επαναφορές. Δεξιότητες περιστροφής.
4η εβδομάδα. Μπάλα: Συνδυασμοί των ασκήσεων του σώματος με το όργανο, πετάγματα της μπάλας πάνω σε άλματα. Μάθηση απλών δεξιοτήτων του οργάνου με προ-ακροβατικά.
5η εβδομάδα. Μπάλα: Εκμάθηση κυλισμάτων του οργάνου σε μεγάλες επιφάνειες του σώματος στατικά και με μετακινήσεις στο χώρο, λαβές σε διαφορετικά σημεία του σώματος μετά από πέταγμα.
6η εβδομάδα. Μπάλα: Ενημέρωση για τη σύνθεση ομαδικού και ατομικού προγράμματος με μουσική. Μικρές συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Συνεργασίες και παιγνίδια με την μπάλα. Αυτοσχεδιασμοί.
7η εβδομάδα. Σχοινάκι: Λαβές, αιωρήσεις, μεταβιβάσεις, ταλαντώσεις, τυλίγματα στο σώμα, μετακινήσεις στο χώρο. Περιστροφές του σχοινιού σε διαφορετικά επίπεδα.
8η εβδομάδα. Εκμάθηση ασκήσεων σε χαμηλό επίπεδο, συνδυασμοί απλών προ-ακροβατικών στοιχείων και ασκήσεων στο πάτωμα. Αναπηδήσεις μέσα από το σχοινάκι και περάσματα με απλές ασκήσεις σώματος.
9η εβδομάδα. Σχοινάκι: Παραλλαγές αναπηδήσεων, μικρά πετάγματα του οργάνου, περάσματα μέσα από το σχοινάκι.
10η εβδομάδα. Ισορροπίες στη μπάρα και το κέντρο. Μικρές συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Συνεργασίες και παιδαγωγικά παιχνίδια. Αυτοσχεδιασμοί.
11η εβδομάδα. Συνθέσεις με μουσική συνοδεία χωρίς όργανα προσαρμοσμένες στις αναπτυξιακές ηλικίες.
12η εβδομάδα. Επανάληψη των δεξιοτήτων με την μπάλα και το σχοινάκι. Συνεργασίες χρησιμοποιώντας και τα δύο όργανα.
13η εβδομάδα. Πρακτική διδασκαλία των φοιτητριών και των φοιτητών σε μικρο-ομάδες, σε θέμα ελεύθερης επιλογής τους.
Λέξεις Κλειδιά
Γυμναστική, Ρυθμός, ρυθμική, όργανα ρυθμικής, κλασικός χορός, μουσική