ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ) / Diploma Thesis - Preparation (Painting)
ΚωδικόςΥΚΖΩΔΕ95
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Διβάρης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID600002087

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό9530

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ (ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ)
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600132314
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΖΩ71 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
  • ΥΚΖΩ72 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
  • ΥΚΖΩ73 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
  • ΥΚΖΩ74 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
  • ΥΚΖΩ75 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 7
  • ΥΚΖΩ81 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 8
  • ΥΚΖΩ82 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 8
  • ΥΚΖΩ83 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 8
  • ΥΚΖΩ84 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 8
  • ΥΚΖΩ85 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 8
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για την δήλωση της "ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ" προαπαιτούμενα είναι όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που υποχρεούται ο φοιτητής να επιτύχει για την απόκτηση του πτυχίου.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Aνάπτυξη και επεξεργασία της πτυχιακής εργασίας. Να παρουσιάσουν την διαδικασία παραγωγής και παρουσίασης του εικαστικού έργου ως ενότητα. Πώς να αναπτύξουν την γνώση και την κατανόηση της σύγχρονης τέχνης διαμέσου της πράξης του εργαστηρίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης τέχνης, σε κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Πώς να αναπτύξουν επαγγελματισμό στην ελεύθερη καλλιτεχνική πράξη, στις τεχνικές δεξιότητες και στις παραγωγικές οργανωτικές ικανότητες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στο επίπεδο των διαφορετικών πεδίων εφαρμογών των εικαστικών τεχνών που προκύπτουν. Να έχουν την ικανότητα να υλοποιούν και να βρίσκουν λύσεις στις δημιουργικές τους ιδέες, στις πειραματικές μεθόδους, στις εννοιολογικές τους προτάσεις. Να έχουν την ικανότητα να διαπραγματεύονται και να επιχειρηματολογούν σε ατομικό/ομαδικό επίπεδο. Να αντιλαμβάνονται τις σχέσεις πρόσληψης και υποδοχής του έργου τέχνης από διαφορετικούς θεατές Ικανότητα αντίληψης του περιεχομένου στο οποίο το κάθε έργο μπορεί να αναπτυχθεί Να αποκτούν την ικανότητα να κάνουν έρευνα και να αποκτούν την εξοικείωση με την γλώσσα, τα υλικά και τα εργαλεία των εικαστικών τεχνών Την ικανότητα να δρουν και να συνδέουν την προσωπική τους εργασία με την ομαδική δραστηριότητα Την ικανότητα να εργάζονται και να κάνουν αποτελεσματική πρακτική εφαρμογή με ήθος, οικονομία και εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Ικανότητα να δρουν αποτελεσματικά στις συνθήκες του επαγγελματικού περιβάλλοντος Ανάπτυξη βασικών ερευνητικών μεθόδων ώστε με την πρόσληψη της πληροφορίας να μπορούν να επεξεργαστούν κριτικά και να συλλέξουν περαιτέρω άλλες πληροφορίες. Ικανότητα ανάπτυξης και κατανόησης της θεωρίας, της εννοιολογικής προσέγγισης και της μεθοδολογίας που αντιστοιχεί σε ένα γνωστικό πεδίο, που προκύπτει μέσα από την εικαστικά αναζήτηση. Την ικανότητα να ασκεί ενδεδειγμένη κριτική σε έναν αριθμό από σύνθετες καταστάσεις και συμφραζόμενα Την ικανότητα να δρα σε ανοίκειες και άγνωστες καταστάσεις Την ικανότητα να αναπτύξουν το θέμα τους δημόσια Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας για την τεχνική εφαρμογή στο έργο τους Διατύπωση καίριων ερωτημάτων και άρθρωση κριτικού λόγου όσον αφορά τα έργα άλλων καλλιτεχνών Δημιουργία, διαχείριση, διευθέτηση και παρουσίαση μίας καλλιτεχνικής πρακτικής, επαγγελματικά Αποτελεσματική αντιμετώπιση των προθέσεων , αξιών και εννοιών που παράγονται στον κοινωνικό χώρο Συστηματική κατανόηση της γνώσης που παράγεται μέσα στο εργαστήριο Έμφαση και καλλιέργεια της κριτικής άποψης των σύγχρονων εξελίξεων Παρουσίαση κατόπιν ανίχνευσης των δεδομένων και εξειδίκευση της έρευνας σε ένα υψηλό επίπεδο Αυτογνωσία ενόψει της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής εξέλιξης
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ 5ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: Το 5o Εργαστήριο Ζωγραφικής επικεντρώνεται στην διδασκαλία και την ελεύθερη καλλιτεχνική-εργαστηριακή έρευνα της ζωγραφικής με την πιο διευρυμένη μορφή της. Συνδυάζει την παράδοση της καλλιτεχνικής πρακτικής με τις σύγχρονες και πολύμορφες αντιλήψεις στον τομέα των εικαστικών τεχνών. Διδασκαλία και έρευνα σχετικά με την υποδομή της "εικαστικής γλώσσας". Η καλλιτεχνική πρακτική με την χρήση του σχεδίου ή γενικότερα της οργάνωσης και της σύνθεσης του ζωγραφικού χώρου. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ 9ο και 10ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Εποπτευόμενη προσωπική καλλιτεχνική έρευνα για την προετοιμασία και την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας. Έρευνα και εργαστηριακή πρακτική ως προς την έκθεση και την παρουσίαση του καλλιτεχνικού έργου. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ 10 ΕΞΑΜΉΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ: • διαλέξεις προσκεκλημένων καλλιτεχνών και θεωρητικών της τέχνης. • συνεργασίες με άλλα εργαστήρια και κατευθύνσεις του Τμήματος, με άλλα τμήματα της Σχολής Καλών Τεχνών και του ΑΠΘ. • εκπαιδευτικές εκδρομές ή επισκέψεις σε μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, μουσεία και γκαλερί. • συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς, όπως, μουσεία και αίθουσες τέχνης, ή και Σχολές Καλών Τεχνών άλλων πανεπιστημίων. • συμμετοχή των φοιτητών του εργαστηρίου σε εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Καλλιτεχνικά υλικά
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος, γίνεται χρήση διαφόρων σχεδιαστικών προγραμμάτων μέσω Η/Υ. Διαθέσιμη πρόσβαση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν τη νησίδα υπολογιστών του 5ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής για την καλλιτεχνική τους εργασία, (πρώτος όροφος του Εργαστηρίου). Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο60020
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Καλλιτεχνική δημιουργία
Διπλωματική Εργασία30010
Σύνολο90030
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση) Κατ’ οίκον εργασία Προφορική παρουσίαση εργασίας Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Βιβλίο : Μα είναι αυτό τέχνη;, Cynthia Freeland 2. Βιβλίο : ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ, ΕΠΙΜ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ, ΚΩΣΤΗΣ ΣΤΑΦΥΛΑΚΗΣ 3. Βιβλίο : Ιστορία της ασχήμιας, Ουμπέρτο Έκο
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-07-2019