ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΓΧΟΓΟΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΓΧΟΓΟΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ / CHILDREN IN STRESSFUL CONDITIONS
ΚωδικόςΕΠ.2.034
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦλώρα Κολιούλη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003402

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΓΧΟΓΟΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600138391

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (170)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται στα πλαίσια του μαθήματος να: •Κατανοήσουν τον τρόπο που επηρεάζουν οι αγχογόνες συνθήκες ζωής την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών •Συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη μέσω πρακτικών εφαρμογών •Εξοικειωθούν με τρόπους στήριξης παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αρχικά αναφέρονται βασικά στοιχεία αξιολόγησης παιδιών και ανίχνευσης ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Στη συνέχεια εξετάζονται διάφορες συνθήκες στη ζωή του παιδιού που μπορεί να αποτελέσουν παράγοντες επικινδυνότητας για εμφάνιση προβλημάτων, όπως το διαζύγιο, το πένθος, η ασθένεια, η κακοποίηση, η υιοθεσία, η αναπηρία, ιδιαίτερες πολιτισμικές συνθήκες και καταστροφικά γεγονότα. Αναλύεται ο τρόπος που αντιλαμβάνεται το παιδί τα διάφορα γεγονότα ανάλογα με τα αναπτυξιακά του χαρακτηριστικά, οι φυσιολογικές και προβληματικές αντιδράσεις και οι προστατευτικοί παράγοντες. Συζητιούνται οι τρόποι με τους οποίους μπορεί ο εκπαιδευτικός να συμβάλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων, στα πλαίσια της προσχολικής αγωγής και σε συνεργασία με άλλους φορείς.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση power point, επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών351,4
Εξετάσεις261,0
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η συνολική αξιολόγηση βασίζεται σε: •Γραπτές εργασίες που παρουσιάζονται και σχολιάζονται στην διάρκεια του εξαμήνου •Ενεργητική συμμετοχή στη διάρκεια των μαθημάτων •Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κοντοπούλου Μ. Παιδί και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2007. Λουμάκου Μ. Μπρουσκέλη Β. Παιδί και γεγονότα ζωής. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2010.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κουρκούτας Η. Παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς. Παρεμβάσεις στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου. Εκδ. Τόπος, Αθήνα, 2011. Wenar Ch., Kerig P., Εξελικτική ψυχοπαθολογία. Εκδ. Gutenberg, Αθήνα, 2008. Τσιάντης Γ. Μανωλόπουλος Σ. (Επιμ. εκδ.) Σύγχρονα θέματα παιδιψυχιατρικής. Α’ τόμος, 3ο μέρος. Εκδ Καστανιώτη, Αθήνα, 1987. Ντολτό Φ. Όταν οι γονείς χωρίζουν. Εκδ Εστία 1997. Χατζηχρήστου Χ. Ο χωρισμός των γονέων. Το διαζύγιο και τα παιδιά. Εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 1999. Νίλσεν Μ. (επιμ.) Απώλειες στη ζωή του παιδιού. Εκδ. Μέριμνα, Αθήνα, 2005. Νίλσεν Μ., Παπαδάτου Δ. (επιμ) Όταν η αρρώστια και ο θάνατος αγγίζουν τη σχολική ζωή. Πρακτικά συμποσίου, Αθήνα, 1999. Ντάβου Μ., Χρηστάκης Ν. Τα παιδιά μιλούν για την υγεία και την ασθένεια. Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα, 1994. Θέματα Ψυχοδυναμικής και Ψυχοκοινωνικής Παιδοψυχιατρικής. 2. Εκδ. Καστανιώτη. Αθήνα. 2007 Τσιάντης Ι. (επιμ. Εκδ) Ερευνητικά και κλινικά κείμενα. Τόμος 1ος. Εκδ. Καστανιώτη. Αθήνα. 1994. Κλεφτάρας Γ. Καϊλα Μ. (επιμ. Εκδ) Από την ψυχοπαθολογία στο νόημα ζωής. Α. θεωρητικές προσεγγίσεις. Πεδίο. Αθήνα. 2009
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2017