Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, να εξοικειωθούν με την διαδικασία αναγνώρισης των στρατηγικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις/ οργανισμοί και να αναπτύξουν ικανότητες σχεδιασμού, επιλογής και εφαρμογής των κατάλληλων στρατηγικών που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα και ανάπτυξη τους μέσα στο χρόνο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα του Στρατηγικού Μάνατζμεντ περιλαμβάνονται:
1) Η έννοια, η σημασία, το περιεχόμενο και οι διαστάσεις του Στρατηγικού Μάνατζμεντ.
2) Το Βασικό Υπόδειγμα των Κύριων Φάσεων και της Διαδικασίας του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, και ειδικότερα: η έννοια, η
σημασία, ο προσδιορισμός του Οράματος, της Αποστολής και των Κύριων Στόχων μίας επιχείρησης, η Ανάλυση και Εκτίμηση
των βασικών παραγόντων του Εξωτερικού και του Εσωτερικού της περιβάλλοντος, η Ανάλυση SWOT, τα Διάφορα επίπεδα
στρατηγικής (Κοινωνικού, Εταιρικού, Επιχειρησιακού, Λειτουργικού Επιπέδου), η επιλογή της κατάλληλης Στρατηγικής, η
Εφαρμογή και ο Έλεγχος των Αποτελεσμάτων της.
3) Τα διάφορα είδη εναλλακτικών στρατηγικών (αναπτυξιακές, σταθερότητας, αμυντικές, ανταγωνιστικές), και η απαραίτητη
γνώση σχετικά με τις μεθόδους, συστήματα, υποδείγματα και διαδικασίες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ.
4) Η ανάλυση και μελέτη σημαντικού αριθμού πραγματικών περιπτώσεων (case studies) με την βοήθεια των oποίων παρέχεται η
δυνατότητα εξοικείωσης και εμβάθυνσης:
- στα στρατηγικής φύσεως προβλήματα που παρουσιάζονται και απασχολούν τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων στην πράξη,
- στις στρατηγικές οι οποίες επιλέγονται και εφαρμόζονται για την επίλυσή τους,
- οι αδυναμίες τα εμπόδια τα οποία εμφανίζονται και τα αποτελέσματα τα οποία προκύπτουν κάτω από τις ειδικές συνθήκες και
συγκυρίες κάθε περίπτωσης.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παπαδάκης, Β. (2016). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α, Θεωρία, Έκδοση 7η, Ε. Σ.
Μπένου, Αθήνα, ISBN: 978-960-359-119-1 (Κωδ. Εύδοξου: 50659970)
2. Hill W.L. C., Schilling A. M. and Gareth, J.R. (2018). Στρατηγικό Μάνατζμεντ-Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση - Θεωρία
και Μελέτες Περίπτωσης, 1η εκδ. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Αθήνα, ISBN: 9789925563524 (Κωδ. Εύδοξου: 577107332)
3. Rothaermel, F.T (2018). Στρατηγικό Μάνατζμεντ, 1η εκδ. ROSILI, Αθήνα, ISBN: 9786185131364 (Κωδ. Εύδοξου:
68382389).
4. Γεωργόπουλος, Ν. (2013). Στρατηγικό Μάνατζμεντ. Έκδοση 3η, Ε. Σ. Μπένου, Αθήνα, ISBN: 978-960-8249-95-0 (Κωδ.
Εύδοξου: 68383883)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Rothaermel, F. (2012), Strategic Management: Concepts, McGraw-Hill/Irwin; 1st Ed.
2. Pearce, J. anf Robinson, R. (2012), Strategic Management, McGraw-Hill/Irwin; 13 edition
3. Osterwalder, A. and Pigneur, Y. (2010) Business Model Generation. Wiley.
4. Johnson, J., Scholes, K and Whittington R. (2010), Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, 9th Ed.
5. Carpenter, M. A. and Sanders, W. G. (2007). Strategic management: a dynamic perspective: concepts and cases. Pearson/Prentice Hall. Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.C3772.
6. Hill, C. W. L. and Jones, G. R.(2009). Theory of strategic management. South-Western, Cengage Learning Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD70.U5H544.
7. Hunger, J. D and Wheelen, T. L. (2007). Essentials of strategic management. Pearson Prentice Hall, Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.H867.
8. Wheelen, Th. L and Hunger, J. David (1998). Strategic management and business policy: entering 21st century global society. Addison- Wesley, Βιβλιοθήκη Τμημ. Μηχανολόγων - Μηχανικών, HD30.28.W43.
9. Gamble, J. E., Peteraf, M.A. and Thompson, A.A. (2015).Essentials of Strategic Management: The quest for Competitive Advantage, 5th ed., NY: McGrawHill.