ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ / STRATEGIC MANAGEMENT
Κωδικός12ΥΖ02
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑικατερίνη Καμπούρη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000318

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 464
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕιδική Επιλογή746
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600147228
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι φοιτητές/τριες να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, να εξοικειωθούν με την διαδικασία αναγνώρισης των στρατηγικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις/ οργανισμοί και να αναπτύξουν ικανότητες σχεδιασμού, επιλογής και εφαρμογής των κατάλληλων στρατηγικών που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα και ανάπτυξη τους μέσα στο χρόνο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα του Στρατηγικού Μάνατζμεντ περιλαμβάνονται: 1) Η έννοια, η σημασία, το περιεχόμενο και οι διαστάσεις του Στρατηγικού Μάνατζμεντ. 2) Το Βασικό Υπόδειγμα των Κύριων Φάσεων και της Διαδικασίας του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, και ειδικότερα: η έννοια, η σημασία, ο προσδιορισμός του Οράματος, της Αποστολής και των Κύριων Στόχων μίας επιχείρησης, η Ανάλυση και Εκτίμηση των βασικών παραγόντων του Εξωτερικού και του Εσωτερικού της περιβάλλοντος, η Ανάλυση SWOT, τα Διάφορα επίπεδα στρατηγικής (Κοινωνικού, Εταιρικού, Επιχειρησιακού, Λειτουργικού Επιπέδου), η επιλογή της κατάλληλης Στρατηγικής, η Εφαρμογή και ο Έλεγχος των Αποτελεσμάτων της. 3) Τα διάφορα είδη εναλλακτικών στρατηγικών (αναπτυξιακές, σταθερότητας, αμυντικές, ανταγωνιστικές), και η απαραίτητη γνώση σχετικά με τις μεθόδους, συστήματα, υποδείγματα και διαδικασίες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ. 4) Η ανάλυση και μελέτη σημαντικού αριθμού πραγματικών περιπτώσεων (case studies) με την βοήθεια των oποίων παρέχεται η δυνατότητα εξοικείωσης και εμβάθυνσης: - στα στρατηγικής φύσεως προβλήματα που παρουσιάζονται και απασχολούν τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων στην πράξη, - στις στρατηγικές οι οποίες επιλέγονται και εφαρμόζονται για την επίλυσή τους, - οι αδυναμίες τα εμπόδια τα οποία εμφανίζονται και τα αποτελέσματα τα οποία προκύπτουν κάτω από τις ειδικές συνθήκες και συγκυρίες κάθε περίπτωσης.
Λέξεις Κλειδιά
Στρατηγικό Μάνατζμεντ (ΣΜ), Διατηρήσιμο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα, Εργαλεία και διαδικασία Στρατηγικού Μάνατζμεντ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
- Χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων για τη διδασκαλία του μαθήματος. - Αξιοποίηση του MOODLE με σκοπό την ανάρτηση σημειώσεων, διαφανειών και χρήσιμων πληροφοριών για το μάθημα (π.χ. πρόσθετη βιβλιογραφία, οδηγίες για τις εργασίες, ανακοινώσεις. - Χρήση μηχανών αναζήτησης (π.χ. Heallink) για την αναζήτηση βιβλιογραφίας. - Επικοινωνία e-mail / MOODLE - Χρήση της Ιστοσελίδας του Τμήματος
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις521,9
Σεμινάρια40,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων802,9
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων40,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών260,9
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1686
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριων γίνεται με βάση: - Την παρακολούθηση των διαλέξεων - συμμετοχή κατά τη διεξαγωγή των μαθημάτων - Την ανταπόκριση στις προτεινόμενες ασκήσεις - Το βαθμό επιτυχίας σχετικά με την ανάληψη και παρουσίαση εργασιών - Τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο πλαίσιο του μαθήματος - Τις τελικές προφορικές ή γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παπαδάκης, Β. (2016). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α, Θεωρία, Έκδοση 7η, Ε. Σ. Μπένου, Αθήνα, ISBN: 978-960-359-119-1 (Κωδ. Εύδοξου: 50659970) 2. Hill W.L. C., Schilling A. M. and Gareth, J.R. (2018). Στρατηγικό Μάνατζμεντ-Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση - Θεωρία και Μελέτες Περίπτωσης, 1η εκδ. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Αθήνα, ISBN: 9789925563524 (Κωδ. Εύδοξου: 577107332) 3. Rothaermel, F.T (2018). Στρατηγικό Μάνατζμεντ, 1η εκδ. ROSILI, Αθήνα, ISBN: 9786185131364 (Κωδ. Εύδοξου: 68382389). 4. Γεωργόπουλος, Ν. (2013). Στρατηγικό Μάνατζμεντ. Έκδοση 3η, Ε. Σ. Μπένου, Αθήνα, ISBN: 978-960-8249-95-0 (Κωδ. Εύδοξου: 68383883)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Rothaermel, F. (2012), Strategic Management: Concepts, McGraw-Hill/Irwin; 1st Ed. 2. Pearce, J. anf Robinson, R. (2012), Strategic Management, McGraw-Hill/Irwin; 13 edition 3. Osterwalder, A. and Pigneur, Y. (2010) Business Model Generation. Wiley. 4. Johnson, J., Scholes, K and Whittington R. (2010), Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, 9th Ed. 5. Carpenter, M. A. and Sanders, W. G. (2007). Strategic management: a dynamic perspective: concepts and cases. Pearson/Prentice Hall. Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.C3772. 6. Hill, C. W. L. and Jones, G. R.(2009). Theory of strategic management. South-Western, Cengage Learning Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD70.U5H544. 7. Hunger, J. D and Wheelen, T. L. (2007). Essentials of strategic management. Pearson Prentice Hall, Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.H867. 8. Wheelen, Th. L and Hunger, J. David (1998). Strategic management and business policy: entering 21st century global society. Addison- Wesley, Βιβλιοθήκη Τμημ. Μηχανολόγων - Μηχανικών, HD30.28.W43. 9. Gamble, J. E., Peteraf, M.A. and Thompson, A.A. (2015).Essentials of Strategic Management: The quest for Competitive Advantage, 5th ed., NY: McGrawHill.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-11-2020