Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/φοιτητές αναμένεται
Να κατανοούν τη νευροβιολογική βάση της γλώσσας
Να κατανοούν τον ρόλο του εγκεφάλου στη γλωσσική εκμάθηση πρώτης, δεύτερης και τρίτης γλώσσας
Nα κατανοούν τον ρόλο του εγκεφάλου στην επιτέλεση εξειδικευμένων γλωσσικών έργων (πχ. ταυτόχρονη διερμηνεία)
Να κατανοούν τη σύνδεση μεταξύ των ευρημάτων της βασικής έρευνας στη νευρογλωσσολογία και της διδασκαλίας ξένης γλώσσας
Nα κατανοούν τις μεθόδους έρευνας της νευρογλωσσολογίας
Nα κατανοούν πως εφαρμόζεται η νευρογλωσσολογική μεθοδολογία στη μελέτη της γλώσσας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγική προσέγγιση στη Νευρογλωσσολογία. Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται οι παρακάτω ενότητες:
• Εγκέφαλος και γλώσσα. Δομή και γλωσσικές λειτουργίες.
• Η εκμάθηση της πρώτης γλώσσας ως νευροβιολογική διαδακασία.
• Πλαστικότητα του εγκεφάλου και διγλωσσία/πολυγλωσσία. Eγκέφαλος και εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας.
• Τα πορίσματα της νευρογλωσσολογικής έρευνας για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ahlsén, Ε. (2006). Introduction to Neurolinguistics. Amsterdmam.John Benjamins.
Schumann, J. κά. (2004). The neurobiology of learning. Perspectives from second language acquisition. New York: Lawrence Elbraum.
Bογινδρούκας, Ι., Οκαλίδου, Α. & Σταυρακάκη, Σ. (Επιμέλεια έκδοσης) (2010). Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη βασική έρευνα στην κλινική πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο.