ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι / Specialization Adapted Physical Education I
ΚωδικόςΓΚ4201
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τις Σέρρες
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ )
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID260000585

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών (2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕιδίκευση7416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΥΣΗ:Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία8
Class ID
600154014
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΓΚ3200 Θέματα ειδικής αγωγής
  • ΙΑ2900 Άσκηση σε άτομα με χρόνιες παθήσεις
  • ΓΚ3900 Παιδαγωγική Ψυχολογία
  • ΓΚ4100 Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
  • ΓΚ4700 Προγράμματα συν-εκπαίδευσης στη Φ.Α.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος: 1. Να ενισχύσουν τον σεβασμό και την αποδοχή απέναντι στα άτομα με αναπηρία καθώς και την αποδοχή των ατομικών διαφορών. 2. Να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στην αναπηρία και στον αθλητισμό. 3. Να αποκτήσουν γνώσεις για τα αθλητικά επιτεύγματα μέσα από τα διάφορα παραολυμπιακά αθλήματα. 4. Να αναπτύξουν την ικανότητα εξατομικευμένης διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. 5. Να ενισχύσουν την ικανότητα να ενθαρρύνει την απόλαυση κινητικών δραστηριοτήτων και να παρακινεί τη συμμέτοχη στον υψηλό αθλητισμό. 6. Να αποκτήσουν γνώσεις για το πώς μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ατόμων με αναπηρία, μέσα από ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Είναι να διδάξει τους φοιτητές τις αρχές της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής/Δραστηριότητας, τη φύση, τα χαρακτηριστικά, τη συμπεριφορά και τις κινητικές δραστηριότητες παιδιών και ενηλίκων με διάφορες αναπηρίες. Έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση ,σχεδιασμό προγραμμάτων και διδασκαλία των βασικών κινητικών δεξιοτήτων απαραίτητες για το σχεδιασμό ατομικού ή συλλογικού εκπαιδευτικού και αθλητικού προγράμματος στο γενικό και στο ειδικό σχολείο, σε αθλητικούς συλλόγους καθώς και στην ευρύτερη κοινωνία. 1. Εισαγωγή στην Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή (βασικές έννοιες-ενεργητικοί τρόποι ζωής -φιλοσοφικές αντιλήψεις-Ιστορία-Προσαρμογή & νομοθεσία-μοντέλα αναπηρίας 2. Στάσεις και συμπεριφορά απέναντι στην αναπηρία - ένταξη & κοινωνικοποίηση 3. Προσαρμογές στην άσκηση για βρέφη, νήπια και παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές 4. Σχολική Φυσική Αγωγή – Σχεδιασμός του μαθήματος - Εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την αλλαγή στάσεων (Παραολυμπιακή Ημέρα στο Σχολείο), Αξιολόγηση-Εξατομικευμένα προγράμματα άσκησης & άθλησης 5. Υψηλός αθλητισμός –Παραολυμπιακός αθλητισμός –αθλητική ταξινόμηση 6. Κινητικές δεξιότητες και πρότυπα 7. Φυσιολογική και την παθολογική στάση του σώματος και να γνωρίζει τις ασκήσεις που ενδείκνυται και αντενδείκνυται σε καταστάσεις όπως λόρδωση, κύφωση, σκολίωση κ.α. 8. Προγράμματα Φυσικής Κατάστασης και υγιής τρόπος ζωής.
Λέξεις Κλειδιά
Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα, στάσεις, αναπηρία, Παραολυμπιακός αθλητισμός, ατομικές διαφορές, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1044
Εργαστηριακή Άσκηση1044
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων522
Εκπόνηση μελέτης (project)522
Εξετάσεις1044
Σύνολο41616
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Tελικές γραπτές εξετάσεις, παρουσίαση ατομικής εργασίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα Αναψυχή και Σπορ ΚΩΔΙΚΟΣ 13256693 Sherrill. C. (2012). BROKEN HILL PUBLISHERS LTD,AΘΗΝΑ 2. ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΥ. (2019).COPY CITY. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ & ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ. 13256631 S.DUSTINE G. MOORE (2005). BROKEN HILL PUBLISHERS LTD. ΑΘΗΝΑ 2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 16655 HILLENBRAND CLEMENS.Γ. ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ (2010).ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-05-2020