ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ / PREVENTION AND EARLY INTERVENTION FOR MENTAL HEALTH DISORDERS OF INFANCY AND TODDLERHOOD
ΚωδικόςΕΠ.2.062
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚορνηλία Χατζηνικολάου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003979

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 105
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΜάθημα ΠροσανατολισμούΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600175348

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοDienstag 13:30 to 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/τές με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα γνωρίζουν την εξέλιξη του επιστημονικού πεδίου των πρώιμων παρεμβάσεων. Θα μπορούν να κατανοήσουν τη σύνδεση μεταξύ εκτίμησης, παρέμβασης και αξιολόγησης. Θα γνωρίζουν βασικά μοντέλα πρώιμης παρέμβασης και θα δύνανται να τα συγκρίνουν μεταξύ τους. Θα κατανοούν τις έννοιες: παράγοντες επικινδυνότητας, προστατευτικοί παράγοντες. Θα μπορούν να κατανοούν γιατί η εκτίμηση των ατομικών και διαπολιτισμικών διαφορών είναι σημαντική στα πλαίσια μιας πρώιμης παρέμβασης. Θα έχουν την ικανότητα να παραθέσουν παραδείγματα πρώιμης παρέμβασης για Αναπτυξιακές και Ψυχικές Διαταραχές της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ιστορική αναδρομή στο επιστημονικό πεδίο των πρώιμων παρεμβάσεων. Συζήτηση για τους λόγους για τους οποίους επιλέγεται η πρώιμη παρέμβαση. Τυπική και άτυπη ανάπτυξη στη βρεφική και νηπιακή ηλικία, και η επίδραση των παραγόντων επικινδυνότητας και των προστατευτικών παραγόντων στην πρώιμη ανάπτυξη. Ατομικές διαφορές, διαπολιτισμικές διαφορές και πώς αυτές εκτιμώνται και αξιοποιούνται στο πλαίσιο της πρώιμης παρέμβασης. Κατανόηση της σύνδεσης μεταξύ κλινικής εκτίμησης, παρέμβασης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της παρέμβασης. Συγκριτική θεώρηση μοντέλων πρώιμης παρέμβασης. Παραδείγματα πρώιμων παρεμβάσεων για Αναπτυξιακές και Ψυχικές Διαταραχές της βρεφικής και της νηπιακής ηλικίας.
Λέξεις Κλειδιά
πρώιμη παρέμβαση, πρόληψη, ψυχικές διαταραχές βρεφικής και νηπιακής ηλικίας, αναπτυξιακές διαταραχές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,7
Σεμινάρια160,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Εκπόνηση μελέτης (project)130,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών291,2
Άλλο / Άλλα
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται στην γραπτή και προφορική παρουσίαση εργασιών που δίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και στις τελικές γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κορνηλάκη, Α., Κυπριωτάκη, Μ. & Μανωλίτσης, Γ. (Επιμ.) (2010). Πρώιμη παρέμβαση: Διεπιστημονική θεώρηση. Αθήνα: Πεδίο. Κουρκούτας, H. (Επιμ.) (2017). Σχολική συμβουλευτική και παρεμβάσεις για παιδιά με διαταραχές. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ευρωπαικός Φορέας για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής (2005). Πρώιμη παιδική παρέμβαση: Ανάλυση των καταστάσεων στην Ευρώπη – Βασικές απόψεις και συστάσεις. http://www.european-agency.org/sites/default/files/early-childhood-intervention-analysis-of-situations-in-europe-key-aspects-and-recommendations_eci_el.pdf (access 01/04/2014). Kring, A., Davison, G., Neale, J. & Johnson, S. (2010). Ψυχοπαθολογία. Εκδόσεις Gutenberg. Μανωλίτσης, Γ. (2013). Αξιολόγηση της συμπεριφοράς παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. Τζουριάδου, Μ. (2001). Πρώιμη παρέμβαση: Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Εκδόσεις Προμηθεύς.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-11-2020