Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτήτριες/τές με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορούν να προσδιορίζουν και να διακρίνουν τις βασικές θεωρητικές έννοιες της Κοινωνικής Ψυχολογίας, τους κοινωνιοψυχολογικούς μηχανισμούς και τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στην εκπαιδευτική πράξη καθώς και τον ρόλο του εκπαιδευτικού και των μαθητών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το έργο και οι μέθοδοι της Κοινωνικής Ψυχολογίας. Η θεωρία των αντιλήψεων για τα πρόσωπα. Προκαταλήψεις και στερεότυπα. Χαρακτηριστικά και λειτουργίες των στερεοτύπων. Μέτρηση των στερεοτύπων Οι στάσεις. Στάσεις και συμπεριφορά. Θεωρίες των στάσεων. Η αλλαγή των στάσεων. Μέτρηση των στάσεων. Θεωρία των κοινωνικών αναπαραστάσεων. Θεωρία των παραγωγικών αιτίων της συμπεριφοράς. Θετική κοινωνική συμπεριφορά. Διαπροσωπικές σχέσεις.
Λέξεις Κλειδιά
Στερεότυπα, Προκαταλήψεις, Διομαδικές σχέσεις, Κοινωνική ταυτότητα, Στάσεις, Κοινωνικές αναπαραστάσεις
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Βοσνιάδου Σ. (επιμ.) (2000). Εισαγωγή στην Ψυχολογία, τόμος β΄, Αθήνα: Gutenberg.
• Γεωργάς Δ. (1990). Κοινωνική Ψυχολογία (τόμος α΄, β’), Αθήνα: Ελληνικά γράμματα
• Γεωργογιάννης Π. (1996). Θεωρίες της Κοινωνικής Ψυχολογίας (τόμος, Ι, ΙΙ), Αθήνα: Gutenberg
• Doise, W. Η (2005). Η εξήγηση στην κοινωνική ψυχολογία, Αθήνα: Ελληνικά γράμματα
• Hogg, M. A., Vaughan, G. M. (2010). Κοινωνική Ψυχολογία, Αθήνα: Gutenberg
• Κοκκινάκη, Φ. (2005). Κοινωνική Ψυχολογία, Αθήνα: Τυπωθητω
• Παπαστάμου, Σ. (1989). Εγχειρίδιο Κοινωνικής Ψυχολογίας, Αθήνα: Οδυσσέας.
• Παπαστάμου, Σ. (2001). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία (τόμος Α’), Αθήνα: Ελληνικά γράμματα
• Παπαστάμου, Σ. (2006). Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχολογία (τόμος Β’), Αθήνα: Ελληνικά γράμματα