Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές είναι σε θέση να:
(Γνώσεις)
-Κατονομάζουν και να αναλύουν τους βασικούς παιδαγωγικούς προσανατολισμούς της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
-Διακρίνουν τα βασικά χαρακτηριστικά του Μαθήματος των Θρησκευτικών και της Ενοριακής Κατήχησης
(Δεξιότητες)
-Εντοπίζουν στα μνημεία του ελληνικού πολιτισμού τις επιδράσεις που προέρχονται από την ορθόδοξη παράδοση και ζωή και να αξιοποιούν τις επισημάνσεις αυτές στη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών
(Ικανότητες)
-Εκτιμούν τον ρόλο και τη μορφωτική σημασία του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο πλαίσιο των γενικών σκοπών της Δημόσιας Εκπαίδευσης
-Διατυπώνουν με επιχειρήματα την άποψή τους ως προς τον τρόπο με τον οποίο διαστάσεις της Ορθόδοξης Θεολογίας μπορούν να αξιοποιηθούν ως μορφωτικά περιεχόμενα του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο ελληνικό Δημόσιο Σχολείο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η διερεύνηση και η ανάδειξη των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ της Ορθόδοξης Θεολογίας, του Μαθήματος των Θρησκευτικών και του Δημόσιου Χώρου, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί στην ελληνική πραγματικότητα μέχρι σήμερα. Με σημείο αφετηρίας τη σκοποθεσία αυτή, διερευνώνται οι παρακάτω άξονες:
-Εννοιολογικός προσδιορισμός του Δημόσιου Χώρου
-Ο Δημόσιος Χώρος στην Ελλάδα σήμερα
-Οι επιδράσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον τρόπο ζωής που χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία
-Η σημασία της Ορθόδοξης Θεολογίας για ζητήματα που αφορούν στον Δημόσιο Χώρο της ελληνικής πραγματικότητας
-Η σχέση Δημόσιου Χώρου και Δημόσιας Εκπαίδευσης
-Η σχέση Δημόσιου Χώρου και Θρησκευτικής Εκπαίδευσης
-Τα Θρησκευτικά ως μάθημα ενταγμένο στον κανόνα του Δημόσιου Σχολείου
-Η διάκριση μεταξύ Μαθήματος των Θρησκευτικών και Ενοριακής Κατήχησης
-Η σημασία που έχει για τον Δημόσιο Χώρο στην Ελλάδα το Μάθημα των Θρησκευτικών προσανατολισμένο στην ορθόδοξη παράδοση και ζωή
Λέξεις Κλειδιά
Ορθόδοξη Θεολογία, Μάθημα των Θρησκευτικών, Δημόσιος Χώρος, Δημόσια Εκπαίδευση
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Δεληκωσταντής, Κ. (2009). Η Παιδεία ως πολιτισμός του προσώπου. Αθήνα: Έννοια.
-Κακαβούλης, Αλ. (2019). Τα ουσιώδη της Παιδείας μας. Επείγουσα αναζήτηση. Αθήνα.
-Schambeck, M. / Simojoki, H. / Stogiannidis, A. (Hg.) (2019). Auf dem Weg zu einer ökumenischen Religionsdidaktik. Grundlegungen im europäischen Kontext, Freiburg im Breisgau: HERDER.
-Pirner, M. / Lähnemann, J. / Hausmann, W. / Schwarz, S. (Ed) in connection with Bubmann, P / Höhne, F. / Nehring, A. / Simojoki, H.. / Wabel, T. (2018), Public Theology, Religious Diversity, and Interreligious Learning. Contributing to the Common Good Through Religious Education. New York and London: Routledge.