ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ BASIL BERNSTEIN

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ BASIL BERNSTEIN / The educational work of Basil Bernstein
ΚωδικόςΠ1309
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Χοντολίδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009146

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 36
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ BASIL BERNSTEIN
Ακαδημαϊκό Έτος2021 – 2022
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600189548
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: Κατανοήσουν την κοινωνιολογική θεωρία του Basil Bernstein Θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν τη θεωρία σε κοινωνικά και παιδαγωγικά φαινόμενα Θα μπορούν να αναγνωρίζουν στην κοινωνική πραγματικότητα τις αναλυτικές κατηγορίες της θεωρίας Θα μπορούν να συζητούν και να συγκρίνουν τη θεωρία του ΒΒ με άλλες κοινωνιολογικές θεωρίες.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζεται το παιδαγωγικό έργο του Basil Bernstein, μεταξύ άλλων οι γλωσσικοί κώδικες, ο παιδαγωγικός λόγος, η ορατή και αόρατη παιδαγωγική. Παράλληλα με τα κείμενα του Bernstein θα μελετηθούν και ερευνητικά κείμενα άλλων ερευνητών που χρησιμοποιούν τη θεωρία του. •Εισαγωγή στο αντικείμενο του μαθήματος •Εισαγωγή στην προβληματική της πολιτισμικής αναπαραγωγής •Περί ταξινόμησης και περιχάραξης της παιδαγωγικής γνώσης •Κοινωνική τάξη και παιδαγωγικές πρακτικές •Κώδικες, τροπές και διαδικασίες πολιτισμικής αναπαραγωγής •Η δόμηση του παιδαγωγικού λόγου •ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Πειράματα του Bernstein, εφαρμογή της θεωρίας του Bernstein στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Λέξεις Κλειδιά
κοινωνική τάξη, κώδικες, κοινωνικός έλεγχος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
To μάθημα λόγω κορονοϊού γίνεται μέσω zoom
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια200,8
Εκπόνηση μελέτης (project)401,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903,6
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Oι φοιτητές αξιολογούνται από την παρουσίαση της εργασίας τους και από το τελικό κείμενο που παραδίδουν.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bernstein, Basil (1989). Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος/μετ. Ιωσήφ Σολομών. Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
ελληνόγλωσση Bernstein, Basil (1989). Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος/μετ. Ιωσήφ Σολομών. Αθήνα: Αλεξάνδρεια. Μπασλής, Ι.Ν. (1978). «Κοινωνική Γλωσσολογία και Εκπαίδευση: η θεωρία του Basil Bernstein», Νεοελληνική Παιδεία, 5, 66-72. Πάντα, Δήμητρα (1987). «Γλωσσική συμπεριφορά, κοινωνική τάξη και σχολική επίδοση: αναφορά στη θεωρία του Basil Bernstein», Λόγος και Πράξη, 32, 97-108. Σολομών, Ιωσήφ (1989). «Basil Bernstein: η παιδαγωγική προβληματική», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 47, 31-42. Σολομών, Ιωσήφ (1994). «Εκπαιδευτική δράση και κοινωνική ρύθμιση των υποκειμένων», Πειθαρχία και γνώση/Τοπικά α΄. Αθήνα: Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου, 113-144. Φραγκουδάκη, ΄Αννα (1985). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Παπαζήσης. ξενόγλωσση Bernstein, B. (1971). Class, codes and control vol. 1: Theoretical studies towards a sociology of language. London: Routledge & Kegan Paul. Bernstein, B. (ed.) (1973). Class, codes and control volume 2: Applied studies towards a sociology of language. London & Boston: Routledge & Kegan Paul. Brandis, W. & Bernstein, B. (1974). Selection and control: teachers’ ratings of infant school children. London: Routledge & Kegan Paul. Bernstein, B. (1975, 1977). Class, codes and control vol. 3: Towards a theory of educational transmissions (Vol. 3). London: Routledge. Bernstein, B. (1990). Class, codes and control vol 4: The structuring of pedagogic discourse. London: Routledge. Bernstein, B. (1996). Pedagogy, symbolic control and identity: theory, research and critique. London: Taylor & Francis. Bernstein, B., Brannen, J. & Tizard, B. (eds) (1996). Children, research and policy. London, Bristol PA: Taylor & Francis. Bernstein, B. (2000). Pedagogy, symbolic control and identity: theory, research, critique (revised edition). Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield Publishers Inc. Άλλων Atkinson, Paul (1985). Language, Structure and Reproduction: an introduction to the Sociology of Basil Bernstein. New York: Methuen. Atkinson, Paul et al eds (1995). Discourse and reproduction: essays in honor of Basil Bernstein. Cresskill: Hampton Press. Christie, Frances ed (1999). Pedagogy and the shaping of consiousness: lingusitic and social processes. London: Continuum. Morais, Ana et al. eds (2001). Towards a sociology of Pedagogy: the contribution of Basil Bernstein to Research. New York: Peter Lang. Power, Sally et al. eds (2001). A tribute to Basil Bernstein 1924-2000. University of London, Institute of Education. Rosen, Harold (19742). Language and Class: a critical look at the theories of Basil Bernstein. Bristol: Falling Wall Press. Sadovnik A. R. (ed.). Pedagogy and knowledge: the sociology of Basil Bernstein. Norwood, NJ: Ablex. Solomon, Joseph (1978). A study of the school as a socio-spatial mechanism for the reproduction of social and cultural order: open plan-open discourse (a case study). M.Sc. Thesis, University College London.
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-11-2020