ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ / RESEARCH IN EARLY MATHEMATICS EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.045
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Χρήστου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003418

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208762

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΜΕΓΑΛΗ ΙΣΟΓΕΙΟΥ (174)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναμένεται να: 1. Aπoκτήσουν ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις σχετικά με την έρευνα στη μαθηματική εκπαίδευση. 2. Κατανοήσουν τους στόχους και τις μεθόδους της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών στις μικρές ηλικίες, μέσα από σύγχρονα ερευνητικά αποτελέσματα. 3. Συνδέουν τη θεωρία και τα ευρήματα με τη διδασκαλία και μάθηση. 4. Εξοικειωθούν με το περιεχόμενο, τις έννοιες και τα χαρακτηριστικά των μαθηματικών δραστηριοτήτων για παιδιά μικρής ηλικίας. 5. Να μπορούν να σχεδιάσουν ένα περιβάλλον μάθησης που θα εμπλέκει τα παιδιά με μια οργανωμένη δραστηριότητα που επικεντρώνει σε μια μαθηματική έννοια της προσχολικής εκπαίδευσης. 6. Να μετασχηματίσουν διδακτικά μία δοσμένη δραστηριότητα, ώστε να μπορώ να εφαρμοστεί σε μια τάξη Νηπιαγωγείου, κάνοντας χρήση σύγχρονων εργαλείων και πρακτικών διδασκαλίας των μαθηματικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει την κατανόηση των στόχων και των μεθόδων της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών στις μικρές ηλικίες, μέσα από σύγχρονα ερευνητικά αποτελέσματα. Παράλληλα επιδιώκει να ασκήσει τους φοιτητές/τριες να συνδέσουν θεωρία και τα ευρήματα με τη διδασκαλία. Αρχικά μελετώνται γενικότερα ζητήματα της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών όπως η σημασία και η ιδιαιτερότητα της για τις ηλικίες 4-8 χρόνων, το περιεχόμενο και οι στόχοι της, σύγχρονες θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών και χαρακτηριστικά των μαθηματικών δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια το μάθημα επιεκεντρώνεται στον τρόπο σχεδιασμού ενός σύγχρονου περιβάλλοντος μάθησης στο οποίο τα παιδιά του Νηπιαγωγείου εμπλέκονται με μια οργανωμένη δραστηριότητα που στοχεύει στη διδασκαλία μιας μαθηματικής έννοιας.
Λέξεις Κλειδιά
Έρευνα, μαθηματική εκπαίδευση, διαδασκαλία και μάθηση Μαθηματικών, περιεχόμενο, ερευνητικά αποτελέσματα, διδακτικές προτάσεις.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Οι διαλέξεις υποστηρίζονται από το ψηφιακό υλικό των παρουσιάσεων (αρχεία powerpoint). Η επικοινωνία με τους φοιτητές πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας (e-learning), στην οποία διατίθεται και το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό. Στην ίδια πλατφόρμα αναρτώνται και οι εργασίες των φοιτητριών/ών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών341,4
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με δύο εργασίες που εκπονούνται στη διάρκεια του εξαμήνου (με παρουσίαση) καθώς και με γραπτές εξετάσεις (ενδιάμεση & τελική).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Τζεκάκη, Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα. Αθήνα: Gutenberg. 2. Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αυγητίδου Σ., Τζεκάκη, Μ. Τσάφος, Β. (επιμ.) (2016) Οι Υποψήφιοι Εκπαιδευτικοί Παρατηρούν, Παρεμβαίνουν και Αναστοχάζονται, Αθήνα: Gutenberg. Καφούση, Χ., & Σκουμπουρδή, Χ. (2006). Τα Μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών, Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Πατάκης Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αθήνα: Πατάκης. Τζεκάκη, Μ (1996) Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία, Αθήνα: Gutenberg.Van de Walle, J (2017) Μαθηματικά από το Νηπιαγωγείο ως το Γυμνάσιο - Διδασκαλία με επίκεντρο το παιδί και την ανάπτυξή του, Αθήνα: Gutenberg. Nunes, T. & Bryant, P., (2007). Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά. Δεσλή Δ. (Επ.), Αθήνα: Gutenberg.Clements, D., Sarama, J., & DiBiase, A.M. (eds.) (2004). Engaging young children in mathematics: Standards for early childhood mathematics education Standards for early childhood mathematics education. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Edwards, S. (1998). Managing effective teaching of Mathematics 3-8. London: Sage Publications Ltd. Bryant, P., Nunes, T. (1997). Learning and Teaching Mathematics. London: Psychology Press. Gutierez, A., & Boero, P (2006). Samara, J. & Clements, D. H. (2009). Early Childhood Mathematics Education Research. Learning Trajectories for Young Children. Routledge. van den Heuvel-Panhuizen, M. (1998). Children Learn Mathematics. The Netherlands, Freudenthall Institute, Utrecht University & National Institute for Curriculum Development. Clements, D. H & Samara, J. (2021) Learning and Teaching Early Math: The Learning Trajectories Approach, NY: Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-06-2022