ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ / SPECIAL EDUCATION - LEARNING DISABILITIES
ΚωδικόςΥΒ.1.040
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΚυριακούλα Ρόθου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021477

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600208772

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 2 (173)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:30 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών να περιγράφουν την επίδραση της συνεκπαίδευσης στην οργάνωση της Ειδικής Αγωγής να προσδιορίσουν το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά των Μαθησιακών Δυσκολιών να αναγνωρίζουν τις βασικές ενδείξεις των Μαθησιακών Δυσκολιών να αιτιολογούν την επιλογή εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβατικών προγραμμάτων στην Ειδική Αγωγή και στις Μαθησιακές Δυσκολίες να συζητούν την αναγκαιότητα της έγκαιρης ανίχνευσης των Μαθησιακών Δυσκολιών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος του μαθήματος είναι διττός: α) οι φοιτητές/τριες να διερεύνησουν τη σχέση μεταξύ της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών και να γνωρίσουν την έννοια της συνεκπαίδευσης και β) οι φοιτητές/τριες να προσδιορίσουν το περιεχόμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών και να αναγνωρίσουν αυτές τις δυσκολίες ως ειδική διαγνωστική κατηγορία. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν είναι οι ακόλουθες: Θεωρητικές προσεγγίσεις της Ειδικής Αγωγής και των Μαθησιακών Δυσκολιών. Συνεκπαίδευση. Διαγνωστικές προσεγγίσεις και ειδικές ανάγκες. Οργάνωση και δομές της Ειδικής Αγωγής. Αποτελεσματική διδασκαλία στην Ειδική Αγωγή. Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών. Αιτιολογία και θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας των Μαθησιακών Δυσκολιών. Μαθησιακές Δυσκολίες και Αναπτυξιακές Διαταραχές. Χαρακτηριστικά παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μαθησιακές Δυσκολίες και Διγλωσσία. Ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών και διαγνωστικές προσεγγίσεις. Εκπαιδευτική αξιολόγηση στης Μαθησιακές Δυσκολίες. Γενικές αρχές και μοντέλα παρέμβασης για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Μέθοδοι και τεχνικές.
Λέξεις Κλειδιά
ειδικές ανάγκες, ειδική αγωγή, συνεκπαίδευση, μαθησιακές δυσκολίες, αποτελεσματική διδασκαλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση videos, και power point στη διδασκαλία, χρήση email και e-class για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1084,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή τελική εξέταση (Συμπερασματική)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Πολυχρόνη, Φ.(2011). Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Αθήνα: Πεδίο Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). Ειδική Αγωγή- Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κωνσταντίνου, Μ., & Κοσμίδου, Μ. (Επιμ.) (2011). Νευροψυχολογία των Μαθησιακών Διαταραχών. Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου. Ελληνικά και αγγλικά επιστημονικά άρθρα των τελευταίων πέντε ετών.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2022