ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ/ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ/ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / INDIVIDUAL DIFFERENCES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION AND LEARNING
Τίτλος στα ΙταλικάDifferenze Individuali nell' Acquisizione di Lingua Seconda
Κωδικός11426
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΆννα Μουτή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019749

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 41
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ/ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600211637
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές πρέπει να μπορούν: • Να διερευνούν και να κατανοούν την επίδραση των ατομικών διαφορών στη απόκτηση/εκμάθηση/αξιολόγηση της Γ2. • Να κατανοούν τη διαφορετικότητα των μαθητών τους σε σχέση με τις ατομικές διαφορές τους. • Να χρησιμοποιούν εργαλεία μέτρησης ατομικών διαφορών και να τα αξιολογούν. • Να εξοικειωθούν με τρόπους αξιοποίησης της ετερότητας των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παράγοντες που επηρεάζουν την απόκτηση/εκμάθηση Δεύτερης Γλώσσας (το γλωσσικό περιβάλλον, το γλωσσικό εισαγόμενο, οι ατομικές διαφορές). Ατομικές Διαφορές στην Απόκτηση Δεύτερης Γλώσσας. Ο παράγοντας ηλικία. Γλωσσική Ετερότητα/Διαγλωσσικές επιδράσεις/Πρώτες/Μητρικές Γλώσσες (Γ1). Προφίλ Γραμματισμού. Πολυγλωσσική/Πολλαπλογλωσσική και πολυπολιτισμική δεξιότητα. Στιλ μάθησης και γνωστικά στιλ. Στρατηγικές Μάθησης. Προσωπικότητα και Κίνητρα. Eυφυΐα και Κλίση/’Έφεση. Μέτρηση Ατομικών Διαφορών και προβλήματα. Παρουσίαση και εφαρμογή εργαλείων μέτρησης ατομικών διαφορών. Ατομικές Διαφορές και Μαθησιακές Δυσκολίες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Σεμινάρια80,3
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προτείνονται 2 εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης: 1. Συνεχής Αξιολόγηση μέσω προόδων/κουίζ και (μικρής έκτασης) εργασιών (4) κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα είναι και ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Εάν ο φοιτητής/η φοιτήτρια δεν ολοκληρώσει επιτυχώς κάποιο από τα τέσσερα στάδια της συνεχούς αξιολόγησης, οδηγείται σε τελική εξέταση. Για τη συμμετοχή στη διαδικασία της συνεχούς αξιολόγησης συνίσταται η παρουσία στο μάθημα (ΜΑΧ. 4 απουσίες) και η συμμετοχή στις συζητήσεις και στις σχετικές δραστηριότητες. 2. Τελική Εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εξάμηνο 0 - Εαρινό Επιλογές Συγγραμμάτων: Βιβλίο [94691695]: Στρατηγικές Γλωσσικής Κατάκτησης και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας, Γρίβα Ελένη, Κωφού Ιφιγένεια Λεπτομέρειες Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό: Βιβλίο [59303483]: Ατομικές διαφορές στην απόκτηση/εκμάθηση δεύτερης γλώσσας: στιλ και στρατηγικές μάθησης, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ Λεπτομέρειες Βιβλίο [73248059]: New Perspectives on Individual Differences in Language Learning and Teaching [electronic resource], Miros?aw Pawlak Λεπτομέρειες
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Coffield F., Mosely D., Hall E. & Ecclestone K. (2004).Should we be using learning styles? What research has to say to practice.London: Learning Skills Research Centre. 2. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: individual differences in second language acquisition. Mahwah: Lawrence Erlbaum, 3. Dörnyei, Z. and P. Skehan (2003). Individual differences in second language learning. In C. J. Doughty, & M. H. Long (Eds.), The handbook of second language acquisition (pp. 589-630). Oxford: Blackwell. http://www.blackwellpublishing.com/content/BPL_Images/Content_store/WWW_Content/9780631217541/19Chap18.pdf 4. Ellis, R. (2004). Individual differences in second language learning. In A. Davies & C. Elder (Eds.), The handbook of applied linguistics (pp. 525-547). Malden, Mass.: Blackwell. https://pdfs.semanticscholar.org/33ed/58fe403471aefe7938b4bf1bd8db2c8a70cc.pdf 5. Leaver, B.L, Ehrman, M., Shekhtman, B. (2005).Achieving Success in Second Language Acquisition.Cambridge: Cambridge University Press. 6. Psaltou-Joycey, A. &Kantaridou, Z. (2009).Plurilingualism, Language Learning Strategy Use, and Learning Styles.International Journal of Multilingualism, 6(4), 460-474. 7. Psaltou-Joycey, A. &Kantaridou, Z. (2011).Major, minor, and negative learning style preferences of university students.System 39(1), 103-112. 8. Reid, J. (1995). Learning Styles in ESL/ EFL classroom.Boston:. Heinle & Heinle Pubblisher. 9. Μουτή Ά., 2008. «Η Μέτρηση των Στιλ Μάθησης στην Αξιολόγηση της Ξένης Γλώσσας». Στο Περιοδικό Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τεύχος 14. http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos14/035- 050.pdf
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-03-2022