Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να εμβαθύνει τις γνώσεις των φοιτητών/τριών στςι βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις που συνδέονται με την αλλαγή της συμπεριφοράς στην εκπαίδευση. Να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της αγωγής υγείας. Να μάθουν τη μέθοδο project και πως μπορεί να εφαρμοσθεί στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να εκπονήσουν ανασκοπήσεις στις βασικές θεωρίες αλλαγής της συμπεριφοράς και ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας σε διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαλέξεις
1. Εισαγωγή στη Ψυχολογία ΦΑ και ΑΥ
2. Κοινωνικό-γνωστικές θεωρίες αλλαγής της συμπεριφοράς
3. Οικολογικές θεωρίες αλλαγής της συμπεριφοράς
4. Αγωγή υγείας στην εκπαίδευση
5. Το παιδί ως ολότητα
6. Θεωρίες των κινήτρων
7. Συνεργατική μάθηση στη ΦΑ και την ΑΥ
8. Αντιλήψεις και συναισθήματα στη ΦΑ και την ΑΥ
9. Θέματα αγωγής υγείας
10. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας
11. Διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής
12. Διαθεματική διδασκαλία και Αγωγή Υγείας
13. Ανακεφαλαίωση μαθήματος - Παρουσίαση εργασιών
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Στάππα-Μουρτζίνη, Μ. (2007). Αγωγή Υγείας. Βασικές αρχές – σχεδιασμός προγράμματος. Αθήνα. ΟΕΔΒ.
Helm, J.H. & Katz, L. (2012). Η μέθοδος project στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση. Αθήνα. Μεταίχμιο.
Ταρατόρη, Ε. (2010). Η μέθοδος project στη θεωρία και την πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδ. Κυριακίδη