Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές:
- θα έχουν γνωρίσει προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης (ιστορική αναδρομή, στόχοι, χώρος, ρόλος παιδιών και παιδαγωγού, υλικά και δραστηριότητες, ενδεικτικό ημερήσιο πρόγραμμα, κριτική αξιολόγηση)
- θα αποκτήσουν γνώσεις και θα δημιουργήσουν απόψεις σχετικές με τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση προγραμμάτων κατάλληλων για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προγράμματα του 18ου, 19ου, 20ου αιώνα: Σύντομη αναφορά. Τα προγράμματα της προσχολικής αγωγής στη χώρα μας. Το πρόγραμμα της Μοντεσσόρι. Συμπεριφοριστικά προγράμματα με ιδιαίτερη αναφορά σε αυτά των Bereiter-Engelmann-Becker και το Distar. Το αναπτυξιακό-αλληλεπιδραστικό πρόγραμμα (Bank Street). Το πρόγραμμα Υψηλών Στόχων (High Scope). Το πρόγραμμα των Kamii-DeVries. Μια προσέγγιση για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Μια προσέγγιση για την προαγωγή της ειρήνης. Μια προσέγγιση για την καλλιέργεια των συναισθημάτων. Μια προσέγγιση διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Μια προσέγγιση δίγλωσσης εκπαίδευσης. Μια προσέγγιση για την ένταξη παιδιών με ειδικές ανάγκες σε μια κανονική τάξη. Σε όλα τα παραπάνω προγράμματα/προσεγγίσεις γίνεται αναφορά στο χώρο/περιβάλλον, στον προγραμματισμό και την υλοποίηση του προγράμματος, στις σχέσεις παιδιών- παιδαγωγού, παιδιών μεταξύ τους και παιδαγωγού-γονέων και στην αξιολόγηση της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών. Σύγκριση των προγραμμάτων και των προσεγγίσεων και συνολική αξιολόγησή τους. Σύγκριση των προγραμμάτων και των προσεγγίσεων με το ΔΕΠΠΣ.