Νευρογλωσσολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝευρογλωσσολογία / Neurolinguistics
ΚωδικόςΚΨΝ-401
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016425

Πρόγραμμα Σπουδών: Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλινική ΝευροψυχολογίαΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν4210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝευρογλωσσολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600250720
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν θεωρητικό υπόβαθρο στη νευρογλωσσολογία και θα μπορούν να σχεδιάσουν έρευνα ή και εκτίμηση των γλωσσικών διαδικασιών και διαταραχών.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί μια εισαγωγική προσέγγιση στη Νευρογλωσσολογία. Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται οι παρακάτω ενότητες: Εγκέφαλος και γλώσσα. Δομή και γλωσσικές λειτουργίες. Οι επιπτώσεις της εγκεφαλικής βλάβης στη γλώσσα. Βλάβη σε ενήλικες και παιδιά. Προοπτικές αποκατάστασης. Αφασία και άνοια: ταξινόμηση και διαφοροδιάγνωση. Μέθοδοι μελέτης στη Νευρογλωσσολογία. Εκτίμηση γλωσσικών λειτουργιών σε ασθενείς. Νευροαπεικόνιση των γλωσσικών λειτουργιών. Παραδείγματα από γλωσσικές μελέτες στην Αγγλική και Ελληνική.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Moodle, e-mail, powerpoint.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις2108,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,9
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στο μάθημα (30%), εργασία (30%) και τελική γραπτή εξέταση (40%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν προσφέρεται βιβλίο μέσω Εύδοξου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Abuom, T.O. & Bastiaanse, R. (2013) Sentence production in Swahili-English bilingual agrammatic speakers. Aphasiology, 27, 921-937. Abuom, T.O., Shah, E. & Bastiaanse, R. (2013) Sentence comprehension in Swahili- English bilingual speakers. Clinical Linguistics and Phonetics, 27, 355-370. Ahlsén, E. (2006). Introduction to Neurolinguistics. Amsterdman & Philadelphia: John Benjamins Bos, L.S., Dragoy, O. Stowe, L.A. & Bastiaanse, R. (2013) Time reference teased apart from tense: Thinking beyond the present. Journal of Neurolinguistics, 25, 160-177. Caplan, D. (1987). Neurolinguistics and Linguistic Aphasiology: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Caplan, D., Waters,G. Kennedy, D., Alpert, N. et al. (2007). A study of syntactic processing in aphasia II: Neurological aspects. Brain and Language 101: 151-177. Groenewold, R., Bastiaanse, R. & Huiskes, M. (2013) Direct speech constructions in aphasic Dutch narratives. Aphasiology, 27, 546-567. Hessler, D., Jonkers, R., Stowe, L.A. & Bastiaanse, R. (2013) The whole is more than the sum of its parts: Audiovisual processing of phonemes with ERPs. Brain and Language, 124, 213-224. Hillis, A. (Ed.) (2002). The handbook of adult language disorders. East Sussex. Psychology Press. Kiran, S., Ansaldo, A., Bastiaanse, R., Cherney, L.R., Howard, D., Faroqi-Shah, Y., Meinzer, M. & Thompson, C.K. (2013) Neuroimaging in aphasia treatment research: Standards for establishing the effects of treatment. NeuroImage, 76, 428-435. Koukoulioti, V. & Stavrakaki, S. (2014). Producing and inflecting verbs with different argument structure: Evidence from Greek aphasic speakers. Aphasiology, 28: 1320-1349. Lee, M., & Thompson, C.K. (2004). Agrammatic aphasic production and comprehension of unaccusative verbs in sentence context. Journal of Neurolinguistics, 17, 315–330. Obler, L. & Gjerlow, K. (1999). Language and the brain. Cambridge: Cambridge University Press. Stavrakaki S. & Kouvava, S. (2003). Functional categories in agrammatism: Evidence from Greek. Brain and Language, 86 (1):129-141. Stavrakaki, S., Alexiadou, A., Kambanaros, M., Bostantjopoulou, S., & Katsarou, Z. (2011). The production and comprehension of verbs with alternating transitivity by patients with non-fluent aphasia. Aphasiology, 25 (5): 642 - 668. Whitaker, H. & Stemmer, B. (Eds). (1998) Handbook of Neurolinguistics. London, UK. Academic Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2019