OCCUPATIONAL HEALTH PSYCHOLOGY

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςOCCUPATIONAL HEALTH PSYCHOLOGY / OCCUPATIONAL HEALTH PSYCHOLOGY
ΚωδικόςΨΥ-573
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013521

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςOCCUPATIONAL HEALTH PSYCHOLOGY
Ακαδημαϊκό Έτος2024 – 2025
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600255283
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές είναι χρήσιμο να έχουν βασικές γνώσεις Μεθοδολογίας Έρευνας στην Ψυχολογία.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες: - Θα είναι σε θέση να εξηγήσουν τους τρόπους με τους οποίους η επιστήμη της Ψυχολογίας συμβάλλει στην προσαρμογή εργασίας-ατόμου. - Θα είναι σε θέση να περιγράψουν τις βασικές αρχές και τα θεωρητικά μοντέλα που εξηγούν την εργασιακή ευζωία, τις στάσεις και τις συμπεριφορές σε σχέση με την εργασία και να τις εφαρμόσουν στην πράξη. - Θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο της ανάλυσης εργασίας με στόχο τον επανασχεδιασμό υγειών και ασφαλών εργασιακών πλαισίων. - Θα είναι σε θέση να αξιολογούν εμπειρικά δεδομένα ώστε να διατυπώσουν συγκεκριμένες προτάσεις στο πλαίσιο του εργασιακού επανασχεδιασμού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Ψυχολογία της Εργασιακής Υγείας είναι κλάδος της Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας που ασχολείται με την υγεία και την ασφάλεια των εργαζόμενων ατόμων. Συγκεκριμένα, ο κλάδος ασχολείται με α) την κατανόηση του ρόλου των (συναισθηματικών, γνωστικών και σωματικών) χαρακτηριστικών της εργασίας για την υγεία και την ευζωία των εργαζομένων, β) την κατανόηση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην εργασιακή και την προσωπική ζωή και γ) το σχεδιασμό παρεμβάσεων που αποσκοπούν στη βελτίωση και την προστασία της υγείας των εργαζόμενων και της εργασιακής ευζωίας. Στο μάθημα αυτό θα συζητηθούν οι ακόλουθες θεματικές: 1) Ιστορία και Ανάπτυξη της Ψυχολογίας της Εργασιακής Υγείας 2) Εργασιακό στρες και υγεία των εργαζόμενων 3) Θεωρητικά μοντέλα που εξηγούν την εργασιακή ευζωία (επαγγελματική εξουθένωση, εργασιακή δέσμευση, εργασιομασία, εργασιακή ικανοποίηση) 4) Συμπεριφορές υγείας στην εργασία: Απουσία και παρουσία σε περίπτωση ασθένειας 5) Συναισθηματικό φορτίο στην εργασία 6) Αλληλεπίδραση εργασιακής και προσωπικής ζωής 7) Ανάρρωση από τις εργασιακές απαιτήσεις 8) Παρεμβάσεις στους Οργανισμούς: Εργασιακός Επανασχεδιασμός και Εργασιακή Σμίλευση (Job crafting) 9) Κοινωνικές κρίσεις και εργασιακή υγεία. Επίσης, κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν τις βασικές αρχές της ανάλυσης εργασίας και θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν αυτό το εργαλείο στο πλαίσιο του εργασιακού επανασχεδιασμού με στόχο τη δημιουργία υγιών και ασφαλών εργασιακών πλαισίων.
Λέξεις Κλειδιά
Ανάλυση Εργασίας, Ανάρρωση από τις Εργασιακές Απαιτήσεις, Εργασιακός Επανασχεδιασμός, Υγεία και Ασφάλεια στην εργασία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Elearning Email Powerpoint
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783
Εργαστηριακή Άσκηση130,5
Άσκηση Πεδίου80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων140,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών150,6
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση του μαθήματος: - Γραπτές εξετάσεις (60% της τελικής βαθμολογίας) - Ερευνητική αναφορά της ανάλυσης εργασίας με στόχο τον εργασιακό επανασχεδιασμό (40% της τελικής βαθμολογίας).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Chmiel, N., Fraccaroli, F., & Sverke, M. (2017). An introduction to work and organizational psychology. Wiley. Houdmont, J., & Leka, S. (2010). Contemporary occupational health psychology: Global perspectives on research and practice (Volume 1). Wiley. Leka, S., & Sinclair, R.R. (2014). Contemporary occupational health psychology: Global perspectives on research and practice (Volume 3). Wiley.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Gratchel, R.J., & Schultz, I.Z. (2010). Handbook of occupational health and wellness. Springer. Peeters, M.C.W., De Jonge, J., & Taris, T.W. (2024). An introduction to contemporary work psychology (2nd Edition). Wiley-Blackwell. Quick, J.C., & Tetrick, L.E. (2010). Handbook of occupational health psychology. American Psychological Association.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-09-2024